Advies docking station

Pagina: 1
Acties:

• Maghiel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:55
Doordat ik veel reis heb werk ik eigenlijk alleen nog maar achter een laptop.
Nou zit ik de laatste tijd wel weer wat vaker op dezelfde plek te werken, en aangezien ik gek werdt
van de hitte die van m'n laptop afkomt na een dag werken, en een laptop toetsenbord sowieso niet zo fijn werkt, heb ik een mooie ramplank aangeschaft(Logitech UltraX premium).

Nou heb ik dan weer het probleem dat ik te ver van mijn scherm afzit.
Dus bedacht ik me, misschien is het slim om een dockingstation te kopen. Ik zou natuurlijk ook een scherm kunnen kopen en m'n laptop aan de zeikant van m'n bureau neerzetten, maar dat vind ik dan weer zonde van het geld omdat ik nou ook weer niet ZO vaak hier zit.

Nu heb ik m'n oog laten vallen op dit docking station: http://www.nl.bol.com/is-...0000005507340&Section=SCE

Wat ik me alleen afvraag nu, is het feit dat de laptop er schuin in komt te staan niet slecht voor de harddisk?

En als iemand een beter oplossing weet voor ongeveer dezelfde prijs(35 euro), ik sta open voor suggesties :D

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:21
Nee hoor, een hdd kan daar prima tegen. Die vind een plotselinge beweging niet leuk :+

• Maghiel
Owh hahahah. Misschien is mijn kennis nog een beetje jaren 90, dat het toen wel slecht was voor harddisks? Stond me in ieder geval iets van bij.

Heeft verder iemand een beetje ervaring met docking stations als deze? Gaat mijn probleem van tever van het scherm afzitten daar een beetje mee verholpen worden?

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-01 21:42
er zijn diverse soorten laptophouders want er is niet echt sprake van een dockingstation.

Kijk bijv naar de griffin elevator is weer een design standaard en bied ruimte voor je tb onder de stand.. te schuiven.
Een docking station is makkelijker als je een hoop apparatuur hebt wat je aansluiten wil hebben...

Hoogte en afstand van scherm is voor iedereen zelf te beoordelen en afhankelijk van de diepte van je bureau/tafel. Dus dat is zelf beetje schuiven om te kijken wat je zelf pretting vind werken

...

• Maghiel
Ja inderdaad, verkeerde naam gegeven.

Die griffin elevator lijkt me ook niet alles, zoals ik het op de plaatjes kan zien moet je hem of eronder, of ervoor leggen. Schuiven kan niet door de onderkant van de standaard.

Ik vind dingen van Targus er erg goed uitzien, maar die zijn me dan weer net ff iets te duur. Misschien die van Trust toch wel een goed idee.

Ohja en btw, design maakt me niets uit ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Maghiel op 28-09-2008 22:01 ]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-01 21:42
dan is het gewoon een kwestie van kijken welke jou prettig lijkt werken. Want ze zijn er in diverse uitvoeringen en prijsklasses...
En wij kunnen moeilijk zeggen welke je moet nemen. Je hebt namelijk versies van logitech met tb erbij maar ook zoiets als de griffin elevator wat weer in de design richting zit zoals ik al zei...

iig suc6 met het zoeken van de juiste laptopstand..

...

• Maghiel
koentjuh1987 schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:16:
dan is het gewoon een kwestie van kijken welke jou prettig lijkt werken. Want ze zijn er in diverse uitvoeringen en prijsklasses...
En wij kunnen moeilijk zeggen welke je moet nemen. Je hebt namelijk versies van logitech met tb erbij maar ook zoiets als de griffin elevator wat weer in de design richting zit zoals ik al zei...

iig suc6 met het zoeken van de juiste laptopstand..
Daar heb je een goed punt ;)

Ik had deze ook op het oog, pricewatch: Logitech Alto Connect, maar die is dan weer niet in hoogte afstelbaar.
Pagina: 1