Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Frontpage] Hyperlink 'visited' kleur overal aangepast

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-11 12:18
Iets wat mij opvalt sinds dat het forum van layout verandert is. Op de frontpage zijn nu ook de links iets grijzer als je erop geklikt hebt, zoals momenteel ook is op het forum.
Allemaal goed en wel zo kan je perfect volgen wat je al gelezen hebt en wat niet.

Echter is dit ook bij andere zaken zoals bijvoorbeeld "Nieuwstip insturen". Als ik dit nu al gedaan heb is dit een andere kleur dan de links die er rond staan. Ik weet nu niet exact of dit ook de bedoeling is. Maar is het niet logischer om vaste links (van alledaagse functies) een vaste hyperlink kleur te geven in plaats van een die zich aanpast naargelang je de pagina al bekeken hebt of niet?

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xZE5eeUJFakRsHLoOngVe9dU/full.jpg

Vroeg me gewoon af of dit een bewuste keuze was! Daarom dacht ik, breng ik het maar even aan. Ik heb dit forum even doorlopen (maar zie natuurlijk niet alles), als het een dubbele post is mijn excuses alvast.

Edit: zoals crisp hieronder is visited natuurlijk wat ik bedoelde. (In plaats van hover - het is al laat ;))

[ Voor 5% gewijzigd door lembregtse op 26-09-2008 23:04 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Dat is inderdaad niet helemaal de bedoeling, er moet dus "even" langsgelopen worden welke links ten ontrechte ook een visited color krijgen (of kijken hoe we de visited color wat meer kunnen beperken tot de links waar ze nuttig zijn, maar da's ben ik bang net zoveel werk...)

Intentionally left blank

• lembregtse
Wel zoals ik het nu zie, krijgen alle links op de frontpage die visited color. (Ook als je verder klikt natuurlijk)
Dus misschien moet je er van vertrekken om dat nergens te doen, of is dat net het probleem?
Om dan zo, zoals je zegt, selectief degene te gaan activeren dat je wil?
Het geen wat ik zo kan opnoemen is de links van de nieuws artikelen en meuk posts.

Als je liever hebt dat ik hiervoor even een report open in de buggie tracker dan zeg je het maar!
Het is geen groot probleem maar het oogt natuurlijk overal niet even mooi ;)

Edit: kan er iemand even die titel ook wijzigen? hover > visited, ik heb het namelijk verkeerd uitgedrukt. Alvast bedankt.
Edit 2: Ik ben even overal doorgelopen op tweakers.net en de visited kleur verspreid zich overal, bij de pricewatch, gallery summary, ook op iemands gallery, de link naar de website tot in My TNet. Het treed dus overal op waar je de zwarte kleur hebt in het normaal gebruikte lettertype.
Misschien dus voorlopig gewoon overal terug zoals vroeger zetten, en dan eventueel selectief de nieuws items en meuk tracker een visited kleur geven, zoals hierboven gezegd.

[ Voor 35% gewijzigd door lembregtse op 26-09-2008 23:15 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

lembregtse schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:08:
Edit: kan er iemand even die titel ook wijzigen? hover > visited, ik heb het namelijk verkeerd uitgedrukt. Alvast bedankt.
:Y)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

lembregtse schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:08:
Wel zoals ik het nu zie, krijgen alle links op de frontpage die visited color. (Ook als je verder klikt natuurlijk)
Dus misschien moet je er van vertrekken om dat nergens te doen, of is dat net het probleem?
Om dan zo, zoals je zegt, selectief degene te gaan activeren dat je wil?
Het geen wat ik zo kan opnoemen is de links van de nieuws artikelen en meuk posts.
Niet alleen links *van* maar ook links *in* artikelen en reacties bijvoorbeeld. Feitelijk alle links naar en binnen content eigenlijk.
[...]
Edit 2: Ik ben even overal doorgelopen op tweakers.net en de visited kleur verspreid zich overal, bij de pricewatch, gallery summary, ook op iemands gallery, de link naar de website tot in My TNet. Het treed dus overal op waar je de zwarte kleur hebt in het normaal gebruikte lettertype.
Misschien dus voorlopig gewoon overal terug zoals vroeger zetten, en dan eventueel selectief de nieuws items en meuk tracker een visited kleur geven, zoals hierboven gezegd.
Wellicht is het wel handig om de visited kleur in eerste instantie enkel puur voor het forum te gebruiken en daarna te kijken hoe we het op de frontpage ook het beste kunnen gaan toepassen?

Intentionally left blank

• lembregtse
crisp schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:34:
Wellicht is het wel handig om de visited kleur in eerste instantie enkel puur voor het forum te gebruiken en daarna te kijken hoe we het op de frontpage ook het beste kunnen gaan toepassen?
Dit lijkt mij inderdaad de beste oplossing voorlopig. Dan kunnen we rustig nadenken over een frontpage oplossing, want zoals je zegt gaat dat wel wat meer tijd vergen. En dat kan later nog altijd. Ik post hier nog wel mocht ik nog op een prachtig idee komen voor de frontpage ofzo :+.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:34:
Ook op het forum zijn er links waar het wel en niet nuttig is. Dat je kan zien welke topics je gelezen hebt is nuttig. Dat je kan zien in welke forums je geweest bent is een stuk minder zinnig, tenzij je natuurlijk steeds vergeet welke je interessant vindt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 27-09-2008 10:19 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Toepassing van visited link-kleur beperkt tot situaties waar het nuttig is

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.