Toon posts:

Draadloos internet Leopard certificate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn MACBook op school. Op school hebben we een draadloos netwerk maar dan kan ik niet op met mijn macbook. Het draadloze netwerk werkt met behulp van een certificaat. Dit certificaat werkt op windows xp en windows vista wel, en kan daarop dus ook op het draadloos internet. Als ik het draadloze certificaat installeer (in Leopard) op mijn Macbook, dan werkt hij NIET. Alles is goed ingesteld via de system preferences en airport maar als ik verbinding wil maken dan vraag hij wat voor verbinding het is (802.11x) en probeert hij in te loggen met behulp van het certificaat. Het certificaat staat goed geinstalleerd in de keymanager van Leopard en is voor alles vertrouwd dus het kan niet aan de permissies liggen denk ik. Ik heb in de system preferences bij airport al het certificaat toegewezen en mijn account en wachtwoord meegegeven.

(DOMAINNAAM\schoolNUmmer) (test\supersmash)
wachtwoord.

Maar hij doet helemaal niets en ik heb nagevraagd aan de systeembeheerders of mijn MACBook binnenkomt op de server maar dat komt hij dus helemaal NIET.

En op school mogen wij geen kabel gebruiken voor de laptops dus it ik ZONDER internet op mijn mooie MACBookje :(

Kan iemand mij hiermee helpen ?

Hieronder staat de logfile die Leopard aanmaakt (vanuit console):

25-09-08 16:19:44 /usr/sbin/ocspd[863] starting
25-09-08 16:20:59 eapolclient[151] SecKeychainFindGenericPassword failed, -25300
25-09-08 16:20:59 eapolclient[151] en1: failed to retrieve password from keychain
25-09-08 16:20:59 kernel Authentication Mismatch failure
25-09-08 16:20:59 kernel Authentication Mismatch failure
25-09-08 16:20:59 kernel No Ack
25-09-08 16:21:00 kernel Authentication Mismatch failure
25-09-08 16:21:00 kernel Authentication Mismatch failure
25-09-08 16:21:00 eapolclient[151] SecKeychainFindGenericPassword failed, -25300
25-09-08 16:21:00 eapolclient[151] en1: failed to retrieve password from keychain
25-09-08 16:21:02 kernel Authentication Mismatch failure
25-09-08 16:21:02 kernel Authentication Mismatch failure
25-09-08 16:21:02 kernel No Ack
25-09-08 16:21:03 kernel Authentication Mismatch failure
25-09-08 16:21:03 kernel Unsolicited Auth

26-09-08 08:38:31 kernel Authentication Mismatch failure
26-09-08 08:38:31 kernel Authentication Mismatch failure
26-09-08 08:38:31 kernel No Ack
26-09-08 08:38:32 kernel Authentication Mismatch failure
26-09-08 08:38:33 eapolclient[332] SecKeychainFindGenericPassword failed, -25300
26-09-08 08:38:33 eapolclient[332] en1: failed to retrieve password from keychain
26-09-08 08:38:34 kernel Authentication Mismatch failure
26-09-08 08:38:34 kernel Authentication Mismatch failure

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Als ik connectie wil maken zie ik het airport icoon veranderen in idetificatiecontrole en daarna gaat deze weer weg.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Tikje naar Apple Software & Diensten, aangezien dit een softwareprobleem is :)

Welke school is het overigens en heb je bijvoorbeeld al de howto's van MacStudent doorgekeken?

[ Voor 48% gewijzigd door Daedalus op 26-09-2008 15:39 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-02 18:37
Weet niet of je alle updates al op je MacBook hebt staan, zo nee doe dat dan eerst had bij mij op de UvA eerst ook problemen met Leopard in combinatie met 802.1x authenticatie. Vanaf .2 of .3 doet 'ie het goed.
Wat ook nog werkte bij mij toen ik nog wel problemen had was internetconnect.app van Tiger gebruiken.

Zal ik zo even uploaden....

Alstu!

Owja, had laatst ook iemand die maar niet online kwam en bij mij op de UvA is het zo dat je email adres <studentnummer>@student.uva.nl is, maar je login naam <studentnummer>@uva.nl. Subtiel verschil, maar toch.

[ Voor 33% gewijzigd door TimmieN op 26-09-2008 16:08 ]

Verwijderd

http://luchthaven.tudelft...nuals/Mac_OSX_Leopard.pdf
daar staat de handleiding voor Delft, misschien een beetje ombouwen met je eigen inlog gegevens ssid?
Heeft je eigen school geen handleiding, in delft is het idd ook belangrijk om juiste @tudelft.nl er achter te zetten, en soms weer @tudelft.net, vet onlogisch, ga anders even langs op je school ofzo bij iemand die je kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ik zit op het roc ict opleiding
we hebben een instructie van vista maar geen mac systemen

wat ik ook probeer het werkt niet meer (op ubuntu en andere linux systemen werkt het ook niet)

(via linux heb ik het wel aan de praat gekregen ooit maar werkt nou ook niet meer sinds een half jaar ofzo)

en ik heb gewoon internet nodig voor virtiualisatie die ik gebruik (vmare fusion)

Verwijderd

Topicstarter
hmm de internet connectie app van tiger gebruiken :) dat zal ik is proberen op school (maandag weer dan :))

bedankt tot nu toe ik hou jullie op de hoogte

groeten jeroen

Verwijderd

heb je er wel eens aan gedacht om met parralels of VMware vista/xp op je macbook te zetten en dan nog eens te proberen?

kun je in ieder geval op internet op school

misschien herkent de server dan wel je macadres of iets dergelijks waarna je wel gewoon toegang krijgt..?

ik had het gewoon op die manier gedaan denk ik..
of via vista of xp je internet delen naar je mac ...?gewoon in de achtergrond laten draaien

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 19:41:
heb je er wel eens aan gedacht om met parralels of VMware vista/xp op je macbook te zetten en dan nog eens te proberen?

kun je in ieder geval op internet op school

misschien herkent de server dan wel je macadres of iets dergelijks waarna je wel gewoon toegang krijgt..?

ik had het gewoon op die manier gedaan denk ik..
of via vista of xp je internet delen naar je mac ...?gewoon in de achtergrond laten draaien
ja dat heb ik geprobeerd met vmware EN parallels maar in beide ziet ie de wireless NIET tenzij je op mac verbinding hebt met een wireless netwerk. omdat deze netwerkverbinding gebridged is in de virtualisatie software

Verwijderd

Topicstarter
met het programma van tiger (internet connect) verbinding proberen maken werkt ook niet het programma ziet mijn airportkaart niet en blijft op connecting staan ook via de pdf van tuedelf werkt het niet ik heb zelf namelijk als stage op tue gezeten en toen werkte het wel om te connecten met een certificaatbeveiligd netwerk.
Het lukt nog steeds niet om te connecten met mijn schoolnetwerk

Wie kan mij verder helpen?
Pagina: 1