Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds enige dagen een splinternieuwe HTC Touch Pro, maar ondervind hier nu wat problemen mee.

Niet lang nadat ik de telefoon inschakel, valt hij namelijk weer uit. Dit duurt voor m'n gevoel steeds zo'n 15 tot 20 minuten. Ik ben gewend van mijn oude HTC (MDA Vario) dat de telefoon zichzelf stand-by schakelt wanneer hij niet wordt gebruitk, waarna je hem weer tot leven wekt met een druk op de aan/uit-knop. Mijn touch pro schakelt zichzelf ogenschijnlijk wel stand-by, maar reageert daarna helemaal nergens meer op. Ik kan hem dus niet weer uit de stand-by halen, met geen enkele knop of druk op het scherm. Pas wanneer ik de accu loskoppel en weer erin stop begint hij weer op te starten.

Ik heb direct met de leverancier gebeld (T-mobile) en zij hebben na enig aandringen de telefoon omgewisseld voor een nieuwe, echter ook de nieuwe geeft bovenstaande problemen. Dit wijst er volgens mij op dat ik iets niet goed doe, maar kan niet vinden wat dat dan is.

Heeft iemand enig idee wat ik moet doen om de problemen te verhelpen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:34:
Hallo,

Ik heb sinds enige dagen een splinternieuwe HTC Touch Pro, maar ondervind hier nu wat problemen mee.

Niet lang nadat ik de telefoon inschakel, valt hij namelijk weer uit. Dit duurt voor m'n gevoel steeds zo'n 15 tot 20 minuten. Ik ben gewend van mijn oude HTC (MDA Vario) dat de telefoon zichzelf stand-by schakelt wanneer hij niet wordt gebruitk, waarna je hem weer tot leven wekt met een druk op de aan/uit-knop. Mijn touch pro schakelt zichzelf ogenschijnlijk wel stand-by, maar reageert daarna helemaal nergens meer op. Ik kan hem dus niet weer uit de stand-by halen, met geen enkele knop of druk op het scherm. Pas wanneer ik de accu loskoppel en weer erin stop begint hij weer op te starten.

Ik heb direct met de leverancier gebeld (T-mobile) en zij hebben na enig aandringen de telefoon omgewisseld voor een nieuwe, echter ook de nieuwe geeft bovenstaande problemen. Dit wijst er volgens mij op dat ik iets niet goed doe, maar kan niet vinden wat dat dan is.

laat maar. verkeerd gelezen..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 14:09 ]

Verwijderd

En als het de backlight niet is dan gaat hij waarschijnlijk in sleep mode, dan zou hij met de power-button weer gewoon aan te zetten zijn. In sleep mode kun je ook oproepen ontvangen.

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
*weg*

Zoals gemeld: erg nobel van je, maar laat dit aan de moderators over. Deze discussie kan prima in dit topic.

[ Voor 111% gewijzigd door pven op 26-09-2008 17:01 ]

• Coromoto
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:34:
Hallo,

Mijn adviezen om erachter te komen wat er fout gaat:
  1. Je kan de telefoon soft-resetten, wat gelijk is aan de batterij eruit halen. Dit doe je door met de punt van de meegeleverde stylus (pen) het knopje in te drukken onderop het toestel, naast de USB poort en onder het headphone logo. Lukt dit wel als hij verder nergens op reageert en in coma ligt?
  2. Doet de telefoon dit ook als hij aan stroom gekoppeld is? Of alleen op het accu?
  3. Bij Settings -> Power -> Advanced tab, wat zijn je instellingen, 4x vinkje aan/uit, tijd?
  4. Probeer de tijden te veranderen naar de volgende waarden:
    On battery power, turn off backlight if device is not used for:aan1 min
    On battery power, turn off device if not used for:aan3 min

Klik op OK rechtsboven om de wijzigingen op te slaan.
    • a: Als je het dan 1 minuut niet meer aanraakt, wat gebeurt er dan? Kan je het dan wel bedienen / tot leven wekken?
    • b: Zo ja, wacht nogmaals 3 minuten of langer. Kan je het nu wel tot leven wekken?
  5. Hoe is de lading van je accu op het moment (ook na te vragen via Settings -> Power -> Battery)? Heb je dit ook bij een volle lading?
Laat ons weten wat de antwoorden hierop zijn en misschien kunnen we daarmee verder!

Verwijderd

Topicstarter
Op een soft-reset reageert hij wel, zowel de accu verwijderen, als het knopje indrukken werkt.

Hij doet dit zowel op accu als netspanning.

