Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] Aspire 7530 Atheros wireless kaart

Pagina: 1
Acties:

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
In bezit een Acer Aspire 7530 laptop. Hierin zit een Atheros wireless kaartje AR5xxxx (exacte nummer even vergeten)

Probleem:
Zonder verklaarbare reden functioneert deze kaart de ene keer wel en de andere keer niet. Soms laat Vista in apparaatbeheer een uitroeptekentje zien, de andere keer niet (als ie werkt). De ene keer laat ie binnen Netwerk de LAN adapter zien en de Wireless adapter, de andere keer niet.
Aan de hardwareknop van Acer ligt het niet.
Het is niet mogelijk om een BIOS update uit te voeren omdat Acer geen nieuwere versie aanbiedt en een nieuwere driver is ook niet te vinden. (heb de nieuwste via Windows update)

Het is dus bij iedere opstart maar de vraag of ik een wireless verbinding krijg... Erg irritant

Weet iemand na bovenstaande gelezen te hebben een oplossing voor dit voorval? Het terug sturen (via Paradigit) wil ik als eindoplossing gebruiken.

Btw. Norton 360 is erop geinstalleerd. Is dit misschien de reden? (Norton uit het verleden kennende kan dit best zo zijn ;-))

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
Dat laatste is toch niet zo moeilik om te testen? Gewoon niet op laten starten.

• DaLuca
idd je hebt gelijk, maar diegene die nu de laptop heeft (digibeet) woont 120 km verder... ;-) ff proberen zit er niet bij. Waarschijnlijk a.s. woensdag

Verwijderd

Uitroeptekentje heeft meestal te maken met een incomplete installatie (geen goede drivers, etc). Als je niks ziet binnen Netwerk en hij ook niet in apparaatbeheer voorkomt zou het probleem hardwarematig zijn: kabeltje dat niet goed vast zit waardoor hij net geen contact maakt...

Of een BIOS update helpt weet ik niet. Kan je niet beter eerst Windows opnieuw installeren om te zien of het softwarematig is?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:52

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Atheros drivers... Argh. Notebook fabrikanten leveren vaak hopeloos verouderde meuk, en Atheros zelf biedt ze niet op de site aan.

Probeer eens hiero: http://www.atheros.cz

Driver updates verhielpen bij mij al veel problemen met Wifikaarten :)

Hier stond een dode link.

• DaLuca
strandbal schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 15:12:
Atheros drivers... Argh. Notebook fabrikanten leveren vaak hopeloos verouderde meuk, en Atheros zelf biedt ze niet op de site aan.

Probeer eens hiero: http://www.atheros.cz

Driver updates verhielpen bij mij al veel problemen met Wifikaarten :)
vertel mij wat... ;-)

Hey... Deze site lag er een week geleden uit... hmmz... Ik ga eens rondneuzen! THNX

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je deze driver al geprobeerd?

ftp://ftp.work.acer-euro....7.6.0.126_vista%20x86.zip

Nieuwste driver op de acer site. :)

• DaLuca
magnifor schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:54:
Heb je deze driver al geprobeerd?

ftp://ftp.work.acer-euro....7.6.0.126_vista%20x86.zip

Nieuwste driver op de acer site. :)
heb ik idd gezien. Windows update heeft deze driver gedownload en geinstalleerd. Ik zal hem eens verwijderen en via Acer opnieuw installeren. Misschien dat het daar aan ligt.

Het verwijderen van Norton bood geen oplossing :'(

• DaLuca
Het is nog steeds niet opgelost...

drivers updaten: geen oplossing
bios update: geen oplossing
norton: geen oplossing

Ik ben van plan om de laptop richting Paradigit te doen, zodat zij het kunnen oplossen.

wireless moet zonder een gebruikersactie het gewoon gaan doen bij mijn kennissen. Iedere keer dat ik langskom lukt het me om wireless werkend te krijgen, maar ik kan de presieze oorzaak of de bepalende actie niet vaststellen.

moet ik misschien binnen Vista het een en het ander configureren?
heb alle beveiliging uitgezet en de computer mag de apparaten niet zelf uitschakelen om stroom te besparen. Ook heb ik het energieschema op zn hoogst geconfigureerd.

Pagina: 1