Sitecom Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• martijnaikema
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik heb een probleempje met een nieuwe pc die ik heb gekocht. Ik krijg deze namelijk niet aan mijn sitecom Netwerk toegevoegd. Ik kan wel gebruik maken van de internetverbinding, maar kan geen toegang krijgen tot mn andere pc.

Hier even wat specs:

Wireless Network Broadband Router: Sitecom WL-025
Vaste pc maakt gebruik van: Sitecom WL-022
Vaste pc: Vista
Laptop maakt gebruik van geintregeerde WLAN
Laptop: XP
Werkgroepnaam: bij beiden gelijk

Tevens maakt ik gebruik van McAfee als virusscanner. Daarin heb ik de beheersrechten van het netwerk op beide pc's ingesteld.
Het netwerk wordt herkend en loopt via de router 192.168.0.1

192.168.0.1
|
|
-------------------------------------------
| |
| |
Vaste pc Laptop

Kan iemand me verder helpen?

* edit: Wanneer ik op de Laptop klik op "Zoeken naar computers in werkgroepen" zie ik de vaste pc wel staan. Als ik er echter op klik komt er een error:

Aikemanetwerk:
\\Pcmartijnheleen is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door martijnaikema op 26-09-2008 18:24 ]

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 10:52
nou, dat plaatje van je kan ik niks van maken maar heb je al eens in de netwerk faq gekeken? en kan je de computers wel pingen?

rechten en xp <-> vista delen zijn al meerdere topics over geweest, moet je de search maar ff gebruiken

[ Voor 30% gewijzigd door Japidoff op 26-09-2008 18:27 ]

gang is alles

• martijnaikema
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-04-2021
Japidoff schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:22:
nou, dat plaatje van je kan ik niks van maken maar heb je al eens in de netwerk faq gekeken? en kan je de computers wel pingen?
Dat plaatje gaat inderdaad fout. Ik wilde aangeven dat beide pc's verbonden zijn met de router (192.168.0.1)..

De ping-opdracht wordt gewoon uitgevoerd: 4 verzonden en 4 ontvangen.