Wanneer de telefoon zichzelf in stand-by schakelt is hij de eerste paar keren gewoon 'aan' en 'uit' te zetten zoals het hoort met de powerknop. Pas na een minuut of twintig (ik heb het gevoel dat dit soms ook langer duurt, maar das moeilijk te checken) schakelt hij definitief uit.

Heb de tijden zoals hierboven werd voorgesteld gewijzigd met het volgende resultaat:
Zowel na 1 als na drie minuten reageert de telefoon zoals het hoort.

Heb de lading van de accu in de gaten gehouden en hij doet het zowel bij een volle als bijna lege accu.

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 15:11 ]

• Coromoto
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:51:
Op een soft-reset reageert hij wel, zowel de accu verwijderen, als het knopje indrukken werkt.

Hij doet dit zowel op accu als netspanning.

Wanneer de telefoon zichzelf in stand-by schakelt is hij de eerste paar keren gewoon 'aan' en 'uit' te zetten zoals het hoort met de powerknop. Pas na een minuut of twintig (ik heb het gevoel dat dit soms ook langer duurt, maar das moeilijk te checken) schakelt hij definitief uit.

Heb de tijden zoals hierboven werd voorgesteld gewijzigd met het volgende resultaat:
Zowel na 1 als na drie minuten reageert de telefoon zoals het hoort.

Heb de lading van de accu in de gaten gehouden en hij doet het zowel bij een volle als bijna lege accu.
  1. Heb je het nog steeds dat hij niet meer reageert na 20 minuten nu dat je de tijdsinstellingen lager hebt staan?
  2. Als ie niet meer reageert, probeer dan vanaf een ander toestel te bellen met je Touch Pro, werkt dat / gaat ie dan over?
  3. Mag ik aannemen dat het toestel nog maagdelijk is qua software, m.a.w. je hebt er nog niets zelf op gezet? Zo nee, wat heb je er op zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Coromoto schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:45:
[...]
  1. Heb je het nog steeds dat hij niet meer reageert na 20 minuten nu dat je de tijdsinstellingen lager hebt staan?
  2. Als ie niet meer reageert, probeer dan vanaf een ander toestel te bellen met je Touch Pro, werkt dat / gaat ie dan over?
  3. Mag ik aannemen dat het toestel nog maagdelijk is qua software, m.a.w. je hebt er nog niets zelf op gezet? Zo nee, wat heb je er op zitten?
Jep, ook bij lagere instellingen reageert hij niet meer na enige tijd.

Wanneer ik dan van een ander toestel bel, krijg ik direct mijn voicemail.

De telefoon staat net als mijn eerste touch pro nog helemaal in de fabrieksinstellingen.

Heb inmiddels ook ervaren dat wanneer hij niet meer uit de stand-by modus is op te wekken, de telefoon heel af en toe (na lang met rust laten) toch door een druk op de powerknop weer opnieuw opstart. Dit wil zeggen dat hij van nu af aan weer in leven komt en dat ik dus ook de pincode in moet toetsen.

• Coromoto
Als ie in coma is en je schuift het toetsenbord open, licht ie op?

Zo ja, kan je dan de pincode proberen in te toetsen?

Heb je misschien een security lock ingesteld?

Heb je bij dit toestel of de vorige een hard reset geprobeerd?

Verwijderd

Je geeft aan dat de leverancier T-Mobile was, mag ik daaruit concluderen dat je een HTC Touch Pro met T-Mobile rommel erop hebt? Wellicht dat er daar een bugje/programma in zit die voor de problemen zorgt? Je zou even op de website van T-Mobile naar update kunnen zoeken, lijkt me stug maar je weet maar nooit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Coromoto schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 02:36:
Als ie in coma is en je schuift het toetsenbord open, licht ie op?

Zo ja, kan je dan de pincode proberen in te toetsen?

Heb je misschien een security lock ingesteld?

Heb je bij dit toestel of de vorige een hard reset geprobeerd?
Het toetsenbord licht niet op, dus ook het intoetsen van een pincode levert geen resultaat.

Ik heb geen security lock oid ingesteld en ook geen hard reset geprobeerd (hoe moet ik dit doen?).

Het toestel heb ik ter vervanging van mijn oude toestel gekregen, deze was verzekerd en dan krijg je een vergelijkbaar toestel via de verzekering. Volgens mij staat er dus ook geen software van t-mobile op.

Omdat ik wel bereikbaar wilde zijn heb ik tijdelijk mijn simkaart in een ander toestel gedaan. Nu heb ik het gevoel dat de HTC touch pro ineens niet meer zijn kuren vertoonde. Zou het kunnen liggen aan de combinatie van telefoon en sim-kaart? Ik kan het me nauwelijks voorstellen, aangezien hij direct na een soft-reset enige tijd volledig functioneert.

• Coromoto
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:33:
[...]

