Toon posts:

[rsync @ debian] Rsync verstuurt alles i.p.v. updates

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een map op een debian server te rsyncen met een windows share gemount d.m.v. /etc/fstab. De mount is prima benaderbaar en de rechten zijn ook goed. Het probleem is echter dat ALLE bestanden worden verstuurd terwijl er niets veranderd is. Ook de veranderingen aan de doelkant worden niet meegenomen naar de bronkant.

Ik heb al aardig wat geprobeerd en --update schijnt wel goed te werken echter worden de veranderingen aan de bestemmingkant verwijderd.

Wat ik nu heb is het volgende (hierbij wordt steeds alles verstuurd:)
code:
1
rsync -zr --stats --delete /server/web /mnt/fileserver

Kortom, welke parameters moet ik meegeven dat de mappen bidirectioneel worden gesynct zodat alle mappen en bestanden gelijk aan elkaar zijn. De nieuwere bestanden op de doelmap moeten worden doorgevoerd naar de bronmap en visa versa. Uiteraard alleen de updates want nu pomp ik veel te veel traffic over het netwerk.

Verwijderd

Weet niet precies of dit je probleem oplost maar ik gebruik het volgende script om automatisch te backupen:

rsync -a --delete --exclude=/backup/ --exclude=/proc/ --exclude=/sys/ / /backup

Hiermee verplaatst hij alles van / naar /backup en hij schrijft alleen de wijzigingen weg tenopzichte van de vorige keer.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt het nu over 2 problemen, dat rsync alles kopieert in plaats van incrementeel, en dat je eigenlijk bidirectioneel wil.
Ik twijfel eigenlijk of rsync uberhaupt bidirectioneel kan, en dat rsync alles verstuurt heeft misschien te maken met timestamps die niet kloppen?

Verwijderd

rsync kan NIET bidirectioneel bijwerken
Als je dit wil, maak je gebruik van unison

Verwijderd

Topicstarter
blaataaps schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:32:
Je hebt het nu over 2 problemen, dat rsync alles kopieert in plaats van incrementeel, en dat je eigenlijk bidirectioneel wil.
Ik twijfel eigenlijk of rsync uberhaupt bidirectioneel kan, en dat rsync alles verstuurt heeft misschien te maken met timestamps die niet kloppen?
Hm ik dacht ook al aan timestamps... hoe kan ik dit oplossen want de tijd op beide PC's is gelijk...

Verder is bidirectioneel niet echt een must... in principe is van linux naar windows genoeg want op de windows kant wordt toch niets gedaan maar aangezien daar KPN backup draait moet daarop wel de actuele linux map opkomen.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:26

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Waarom geef je de --delete tag mee als je bidirectioneel wil werken? Dan krijg je, als je een nieuwe file maakt op je doel, dat deze gedeleted wordt als je rsynced vanaf je bron.

Overigens kun je met '--size-only' ook een eind komen, als je weet dat een file alleen veranderd als zijn grootte ook anders is.

Voor bi-directionaal zul je inderdaad iets anders moeten nemen, tenzij je eerst rsync bron -> doel doet en dan doel -> bron

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, het volgende werkt wel goed
rsync -rz --size-only --delete --stats /server/web /mnt/fileserver
delete gebruik ik omdat ik wil dat de files op mijn bron verwijderd worden als ik deze ook op mijn server heb verwijderd
Pagina: 1