Bozozo schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:17:
@ Cheatah: ik ben best bereid te leren. Ik neem graag aan dat mijn brainfart volkomen onjuist is, maar het is wel een idee waar veel beginners mee zullen komen. Als jij vervolgens aangeeft tegen welke problemen je gaat aanlopen met die werkwijze (zie reactie NMe) kan ik, en een meelezer van hetzelfde niveau, daar iets van leren. Verder voegt de onbeleefde toon waarmee je (zoals regelmatig) reageert helemaalt niets toe, integendeel.
Waarom verdedig je dan je brainfart? Als wordt aangeraden toch eens dat boek te gaan lezen, lees je ook meteen wat er verkeerd gaat als je jouw werkwijze hanteert. En als ik helemaal eerlijk moet zijn, dan weet ik dat zelf ook niet. Ik neem ook niet de moeite om erover na te denken tegen welke problemen ik aan zou lopen als ik een methode zou hanteren waarvan ik weet dat er veel onnodige problemen zullen zijn als ik die hanteer.
Dadelijk openen andere beginners dit topic, ze copy/pasten jouw code, en vervolgens zitten ze op hetzelfde dwaalspoor. Alleen maar omdat ze niet even de theorie van het normaliseren hebben doorgenomen.
Het probleem is niet dat je een beginnersfout maakt, het probleem is dat je wéét dat je niets van normaliseren weet en dat je tóch een oplossing probeert aan te dragen. En nadat je daarop wordt gewezen, los je niet het probleem op, je maakt het erger door je eigen methode, waarvan je net te horen hebt gekregen dat die niet goed is, tóch gaat verdedigen.
Als je zo graag dingen wilt leren zoals je aangeeft, stop dan in elk geval met andere mensen verkeerde dingen aanleren.