Kabel doortrekken naar slaapkamer, dsl of ethernet.

Pagina: 1
Acties:

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-02 10:19
Hallo tweakers,

Nou wil ik een kabel naar mijn kamer doortrekken, alleen weet ik niet wat het beste is.

Mijn situatie:

op het moment, loopt er een dsl kabel van de meterkast, naar de modem, dan naar de router (die staan beide naast de pc beneden). Nu wil ik ook een kabel naar boven naar de pc hebben, alleen weet ik niet wat beter is, vanuit de router een ethernet kabel naar boven, of bij de meterkast de dsl kabel splitten (kan dit wel zonder signaalverzwakking?)
en dan een dsl kabel naar mijn kamer, en daar door een andere modem een ethernet kabel mijn pc in?

Groeten en alvast bedankt,
Zamorak ;p

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:07

Quintus

Eg wel! Dus....

Dat wordt een ethernetkabel. Het DSL lijntje binnenshuis moet het liefst zo kort mogelijk.

Daarnaast krijg je bij het aansluiten van twee modems op één lijn waarschijnlijk gedonder met je signaal of met je ISP.

[ Voor 40% gewijzigd door Quintus op 26-09-2008 19:49 ]

Unknown

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:25
Ik heb het nooit geprobeerd maar twee modems lijkt me niet dat dat gaat werken. Trek gewoon een UTP kabel van je router naar boven. Heb je boven meerdere computers die je wil aansluiten dan zet je boven gewoon een switch neer waar je je computers op aanlsluit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/