Toon posts:

PC geeft strepen/wazig

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc gebouwd. Alles zit erin en is aangesloten waar het kan. Nu stop ik de stroom erop en alle kabels, zet de pc aan. Fan etc. begint netjes te draaien alleen het beeld wat komt is heel wazig/gestreept maar wel de blauwe kleuren van Asus. en je ziet dat het het startscherm is van Asus (Namelijk Asus moederbord).

Verder start hij niet door of kan je niks doen. Toetsenbord werkt namelijk niet (Num-Lock etc).

De specs zijn:

AOpen Midi Tower QF50H ATX 350W (zwart-zilver)
Asus P5N-EM HDMI nForce 630i, SATA2 RAID
Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 1333 6MB Box
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC8500 CL7.0 Value
LC Power Powersupply LC-6550RV2 550W
Samsung 750GB SATA300 32MB, HD753LJ
Seagate 500GB SATA300 32MB, ST3500320AS
Pioneer DVD-ROM DVR-115
Philips DVD-Brander

Wat zou dit kunnen zijn?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Videokaart of RAM geheugen. Controleer of ze goed zijn aangedrukt en probeer het anders met andere :) Mocht dat op niks uitlopen, dan zou ik moederbord en CPU even (laten) testen.

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 27-09-2008 02:39 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik neem aan dat je de on-board video gebruikt?

Probeer de PC eens te starten met één geheugenmodule, wissel ze beide af. De IGP gebruikt namelijk het geheugen wat je op het moederbord stopt, misschien is er een module kapot.

Heb je nog steeds strepen in beeld, dan ligt dit zeer waarschijnlijk aan de IGP, je on-board video dus.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 22:52
Komen er piepjes uit de computer?

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik zal dat proberen. Nee het enigste wat eruitkomt is 1 piep die je eigenlijk normaal ook hoort bij het opstarten.
Maar goed alle onderdelen zijn splinternieuw....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, je hebt ook zoiets als DAO en ESD ;)

Verwijderd

Topicstarter
DAO en ESD?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dead On Arrival en ElectroStatic Damage/Discharge.

Neem sowieso Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. We verwachten dat je dit doet voordat je een topic opent, daarom gaat dit topic ook dicht.

Mocht je er na het doornemen van de troubleshooter niet uitkomen, dan kun je natuurlijk altijd een topic openen. Zet hier dan wel precies neer wat je hebt gedaan, zoals ook in het PMG Beleid te lezen is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.