Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een N95 met een UMTS/HSDPA sim kaart. Via een inbelverbinding vanaf mijn laptop heb ik een bluetooth verbinding naar het modem (N95) opgezet. Ik kan een Internet verbinding opzetten, maar de snelheid hiervan is 921,6 kbps.

Doe ik hetzelfde SIM kaartje in een PCMCIA kaart, en dan via UMTS een internetverbinding opzet heb ik 1,8 MB verbinding.

Is het probleem de bluetooth? Of zijn er bepaalde instellen op geconfigureerde modem die ervoor zorgen dat de verbinding traag is middels het modem?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13
Het zal wel de snelheid van bluetooth zijn.. Kijk eens hier: Wikipedia: Bluetooth

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan mijn bluetooth appararaten. Mijn N95 heeft Bluetooth V2 ondersteuning. Ook mijn laptop heeft V2.0 bluetooth ondersteuning.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Die snelheid die je in windows ziet is slechts een indicatie. Een daadwerkelijke snelheidstest geeft beter inzicht in je maximaal haalbare snelheid.

Mijn resultaten zijn:

Thetering met Blackberry Bold HSDPA --- USB ---- Laptop
Thetering met Blackberry Bold HSDPA --- Bluetooth --- Laptop

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/324845779.png

Beide verbindingen geven in windows een verbinding van 921.600 bps aan. Dit is de maximum snelheid die een standaard windows modem driver heeft. In praktijk ga je dik over die snelheid heen.

[ Voor 28% gewijzigd door Friedchicken op 28-09-2008 23:35 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:55
Friedchicken schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:32:
Die snelheid die je in windows ziet is slechts een indicatie. Een daadwerkelijke snelheidstest geeft beter inzicht in je maximaal haalbare snelheid.

Mijn resultaten zijn:

Thetering met Blackberry Bold HSDPA --- USB ---- Laptop
Thetering met Blackberry Bold HSDPA --- Bluetooth --- Laptop

[afbeelding]

Beide verbindingen geven in windows een verbinding van 921.600 bps aan. Dit is de maximum snelheid die een standaard windows modem driver heeft. In praktijk ga je dik over die snelheid heen.
confirmed (in het topic van friedchicken BlackBerry Bold 9000 & Laptop inbellen)

Strava