Toon posts:

WD Caviar 160GB SATA Slaved) schakelt zich automatisch uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik heb een systeem waarbij ik gebruik maak van een gloednieuwe primaire HD, een Samsung Spinpoint F1 1TB, en een secundaire slaved HD, de WD Caviar 160GB SATA. Het valt me op dat laatstgenoemde zich al sinds de eerste opstelling (master - slave) automatisch uitschakelt, ongewenst :/ . Een mogelijk verklaring hiervoor is de power saving optie in windows, als echter wordt gekeken in het control panel, en het energiebeheer staan geen functies voor het uitschakelen van HD's. Die verklaring is daarmee dus al verkracht. Licht het aan de bios? Moet ik jumpers verzetten? Ligt het misschien aan de SATA-kabel? Even voor alle duidelijkheid: Er staan geïnstalleerde games op die HD, en ook ingame valt mijn HD soms uit en crasht de game onmiddelijk. Voor zover ik weet doen mijn verdere systeemspecs er niet veel toe, als dit wel zo is edit ik dit wel.

-> hoe los ik dit op :?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:21
Valt de schijf ook echt uit (spindown) of is het alleen de dataverbinding die wordt verbroken? Kijk ook eens in je eventlog. Aan de hand daarvan is er wellicht meer te vertellen.

Overigens kan een andere voeding- en/of datakabel ook vaak helpen.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

De kabels wisselen met de Samsung kan je ook een hoop vertellen, heeft de Samsung er nu last van, is de kabel stuk. Zoniet, zijn de kabels goed.

Maakt het uit of je de WD aan een ander poortje hangt ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!