Toon posts:

ik ga nu een muis kopen, logitech of ms?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu een muis kopen maar ik weet niet of ik de optische van microsoft of van logitech.

Thanks

Verwijderd

Ik zou voor de Logitech gaan.

Verwijderd

Logitech is wel fijn, geen ervaring met ms.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 21:39
Koop de Logitech Cordless Mouseman Wheel.
vet Relaxed, lekker in de hand, geen gezeik met draden!

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Ik heb gehoord dat de logitech veel beter in de hand ligt dan de ms muizen.

IK gebruik zelf al zolang ik computers heb al logitech muizen, ik heb net de mouseman cordless wheel gekocht en bevalt uitstekend.

OVer de ms kan ik geen oordeel geven, je kan nog bij de winkel ze effe proberen

Verwijderd

Ik heb nu die logitech cordless desktop pro, echt superrelaxed, een betere muis heb ik nog niet in mn hand gehad.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

ik heb gewoon goedkope Logitech scroll-muis...

perfect! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Koop een logitech mouseman wheel optical, heb ik ook en ik heb nog nooit zo'n fijne muis gehad, wat is die gewone wheelmouse dan licht zeg!

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
check de review van de logitech versie op www.overklokken.nl

Verwijderd

Ik vind die naamgeving van logitech nogal klote, ik wil die grijs met blauwe wel hebben en die noemen ze op de site "Wheel Mouse" en volgens het verhaaltje is hij optical...en dan hebben ze ook nog eentje die noemen ze gewoon "Wheel" ofzo, en dan wordt ie weer mouseman wheel optical genoemd..
Bij asci bv noemen ze de een: "optical wheelmouse 3btn" en de ander "mouseman wheel optical" .. nou zal die laatste wel die zijn die helemaal blauw is met dat oplichtende logotje en die optical wheelmouse zal dan wel die wat grijs/blauwe kleinere zijn maar erg duidelijk is het allemaal niet vind ik.
Iemand misschien ervaring met een van de 2 of beide? Welke zou fijner zijn?

Dan nog een vraagje, die helemaal blauwe (mouseman) heeft bij je duim nog een extra buttontje toch? Is dat erg handig? Kan je die normaal gesproken wel eigelijk altijd binden? Normaal gaan games en alles toch uit van 3 buttons? Dan zal die 4e wel niet herkend worden lijkt me.

• Reiko
  • Laatst online: 17-08 12:08
Pff luister niet naar die Tweakers hierboven.
Mijn Microsoft IntelliMouse Optical ligt perfect in de hand en is supergoed.

Logitech is brol !!!

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

• Reiko
  • Laatst online: 17-08 12:08
Ohwjah Cordless?
Waarvoor heb je dat nodig?
Ik heb geen enkel probleem met het draadje aan m'n muis.

IntelliMouse Optical heeft ook een USB aansluiting.

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:44
Logitech.

Waarom?
Omdat logitech muisjes de dagelijkse mishandelingen in bijvoorbeeld de faculteits
computer zaal en vergelijkbare plaatsen veel beter overleeft dan de microsoft muisjes.

Zonder staart?
Die staart van die muis valt mij veel te vaak terug achter mijn bureau, waardoor het niet lekker muist zonder de kabel weer terug te trekken.

Mijn volgende muis: Logitech optical cordless

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Ik heb al een Logitech van af mijn 486 en die gaat gewoon mee als ik een nieuwe PC koopt. Hij hangt nu al aan de 4de ofzo. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif En werkt nog als toen hij nieuw was. En zulke dingen kan je niet meer vinden in de puterwereld.

Logitech dus. En mouseware schopt kont ook. Kan je gewoon je COM1 of PS/2 er aanhangen en installen zonder te rebooten. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Heb die optische logitech wel te koop, nog geen week oud en helemaal goed nog!

Mail me ff of page me als je interesse hebt Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Waarom verkoop je hem al dan?!?! Dan zou je bijna zeggen dat ie je niet bevalt!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 00:03

oCe

aka Dookie.

well, ik gebruik logitech en microsoft door elkaar. en praktisch merk ik niet veel verschil. persoonlijk zou ik gewoon naar een winkel gaan en vragen of je ze ff mag 'voelen'. neem de muis die je het lekkerste in de hand ligt. heb je het meest aan.

en who carez dat'tie een iets ander kleurtje heeft dan dat je graag zou willen. liever een lelijk kleurtje dan last van m'n pols! (yup, /me heeft rsi, stukke pols Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif)

-I am Jack's wasted life.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Beide zijn retegoed, zowel de MS muizen als de Logitech... de Logitech Pilot wheels zijn geschikt voor zowel links als rechtshandig, ligt in me beide handen goed (Twee rechterhanden >:) Neeh...)
Maar ik heb ook nog nooit probs gehad met MS muizen. MS muizen hebben de neiging een iets grover uiterlijk te hebben vind ik...

