Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] toegang op mijn prullenbak verprutst*

Pagina: 1
Acties:

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 20:07
Ik heb een probleem met mij prullenbak van mijn D-schijf.

tijdens mijn vorige installatie had ik iedereen de toegang ontzegd inc. mij eigen dit heb ik daarna weer terug gezet behalve bij mijn prullenbak omdat het daar niet wilde lukken.
En omdat ik mijn windows toch opnieuw wilde installeren, heb ik het zo gelaten omdat ik dacht dat dit probleem dan ook wel zou wordenen verholpen.

Maar nu bij mijn nieuwe installatie is kan ik nogsteeds niet bij mijn prullenbak omdat ik daar geen rechten op heb, maar het grootste probleem er van vind ik dat als ik iets weg gooi ik er niet meer bij kan en als het echt nodig is ik het dus ook niet terug kan halen

Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Ik mis informatie: OS

Gewoon rechten instellen, in veilige modus. Moet in principe werken. Eigenaar veranderen/instellen dus.

Sowieso, bij een herinstallatie heb je toch gewoon weer alles 'gereset', en dus ook overal weer rechten op? Of heb je een 'halve' herinstallatie gedaan waardoor er allerlei troep blijft zitten?

• Clumsy Smurf
OS is Windows XP 32
de herinstallatie was een voledig nieuwe ik heb eerst de C geformateerd en daarna Windows volledig opnieuw geinstallerd.

overigens heb ik net in dos geprobeerd om de map te verwijderen maar hij ik krijg al geen toegang om er naar toe te gaan, als ik dit op mijn c-schijf probeer heb ik wel gewone toeganfg (overigens werkt deze wel gewoon goed in Windows).

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:11
Zoals vmsw zei, gewoon ownership overnemen dus. Hoe dat moet staat in de faq en tig andere topics in dit forum.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix ;)

Overigens: als je op dezelfde manier waarop je de rechten hebt verprutst (waarom?) nu ook de rechten dusdanig aanpast dat je de gehele folder kan verwijderen (zie de FAQ voor het Take Ownership verhaal) dan wordt de Recycle Bin weer aangemaakt na een reboot.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Clumsy Smurf
Het is gelukt ik heb mijzelf weer de rechten kunnen geven (ik hadn simpel delenb van de schijf aanstaan waardoor ik de mab beveiliging niet meer kon vinden) om in de prullenbak te kunnen komen en nu wordt alles weer netjes in de prullenbak gegooid en kan ik het ook weer terug zetten zoals het eerst ook was.

iedereen bedankt voor de reacties.

AvHelvoort
Pagina: 1