Op kantoor heb ik een traditionele telefoon-centrale die signaal o.a. kan afleveren op een analoog lijntje. Omdat ik binnenkort eens wat wil experimenteren met alternatieve werkvormen (thuiswerken, afwijkende werktijden etc), heb ik bedacht dat ik wel zo'n lijntje naar huis kan laten lopen.
Wat ik heb bedacht als setup:
[centrale] <-----> [SPA3102 als FXO] <-----VPN------>[Grandstream GXP2020]
Dit concept lijkt volgens de handleiding te kunnen werken, maar ik krijg de indruk dat de SPA dan ALTIJD de lijn oppakt en dan pas contact opneemt met de grandstream via unregistered sip. Dat betekent dat ik niet de telefoon kan laten "overflowen" naar collega's binnen dezelfde groep.
Klopt dit? Heeft er iemand ervaring hiermee?
Ik wil eigenlijk dat de SPA3102 pas de lijn oppakt op het moment dat ik op de grandstream de lijn oppak. Is dat mogelijk? Of zal ik andere hardware hiervoor nodig hebben? Zo ja, wat is aan te raden?
Wat ik heb bedacht als setup:
[centrale] <-----> [SPA3102 als FXO] <-----VPN------>[Grandstream GXP2020]
Dit concept lijkt volgens de handleiding te kunnen werken, maar ik krijg de indruk dat de SPA dan ALTIJD de lijn oppakt en dan pas contact opneemt met de grandstream via unregistered sip. Dat betekent dat ik niet de telefoon kan laten "overflowen" naar collega's binnen dezelfde groep.
Klopt dit? Heeft er iemand ervaring hiermee?
Ik wil eigenlijk dat de SPA3102 pas de lijn oppakt op het moment dat ik op de grandstream de lijn oppak. Is dat mogelijk? Of zal ik andere hardware hiervoor nodig hebben? Zo ja, wat is aan te raden?