Bij MS muizen slijt het logo er wel lekker snel af 8-), bij logtech hebben ze over slijtage nagedacht :)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Ik gebruik zelf de muis van MS en ik vind het een hele fijne muis.... ook nooit problemen mee gehad.
Over die van Logitech kan ik niets zeggen want die heb ik nog nooit gebruikt!

Aangezien het toch een kwestie is van persoonlijke voorkeur zou ik gewoon ff in de winkel vragen of je ze allebei ff mag proberen!

• IceStorm
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb nu een Logitech Cordless Mouseman Wheel. En ik ga dus NIET over op een ander merk :P Er is voor mij maar precies 1 muis die ik nog liever zou hebben. Een Logitech Cordless Mouseman Wheel Optical :P

Oh en voor de mensen die denken dat een 'cord' niet uitmaakt. Geloof me, zonder cord is echt VEEL relaxter, je bent vrijer. Ik vind het nu gewoon irritant om met een draad-muis te werken.

Enig minpunt is dat je batterijen nodig hebt maar ja.. boeiend :P

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 12:45 schreef klappie het volgende:
Aangezien het toch een kwestie is van persoonlijke voorkeur zou ik gewoon ff in de winkel vragen of je ze allebei ff mag proberen!
Juist! De aanschaf van een muis is een 100% persoonlijke keuze. Al dat gezemel verder hierboven moet je niet op afgaan, het is tenslotte jouw hand en die is uniek.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op zaterdag 26 augustus 2000 13:06 schreef HlpDsK het volgende:
Ik zou voor de Logitech gaan.
me to
heb er zelf 1 ( draadloos ) van logitech en hij doet het fantaaaastisch
tis alleen een beetje klote als de batterijen opzijn en je bent max payne aan het doen ( 2 seconds to live.....) <:)

Verwijderd

Probeer 'm eerst even uit, persoonlijk vind ik de logitech fijner. En uit markt oogpunt bekeken vind ik dat M$ zich maar met de sofwere moet bezig houden, anders krijg een muis met lot's 'f erreurzzzz :Y)

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Op zaterdag 26 augustus 2000 14:20 schreef RelaXXinG het volgende:
Koop de Logitech Cordless Mouseman Wheel. <BR>vet Relaxed, lekker in de hand, geen gezeik met draden!
IDD zeer fijne muis zeer tevreden

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Verwijderd

ik heb Logitech Cordless MouseMan Optical en die is SUPER!!!!! :9~ :9~
een aanrader is het :)

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Ik gebruik logitech cordless mouseman wheel (balletje) samen met een Wacom Graphire tekentablet...

Afwisselend en zorgt voor minder RSI problemen...

Cogito Ergo Credo

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 26 augustus 2000 15:10 schreef Grrrrrene het volgende:
Koop een logitech mouseman wheel optical, heb ik ook en ik heb nog nooit zo'n fijne muis gehad, wat is die gewone wheelmouse dan licht zeg!
Same here, heeeeeeeerlijk ding

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Heb hier cordless desktop pro liggen (dus met cordless mouseman wheel - schuine muis met balletje) en dat bevalt prima.
Zou nu toch niks meer met draadje willen. En dat met die batterijen, gewoon 2 setjes hebben liggen met oplaadbare batterijen en als ze bijna op zijn verwisselen. Dan kan je het oude setje ontladen en weer helemaal opladen en ben je voor 2 maanden weer klaar.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik weet nie maar ik zou logitec nemen!

mzls
suc6
Go0s

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Draadloos is een ramp als je een beetje serieus wil gamen :( --> Logitech Wheelmouse Optical = IDEAAL :P

Ad Astra Per Aspera

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:01

oZy

ten eerste maakt het mij geen flikker uit of het ms of logitech is (een ander merk zou ik zowiezo niet nemen), ten tweede geen cordless zolang ze er geen docking station bij doen om hem op te laden.

mijn ideale muis is een optical van logitech, die vage vormen van microsoft passen niet in mijn hand en dan gekloot om je muis te cleanen ben je dan ook van af :Y)

Verwijderd

LOGITECH!!!LOGITECH!!! :) en dan de mouseman versie die is relaxt

Verwijderd

Op zaterdag 26 augustus 2000 18:23 schreef whistler het volgende:
Heb die optische logitech wel te koop, nog geen week oud en helemaal goed nog!<P>Mail me ff of page me als je interesse hebt [afbeelding]
LOL er was iemand voor mij met dit ICON :D:D

Verwijderd

Ik heb zelf die Intellieye Explorer van M$ en die vind ik zelf perfect!!

