Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een 2-tal weken een Airport Extreme aangeschaft bij de Switch shop in Wijnegem.
Van te voren aan de medewerkers goed geinformeerd of het zeker mogelijk was om het volgende te doen:

airport extreme - usb hub - schijf1, schijf2, schijf3

Dus bovenstaande opstelling met als doel dat elke apple pc in huis een exterene usb time machine schijf had.
Tot nu toe echter weinig succes:
- time machine: de pc begint met voorbereiden maar vervolgens krijg je de fout dat er geen netwerk kopie kon worden aangemaakt.
-de externe schijven zijn soms wel soms niet zichtbaar in de finder.
-kopieeren van grote bestanden: kopieer proces begint maar na een minuut of 2 wordt ook dit afgebroken.

Door alle elende had ik dus graag een Time Capsule gekocht aangezien dit toch wat beter schijnt te werken als je op internet rond kijkt.
Dus met de Switch contact opgenomen en uitgelegd dat we verkeerd zijn voorgelicht en dat we het prijs verschil met een Time Capsule willen opleggen zodat we de airport extreme kunnen 'wisselen' met bijbetaling tegen een Time Capsule.
Maar de Switch wil het product niet inruilen omdat het al uit de verpakking is geweest...

Dus het moet zo maar...
Iemand ideeen wat het evt kan zijn?

overigens heeft de airport extreme de laatste updates net als de alle andere computers in het netwerk.

Ik ga morgen overigens nogmaals naar de Switch maar ik verwacht er helaas weinig van...

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb ook een Airport Extreme (Gigabit versie) met 1 HDD en een printer via USB hub voor twee Mac's (iMac en Macbook Air)

Om het aan de praat te krijgen heb ik het volgende gedaan.

1. HDD direct met USB aan Macbook Air hangen en dan als Timemachine schijf toewijzen (Hij wordt dan gewist voor gebruik, uitgaande van een nieuwe schijf)
2. Op mijn Macbook Air heb ik toen een eerste backup laten maken omdat het via USB sneller gaat als via WiFi.
3. HDD weer aan Airport gehangen. Gedeeld met een schijf wachtwoord.
4. Via de finder naar de Airport browsen en dan naar de schijf en inloggen zodat hij wordt gemount.
5. Nu in Timemachine de schijf toewijzen en timemachine aanzetten. (Nog geen backup starten)
6. De Airport via de finder weer unmounten (op het pijltje er naast klikken).
7. Nu kan Timemachine een backup maken. Hij mount en unmount de schijf zelf.

In het geval van mijn MBA gaat hij gewoon verder met de backup die er op staat. Mijn iMac heb ik er met stappen 4 tot en met 7 ook aan gehangen en die heeft zijn data netjes via ethernet overgepompt.

Ik heb er een weekend mee zitten rommelen maar nu werkt het uitstekend. Vooral het unmounten is belangrijk...
Ik denk dat het in jou geval slim is om de schijven aan je verschillende mac's te hangen en een eerste backup maken. Via de Finder kan je de schijven ook nog even renamen om ze uit elkaar te halen...
Verder moet het via bovenstaande lukken.

• Sjoerd
  • Niet online
Bedankt! Ik ga het meteen even proberen!

• Sjoerd
  • Niet online
Sjoerd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 09:47:
[...]

Bedankt! Ik ga het meteen even proberen!
Ondertussen geprobeerd en helaas bleek ook dat niet te werken in mijn geval, vandaag nogmaals terug gegaan naar de Switch en uiteindelijk een Time Capsule gekregen (+bijbetaling natuurlijk)

Nu ging alles vanzelf :9

Toch bedankt voor de hulp!