2 wifi combineren voor extra snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-01 13:35
Kan ik met mijn laptop verbinding leggen naar 2 wifi netwerken tegelijk en zo de snelheid combineren zodat ik een lekker snelle verbinding heb?

1. Mijn eigen wifi internetverbinding
2. Draadloos netwerk van mijn buren(hiervoor vraag ik dan toestemming)

Mijn laptop heeft wifi maar ik zou er nog een usb wifi bij kunnen kopen zodat ik 2 wifi adapters heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:33

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

1+1 != 2, maar 1+1 = 1 en nog 1 ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
Ik snap m niet. Waar het me dus om gaat is de snelheden van de 2 netwerken gebruiken als 1 extra verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 09:53
Ik ben het wel eens met Mad Marty over zijn 1+1 != 2, wat het wel is is afhankelijk van je situatie:
-Wil je sneller dezelfde file ophalen? (Trunking) Je kan dan 1 < 1+1 < 2 krijgen. Vanzelfsprekend moet de file dan op een plek zitten die ook met die hogere snelheid bereikt kan worden.
-Wil je sneller meerder files ophalen van verschillende pc's in je netwerk? Dat kan wel, als je beide WiFi's in een ander subnet plaatst. Je zal in deze situatie 1 < 1+1 < 2 krijgen.

Bij WiFi moet je wel rekening houden met 1+1 < 2. Simpelweg omdat een drukker WiFi netwerk tot lagere snelheden zal leiden. Wel zal je een hogere snelheid kunnen krijgen dan met één WiFi adapter.

[ Voor 41% gewijzigd door Dadona op 26-09-2008 18:04 . Reden: Windows doet ook aan trunking ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
Het gaat gewoon om sneller surfen en dowloaden. Ik heb slechts 1 pc(laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
Hoe dan ook, je zult een load balancer nodig hebben waar de 2 modems op zijn aangesloten, want met 2 adapters zal het je niet lukken een snellere verbinding te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

stefanv schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:19:
Dan moet de uitleg hierboven toch duidelijk zijn? Bij windows is het niet mogelijk, je kan dus maar 1 netwerk gebruiken om te downloaden.
Maar je kan wel gewoon met 2 netwerken verbonden zijn (bedraad IIG wel, met 2 wifi adapters lijkt mij ook.) Maar daar heb je in jouw geval niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefanv schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:19:
Dat kan dus gewoon niet...

1 connectie zal over 1 fysieke verbinding lopen waardoor de connectie dus nooit sneller zal zijn dan die ene fysieke verbinding.

Wel kun je ervoor zorgen dat de connecties verdeeld worden over de 2 fysieke verbindingen, hoewel 1 connectie dan dus niet sneller is kan het geheel toch sneller zijn. Hiervoor is genoeg software te vinden, ook voor Windows.

Dat is wat we bedoelen met 1 + 1 < 2.

offtopic:
Het is onzin dat Windows dit niet kan, het zit er standaard wel ingebakken maar het is niet actief

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
Thanx voor de reply's. Jammer dat het niet kan.
Hoopte iets vergelijkbaars voor 2 wifi's zoals met raid voor hardeschijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:46
Wat je kan doen is via 2 verbindingen en dan gaan trunken maar lekker werken doet dit niet. 2 verbindingen houd in dit geval in dat je 2x draadloze ontvangers ook hebt...
Pagina: 1