Over dat welke er beter in de hand ligt??
Tja, dat is volgens mij gewoon je eigen keus hoor!! Ik zou zeggen probeer ze allebei uit!! :)

Verwijderd

Precies..

ik heb ook de intelli mouse explorer ofzo en die vind ik ook perfect!

Verwijderd

Ik gebruik nou al 'n paar jaar een simpele Intelli van MS, en niks is me tot nu toe beter bevallen...dit raad ik dan ook aan.
Een optische zou natuurlijk nog mooier zijn *D

L8ers..

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Is gelukkig niet zo'n oud topic :)

Ik heb ook op mijn werk en thuis de Logitech Cordless mouseman. Erg lekker ding.

Ook thuis een extra Logitech optical aan de linkerkant ivm RSI :( .

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Op maandag 06 augustus 2001 13:44 schreef Archangel2001 het volgende:
Ik heb zelf die Intellieye Explorer van M$ en die vind ik zelf perfect!!

Over dat welke er beter in de hand ligt??
Tja, dat is volgens mij gewoon je eigen keus hoor!! Ik zou zeggen probeer ze allebei uit!! :)
Idd gewoon proberen, want ook al is het leeuwendeel van de tweakers anti-MS, wil dat nog niet zeggen, dat de muis niet bij JOU past. Persoonlijk ga ik voor de optische Logitech muis, maar ook die MS optische muizen liggen niet slecht in de hand. Toch vind ik die Logitech net iets lekkerder.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik ben het meest enthousiast over de Mouseman Wheel Optical van Logitech.
Waarom?
- Optisch (blijft lekker schoon, glijdt fijner dan een muis-met-één-kloot)
- Supervorm (ik vind de andere Logitech's een beetje RSI-gevoelig. Zeker als je wat grotere handen hebt is een grote muis fijner IMHO)
- De vierde knop (kan via de software iedere toetsenbord-knop simuleren, dus ook handig voor FPS-games)
- Degelijk (dat vind ik het grootste nadeel van de MS-Explorer: die knoppen zitten zo los dat je ze haast een centimeter naar links en rechts kunt bewegen. Amerikaanse degelijkheid noemen ze dat ;) )
- Het blauwe ledje is cool 8-)
- 5 jaar garantie
- te modden (er zit een gewichtje in dat je eruit kan schroeven)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik wilde ook eerst die MS optical kopen. Maar toen ff geprobeerd in de winkel en toch maar de Logitech Optical Wheelmouse gekocht.
dus test ze gewoon ff uit in de winkel en kies degene die het beste bij je past.

• Bluezy
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Kijk es naar 'Eigen muis en tuin'
Die Nico en Rob schijnen behoorlijk Intelli te zijn. :)

I'm partial to your abracadabra

Verwijderd

Gewoon standaard ps/2 muisje met scroll. 10 piek! Kun je er minstens 7 van verslijten ipv 1 ms of logitech.

• mellowpimp
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7007206F.gif
Deze muis maakt gebruik van een revolutinairre optische sensor en een digitale microprocessor. Een muisbal is niet langer nodig.
Speciale muis met IntelliEye-technologie
Fantastisch design
Oplichtende onderkant
Ergonomisch vormgegeven
De eerste echt denkende muis
Nooit meer de muis schoonmaken
12 keer sneller en nauwkeuriger

Muis of trackball : Muis
Aansluiting : PS/2 + USB
Aantal knoppen : 2
Optisch / Mechanisch : Optisch
Draadloos : Nee
Programmeerbare knoppen : Ja
Scrollwheel : Ja
Minimum systeemeisen : WIN95/98/2000/NT
Kleur : ZILVER/GRIJS
Links-/rechtshandig : Rechts
Ergonomisch ontwerp : Ja

Need i say more? :)

hij is nu 99piek bij dixons, (ik had er een tijd terug 150 voor gegeven)
btw: hij heeft 5 knoppen 2 links, 3 boven (als je scroll meetelt) en werkt ook onder me/xp

Suc6

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:14

Wimo.

