Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Menuvolgorde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de menuvolgorde onnatuurlijk overkomen, ik ga met mijn muis naar forum en moet dan helemaal naar rechts om het meestgebruikte item te vinden (Active topics) of helemaal naar links om het 1 na meest gebruikte item te vinden (myReact).

D'n mens (en dan vooral ik) is van nature erg lui, d'n tweaker zodoende nog meer. Een natuurlijke volgorde zou dus zijn waarbij de meestgebruikte items dichtbij de locatie van de muis staan (die in dat geval op het kopje 'Forum' staat).

Ook m'n oog valt van nature op het vakje direct onder Forum omdat deze meer opvalt wanneer deze geselecteerd is.

Ik stel dan dus voor om Active topics neer te zetten waar nu Direct Messages staat, Direct Messages mag helemaal rechts, FAQ en Zoeken staan prima zo. Bookmarks staat eigenlijk ook wel goed al mag die eventueel ruilen met myReact. Al zie ik er wel iets in dat myReact het eerste item is dus dat is niet echt nodig.

My 2 cents ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

'Faq', 'Zoeken' en 'Active topics' zijn echter geen gebruikergebonden acties en staan daarom naast de wel-gebruikergebonden acties.

Intentionally left blank

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hmm, maar zo heeft natuurlijk iedereen zijn specifieke voorkeuren. Ik open bijvoorbeeld nooit mijn active topics, dus voor mij staat 'ie daar prima. :P Welke knopjes "veelgebruikt" zijn, zijn heel erg persoonsafhankelijk. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:36:
'Faq', 'Zoeken' en 'Active topics' zijn echter geen gebruikergebonden acties en staan daarom naast de wel-gebruikergebonden acties.
Jup het is wel logisch, maar dat maakt het niet automatisch optimaal ;)
-NMe- schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:37:
Hmm, maar zo heeft natuurlijk iedereen zijn specifieke voorkeuren. Ik open bijvoorbeeld nooit mijn active topics, dus voor mij staat 'ie daar prima. :P Welke knopjes "veelgebruikt" zijn, zijn heel erg persoonsafhankelijk. :)
Ok, stats plz :P

Voor mij (een 'normale' forum gebruiker) is AT en myReact toch wel nummer 1 en 2, maar I don't know shit right? Jullie weten gelukkig beter, dus 1 blik op de stats moet genoeg zijn om te bepalen hoeveel iedere pagina gebruikt wordt.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:46:
Voor mij (een 'normale' forum gebruiker) is AT en myReact toch wel nummer 1 en 2, maar I don't know shit right? Jullie weten gelukkig beter, dus 1 blik op de stats moet genoeg zijn om te bepalen hoeveel iedere pagina gebruikt wordt.
Zelfde hier :P MyReact vanuit het menu (met nu ruim 40x pricewatch te hebben gezien), en vanuit daar naar AT en Posthistory (als er meer ongelezen topics zijn). Van mij mag MyReact worden gewisseld met Direct Messages. Of zelfs Forum (bovenste menu) direct naar MyReact :P

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 27-09-2008 00:51 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sowieso kan 'FAQs' helemaal naar rechts, bij Pricewatch en Frontpage staat ie ook helemaal rechts.

Activetopics en Myreact zijn ongeveer even populair, en beide 3x zo populair als het bekijken van de bookmarks. Het bekijken van de DM's is nog weer een stuk minder interessant. Zoeken is overigens ongeveer twee keer zo populair als AT en MR, maar daar zal een groot deel van via dat zoekboxje gaan en ook zullen door het bladeren de getallen wat verschoven zijn.

Als we 'Active topics' met 'FAQs' en 'myReact' met 'Direct messages' omwisselen staan ruwweg de meest gebruikte opties het dichts bij de menu-kop.

Eigenlijk moeten we dat bij meer van de menu's doen dan. Bij Pricewatch zal 'Prijzen' aanzienlijk vaker gebruikt worden dan 'Productreviews' gok ik zo. En bij archieven zal 'Redactieblogs' ook niet de populairste optie zijn, terwijl BBG's kwa populariteit best een aparte vermelding zou mogen. Sterker nog, ik denk dat we sowieso de menu's eens goed moeten bekijken, er zit wel meer onlogica en niet optimale volgordes in.

Verwijderd

Topicstarter
TOP! Helemaal super dat mijn suggestie opgepikt wordt en men er ff goed over na gaat denken _/-\o_

Zoeken kan ook komen doordan men in hun eigen posthistory kijkt? Dat is ook zoeken volgens mij, maar daar navigeer je vrijwel altijd heen via myReact (ik wel in ieder geval).

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets mee gedaan?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

moto-moi schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:22:
Kicken is nooit nodig, alles wordt gelezen en als er een update is vanuit de devvers melden ze dat vanzelf.
dus ;)
Pagina: 1