Games meer bij elkaar in de Pricewatch?

Pagina: 1
Acties:

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Is het mogelijk om alle dingen met betrekking tot games ook in de Pricewatch bij elkaar te krijgen? Het heeft nu een eigen channel op de frontpage en een eigen gedeelte op het forum en dan zou het fijn zijn om alles ook bij elkaar te zien in de Pricewatch. Nu is het onderverdeeld onder Elektronica, Software en ICT boeken.

Console Games staat er nu bijv dubbel in, onder Elektronica > Game Consoles > Console Games en onder Software > Console Games. De ruim 5000 game en strategyguides staan ongesorteerd in ICT boeken. Sorteren op platform zou al heel fijn zijn.

Onderscheid tussen pc-games en consolegames hoeft wat mij betreft ook niet. Als je een groep Games hebt, dan kun je PC daar gewoon aan toevoegen als platform, net als de diverse consoles.

Voorbeeld:
Hoofdgroep: Games
Subgroepen: Consoles & Handhelds , Controllers, Accessories, Games, Game- en strategyguides
Subgroepen onder Games: PC, X360, PS3, DS, enz.

Je zou het zelfs nog verder kunnen trekken en het channel-idee doortrekken naar de pricewatch. Games-categorie krijgt de groene mapjes, zoals ook op het forum nu. Dat zou ook mogelijk zijn bij de rest van de groepen in Pricewatch. Dan zou je daar ook onderscheid kunnen maken tussen computers (core en pro-kleur), elektronica, games en mobiele telefoons. ICT boeken en kabeltjes en zo geef je dan de grijze kleur mapjes van het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:57

painkill

Pain(k)(ill)

En accepteer dan gelijk 2de hands games op de v&a, wel in een aparte omgeving alleen voor games, maar er zijn zoveel mensen die 2de hands games hebben, zo jammer dat je ze niet mag verkopen hier.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 11:19
painkill schreef op zondag 28 september 2008 @ 02:52:
En accepteer dan gelijk 2de hands games op de v&a, wel in een aparte omgeving alleen voor games, maar er zijn zoveel mensen die 2de hands games hebben, zo jammer dat je ze niet mag verkopen hier.
Het is toch wel duidelijk waarom dat niet mag? Tweakers.net wil niet het werk hebben advertenties te controleren op eventuele legaliteit, laat staan dat dit ook maar controleerbaar is. Om gezeur van gamefabrikanten over copyrightschending te voorkomen heeft men toen maar besloten softwarehandel in V&A niet toe te staan.

Maargoed, dit is een beetje topickaping, het zou inderdaad wel handig zijn als de indeling iets logischer gemaakt zou worden, hoewel dit natuurlijk erg moeilijk is met alle verschillende platforms voor de verschillende games. Zoals nu ook met de splitsing van Spielerij blijkt, misschien is het ook een goed idee om de indeling van de catagoriën in de pricewatch een beetje analoog aan de toekomstige indeling van het forum te doen, als we toch met integratie bezig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Laten we voorop stellen dat we in de categorie games binnen de Pricewatch nog heel wat aan vooruitgang kunnen boeken. We zijn niet 100% compleet en hebben het structureel ook nog niet zo ver dat we dat bij het uitkomen van nieuwe games altijd kunnen blijven. Een andere categorie-indeling dan de huidige lijkt mij echter niet een van de eerste dingen om te bekijken. Zo zou ik liever eerst een heel stuk content verrijking doorvoeren door middel van plaatjes (covers), meer game informatie in de form van genre, systeemeisen en linkjes naar het nieuws en het forum. Games zijn nu een keer in de eerste plaats software of een toebehoren van de relevante console.

Je kunt er vanuit gaan dat de huidige categorie indeling behoorlijk dicht de daadwerkelijke populariteit van 9 van de 10 categorieën weergeef. Of met andere woorden, populaire categorieën staan altijd maximaal twee klikken van de landingpage en minder populaire categorieen staan 'gewoon' op een logische plek zodat deze alsnog vindbaar zijn. In het geval van games zijn dat inderdaad meerdere logische plekken, maar van ongekende populariteit kunnen we daar (nog) niet spreken. Nu is het zeker zo dat de categorie vanzelf populair(der) wordt op het moment dat deze beter is ingevuld en beter onder de aandacht gebracht wordt, maar er zal nog heel wat denk- en zwoegwerk aan voorafgaan voor we dat zover hebben.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik heb laatst al een keer wat covers van games ingestuurd en wat linkjes en zo toegevoegd, maar vind het bijv jammer dat je maar 1 url kan aangeven waar een plaatje staat. Meerdere screenshots of zo is dan niet mogelijk. Ook linkjes naar het forum en zo, waar kan ik die kwijt? Overige opmerkingen of zo? Of bij specificaties?