Shake and Bake!

te modden (er zit een gewichtje in dat je eruit kan schroeven)
Vertel :P

Verwijderd

Beste merk voor een muis is gewoon microsoft dus de microsoft intelli mouse explorer, ligt lekker in je hand en werkt prima met alles. Die muis van logitech krijg je na een tijdje echt polio van hoe scheef dat ding is.

Als je een toetsenbord gaat kopen koop dan wel een logitech die typen zo heerlijk, je zou er gewoon voor je plezier een brief op gaan typen :9~`

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op maandag 06 augustus 2001 14:39 schreef Wimo. het volgende:
Vertel :P
Schroef hem maar es open! Bovenin zit een gewichtje (grammetje of 20-30) dat verder geen dienst doet. Ligt bij mij nu ergens stof te verzamelen ;)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 03:04
Ik gebruikte eerst de MS Intellimouse Optical (of zoiets). Is gewoon een prima ding, een grote verademing t.o.v. een balletjesmuis. Jammer aan deze muis vindt ik dat ie erg snel slijt. Al snel een donkere plek op de muisknop, en afslijtende lettertjes. Is natuurlijk niet onoverkomelijk, maar ik hou m'n spullen graag mooi. De muis was ook iets te groot imo.

Sinds een week heb ik nu de Logitech Optische draadloze, en ik ben hier toch wel erg blij mee. Ik vondt het toch wel vervelend als het muisdraadje langs m'n bureau hing en ik er weer eens een ruk aan moest geven. De muis ligt lekker in de hand en is lekker licht.
Hij is ook nauwkeuriger dan de MS. Ik werk namelijk op een houten bureau met kleine nerfjes erin. Daar wilde de MS niet lekker op, en moest ik toch nog een muismat gebruiken. De Logitecht trekt zich er niks van aan en doet het op deze ondergrond prima.

Mijn conclusie: de MS is goed, de Logitech toch wat beter en handiger.

Mijn fotografie en videografie

• Tusk
  • Laatst online: 17-08 09:40

Tusk

Sticky Bomb likes you!

logitech duidelijk

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Logitech natuurlijk

Wil je soms >:) Billie Boy >:) helpen de wereld over te nemen???

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Haaguit
  • Laatst online: 05-07 13:29

Haaguit

HBZNPLT!

hehehe, laat ik dan ook maar even roepen dat het optical muisje van Logitech perfect is. Blauwe lampjes roelen hoog!:+

But seriously, logitech is qua softwareondersteuning (scrabble :P) gewoon beter.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Op maandag 06 augustus 2001 14:36 schreef SittingDuck het volgende:
Gewoon standaard ps/2 muisje met scroll. 10 piek! Kun je er minstens 7 van verslijten ipv 1 ms of logitech.
Ff de Sittingduck afschieten >:) ;)
Je kunt idd 7 muizen slijten voor de prijs van een optical, maar denk eens aan alle frustratie vlak voordat je muis afgeschreven is. :( Dan zit je net op een MegaLAN party en dan wordt je constant afgeschoten, omdat je loopwerk gewoon rot is. |:( Lijkt me niet erg fijn. Verder blijven we Tweakers en willen we natuurlijk alles lekker Hi-Tech >:) Dus mijn advies aan iedereen is:'Neem een optical en daarna wil je nix anders meer!'

En ja ook Opticals zullen op den duur slijten, daarom neem ik altijd een reserve knaagdier mee naar LAN party's ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

Flexx

This side up

Idd, optical is the future. Alleen de pootjes worden wat sneller vies omdat het vuil nu niet op het balletje gaat zitten.

En op LAN party's kan je iemand verblinden net voordat hij je neer wil gaan schieten, is dus ook weer een voordeel :)

Verwijderd

logitech :)

Verwijderd

Mijn IntelliMouse Explorer (toen nieuwste van het nieuwste optical 150 piek) was na 2 maanden kapot.. Huidig: Logitech WheelMouse oid optical en loopt als een trein nooit kapot en gekloot

Verwijderd

trouwens..

Ga je NU een muis kopen? >:)

/me kijkt op zn klok

• marteltor
  • Laatst online: 22:43
alleen ervaring met ms (sm ;) ) muizen:
draadloos: batterij snel op, en er moeten van die kleine penlites in ( niet degene die je in je walkman stopt).
optisch: werkt bij mij perfect, geen enkel probleem, reageert snel, ligt fijn.

• marteltor
  • Laatst online: 22:43
oh ja, je kan bij mij die draadloze kopen, ik moet er van af (hij werkt wel gewoon goed), alleen moet je oplaadbare batterijen gebruiken (anders gaat het veeel geld kosten, iedere maand nieuwe batterijen)
Pagina: 1