Het toetsenbord licht niet op, dus ook het intoetsen van een pincode levert geen resultaat.

Ik heb geen security lock oid ingesteld en ook geen hard reset geprobeerd (hoe moet ik dit doen?).

Het toestel heb ik ter vervanging van mijn oude toestel gekregen, deze was verzekerd en dan krijg je een vergelijkbaar toestel via de verzekering. Volgens mij staat er dus ook geen software van t-mobile op.

Omdat ik wel bereikbaar wilde zijn heb ik tijdelijk mijn simkaart in een ander toestel gedaan. Nu heb ik het gevoel dat de HTC touch pro ineens niet meer zijn kuren vertoonde. Zou het kunnen liggen aan de combinatie van telefoon en sim-kaart? Ik kan het me nauwelijks voorstellen, aangezien hij direct na een soft-reset enige tijd volledig functioneert.
Ik zou zeggen probeer een andere simkaart.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Heeeel bekend probleempje.. Kun je overigens ook terugvinden in het HTC Touch pro topic. Heb er zelf ook last van.

Hoe dan ook. De oplossing is simpel, maar niet zo handig. Je moet instellen dat hij niet meer op standby gaat. Klik op het batterijtje bovenaan, ga naar het tabje geavanceerd en vink "apparaat uitschakelen indien niet gebruikt" uit.. zowel bij netspanning als op accu.

Dan blijft je schermpje dus altijd aan staan. Dit verbruikt meer stroom, dus dat is niet zo handig. Maar de enige oplossing. Er wordt verwacht dat HTC niet heel lang wacht met een update, aangezien kpn de telefoon al niet meer wil leveren, dus zie het even als tijdelijke oplossing totdat er een update is. Waarschijnlijk zul je je oplader met je mee moeten slepen.

• Coromoto
Gamepie56 schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:07:
Heeeel bekend probleempje.. Kun je overigens ook terugvinden in het HTC Touch pro topic. Heb er zelf ook last van.

Hoe dan ook. De oplossing is simpel, maar niet zo handig. Je moet instellen dat hij niet meer op standby gaat. Klik op het batterijtje bovenaan, ga naar het tabje geavanceerd en vink "apparaat uitschakelen indien niet gebruikt" uit.. zowel bij netspanning als op accu.

Dan blijft je schermpje dus altijd aan staan. Dit verbruikt meer stroom, dus dat is niet zo handig. Maar de enige oplossing. Er wordt verwacht dat HTC niet heel lang wacht met een update, aangezien kpn de telefoon al niet meer wil leveren, dus zie het even als tijdelijke oplossing totdat er een update is. Waarschijnlijk zul je je oplader met je mee moeten slepen.
Ik had dit niet herkend als een bekend probleem. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt. Wat ik raar vind is dat zelfs bij een net uitgebracht model zoveel verschillen in de out-of- the-box belevenis kunnen zijn. Als het maanden na dato anders is kun je misschien nog spreken van productierun, firmware revisie, of gebruikersconfiguratie verschillen. Maar zo kort na introductie zoveel verschillen? :?

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Coromoto schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:45:
[...]

Ik had dit niet herkend als een bekend probleem. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt. Wat ik raar vind is dat zelfs bij een net uitgebracht model zoveel verschillen in de out-of- the-box belevenis kunnen zijn. Als het maanden na dato anders is kun je misschien nog spreken van productierun, firmware revisie, of gebruikersconfiguratie verschillen. Maar zo kort na introductie zoveel verschillen? :?
Welke verschillen? Gigantisch veel toestellen kampen met problemen. Het niet uit standby gaan is er 1 van.. Je hebt ook grijze schermen of gestreepte schermen, etc.. allemaal problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Coromoto schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:47:
[...]
Ik zou zeggen probeer een andere simkaart.
Allen bedankt voor de reacties en vele suggesties!

Vandaag gebeld met t-mobile, maar bij de helpdesk-medewerker was het probleem in ieder geval niet bekend :? Zelf maar aangedragen dat het aan de simkaart zou kunnen liggen en dat een nieuwe wellicht zou helpen. Gelukkig was de medewerker zeer bereid direct een nieuwe simkaart op de bus te doen, maar aangezien dit weer een dag extra zou kosten ben ik maar effe langs de shop gereden.

Nieuwe simkaart in de shop was binnen vijf minuten geregeld, simkaart in de telefoon en....., inmiddels al een aantal uur geen uitvaller meer! :)

Kortom; ook bij relatief jonge t-mobile simkaarten (de mijne was nog geen twee jaar uit) loont het om, bij een om onduidelijke redenen uitvallende Touch Pro, een nieuwe simkaart te halen!
Pagina: 1