In de categorie Accessoiries bij consoles, daar staat nog geen kolom Platform, die bijv wel bij Controllers en Games staat. Als je die kolom daar neer zet, dan kunnen al die tags voor de namen daar ook weg.

Ik zal eens kijken of ik nog wat productinformatie bij game-related PW-items kan toevoegen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Megaflix op 28-09-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31

Nakebod

Nope.

Toen ik dit topic zag, dacht ik: Hey, dat komt me bekend voor.
En ja, zie de reacties vanaf hier: Megaflix in "Vernieuwde Pricewatch meningen topic" :)

Ik blijf het nog steeds logischer vinden als het, uiteindelijk, meer samen komt, ipv verschillende categorieën voor alles wat uiteindelijk toch allemaal met elkaar te maken heeft: Gaming :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik heb het inderdaad al eens eerder gezegd, maar toen was de Pricewatch net verbouwd en is het denk ik helemaal ondergesneeuwd in de vele reacties die er overal verspreid op het forum en in de reacties op de .plan te lezen waren. Nu met de nieuwe forumlayout met die kleuren mapjes dacht ik er weer aan dat het voor de Pricewatch ook wel mogelijk moest zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Jimp schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:57:
Zo zou ik liever eerst een heel stuk content verrijking doorvoeren door middel van plaatjes (covers), meer game informatie in de form van genre, systeemeisen en linkjes naar het nieuws en het forum. Games zijn nu een keer in de eerste plaats software of een toebehoren van de relevante console.
Akkoord :) Ik ben dus maar begonnen met het submitten van covers, genres en zo :+ Ik kan bij Productinformatie Verbeteren echter geen linkjes toevoegen naar de "grote" forumtopics, moet ik die bij Opmerkingen of zo neerzetten? Ik ben met consoles begonnen, dus systeemeisen ben ik nog niet tegengekomen, maar ik wil ook best pc-games gaan "verbeteren" maar hoe moet ik daar de systeemeisen in droppen? Heb je een bepaalde manier hoe je ze aangeleverd wil hebben? Bijv:

CPU: min xx, recommended yy
Memory: min xx, recommended yy

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor het opnemen van systeemeisen zullen eerst de nodige specificatievelden moeten worden toegevoegd, dus daar kan je nu nog weinig aan doen verder. Forumtopic koppelingen is volgens mij ook nog geen geschikt veld voor. Dat is ook meer wat Jimp bedoelde, dergelijke velden moeten worden toegevoegd in de specificatiestructuur en vervolgens natuurlijk ook ingevuld, maar daar kan je pas mee aan de slag als de structuur er is :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Geeft niks, er zijn nog een dikke 3000 games zonder covers momenteel :X Ik kan nog wel even vooruit zonder forumkoppelingen of systeemeisen toe te voegen. (als jullie spaak lopen met al die submits, dan hoor ik het wel). Wel lastig om goede afbeeldingen van de covers te vinden soms, vaak alleen in kleine resolutie en slechte kwaliteit, zeker bij de wat oudere games. Ik zag bij sommige van de nieuwere games dat jullie meerdere screenshots toevoegen, naast de cover, dus dat kan wel? Als er een pic staat gewoon nog eentje toevoegen bij afbeelding voorstellen?

[ Voor 6% gewijzigd door Megaflix op 07-10-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Het is heel simpel, games hebben voor ons weinig prioriteit bij het aanpassen, invoeren, updaten, uitbreiden noem het maar op. Dus we kunnen alle hulp goed gebruiken. Als jij submits doet zullen deze ook absoluut verwerkt worden, wat dat betreft hebben we aardig greep op de ingezonden producten. Op dit moment hebben we beschikking over een beperkt setje specificaties en de mogelijkheid afbeeldingen toe te voegen, dat wordt vast een keer meer maar daar moeten we het nog ff mee doen. Belangrijkste voor ons is het ean nummer (barcode), zodat shops automatisch hun prijzen kunnen koppelen, en dat is toch wel de belangrijkste feature van de Pricewatch :)

Meerdere afbeeldingen een screenshots is geen probleem, maar daar kun je beter het opmerkingen veld voor gebruiken denk ik... maar het meest interessant vind ik persoonlijk wel de cover dus als die er iig bij zit is het helemaal supert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik voer ze nu telkens stuk voor stuk in, maar ik zal even voor de games per categorie de covers zoeken en dan op mijn eigen server zetten, sommige lijken hotlinken niet leuk te vinden en dan hebben jullie nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Poeh poeh... na ruim een uur ben ik door de games in het meldpunt heen, je zet me wel weer aan het werk....

Bedankt, erg goede lijst kerel.. heel goed bezig... d:)b

Pagina: 1