Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Scanner software voor foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop al een tijd te zoeken naar een software-pakket (liefst freeware) om makkelijk foto's te kunnen scannen (zowel kleur als zwartwit). Ik wil dan een foto (of als het kan enkele foto's) op de glasplaat leggen en dat de software de foto's automatisch uitsnijdt en apart opslaat (en ze ook bijdraait als ze een beetje schuin op de glasplaat liggen).
Dit zodat je niet achteraf de foto's van een digitaal a4 jpg'tje moet uitknippen en in Photoshop moet bijdraaien.

Iemand een suggestie ?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
....heb je Photoshop? Daar kan het in elk geval in.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:12:
....heb je Photoshop? Daar kan het in elk geval in.
Heb ik.......kan je een kleine tip van de sluier oplichten hoe je dit doet ?
Ik heb Photoshop 7 en als ik daar via file import de scanner interface krijg kan ik niet kiezen voor automatisch uitsnijden en bijdraaien......

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 19:26 ]

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:21
In Photoshop cs3 zit het onder file --> automate --> crop and straighten photos

Het doet het automatisch alleen voor de geopende foto en je moet ze nog wel zelf opslaan (hij opent elke afzonderlijke foto apart, dus op zich hoef je alleen maar te bevestigen dat je hem op wilt slaan).

Ik denk dat dit ook wel te automatiseren is door iets met een scriptje te doen (het menuutje onder automate)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Vuescan al eens bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
--Niels-- schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:36:
In Photoshop cs3 zit het onder file --> automate --> crop and straighten photos

Het doet het automatisch alleen voor de geopende foto en je moet ze nog wel zelf opslaan (hij opent elke afzonderlijke foto apart, dus op zich hoef je alleen maar te bevestigen dat je hem op wilt slaan).

Ik denk dat dit ook wel te automatiseren is door iets met een scriptje te doen (het menuutje onder automate)
Thanx....ik heb PS CS3 geinstalleerd en het doet precies wat ik wil !
Crop is soms een beetje te ruim genomen maar aangezien PS de foto goed recht draait is dit goed te herstellen.
Pagina: 1