Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Realtek ALC 888 no audio mixer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een gigabyte GA-m57-SLI-S4 rev 1.0 met de onboard ACL 888 realtek chip.
Tot dus ver geen probleem, totdat ik vandaag opnieuw ging instaleren en mn bij geleverde mobo CD-rom met de chipset etc drivers niet kon vinden.

Niet zo'n erg probleem, dacht ik. Gelijk netjes mn nforce driver op de schijf gegooid, de realtek driver erbij en dan muziekje proberen.

BLIEP!
There are no active mixer devices available. To Install mixer devices, go to Control Panel blablabla.

Ik dus verder zoeken. Vind de "WDM" software op de Gigabyte site, instaleer die ook. Nog niets.
Uren op internet zoeken dan maar weer, want in services staat windows audio ook gewoon op auto en gestart.

Dus. Kan iemand mij uit mijn lijden verlossen of zal ik dan maar gelijk een behoorlijke geluidskaart kopen? :X

Verwijderd

Topicstarter
X-Fi gamer OEM gekocht, toen ook problemen totdat ik zag dat ie nog op windows default stond inplaats van op mn nieuw kaart. :X

Probleem opgelost.. vervangen.

• rBleek
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-03 16:18
Je hebt het nu opgelost maar toch even een mogelijke oplossing ;).

Soms moet je een driver/hardware eerst verwijderen uit het apparaat beheer en dan opnieuw installeren. Heb dit al bij meerdere realtek chips gezien.