AHCI mode windows xp

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views

• nappie333
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 18:53
Hallo,

Ik heb een asus m2a-vm moederbord met een amd chipset SB600. Ik draai hier windows xp media center edition 2005 op. Ik ga deze binenkort herinstalleren, hoe kan ik windows xp media center edition 2005 op een schijf installeren waarbij ahci enabled is? Want windows xp ondersteund zelf geen ahci, hiervoor zijn extra drivers nodig. Hoe moet ik windows xp installeren op een ahci enabled systeem met een amd chipset?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Kijk eens op de asus site bij jou moederbord op de downloadpagina onder: tools of others en kijk wat je daar aan ahci drivers etc. vindt. Chipsetdrivers daar ook meteen weghalen, en alle andere benodigde drivers daar weg plukken of van de cd die bij je moederbord geleverd werd installeren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:21
Wat jij wil heet ook wel slipstreamen van je drivers naar een XP CD. Lees er hier meer over. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Fauna op 27-09-2008 00:26 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met het topic dat Fauna aanhaalt kom je al een heel eind. Wil je echter niet slipstreamen dan kun je ook altijd de driver nog vanaf een diskette inladen tijdens de setup.

Dit is echter al veel vaker langsgekomen en makkelijk te vinden zowel in de search als op de Asuspagina waar je de drivers kunt downloaden. Daarom doe ik je topic op slot.

Dit topic is gesloten.