3DMARK06 E8500 zeer laag

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik heb juist 3d mark gerund op mij nieuwe computer gewoon omdat ik nieuwsgierig was.

maar ik was verbaasd da ik de tests aan het runne was dat er na een tijdje iets opvalleds voorkwam

graphic test 1 goed
" test 2 goed
" test 3 goed
graphic test 4 goed

CPU test 1 slecht, ik kreeg maar 0-1-2 FPS
CPU test 2 slecht, ik kreeg maar 0-1-2FPS

nu keek ik uiteindelijk na welke benchmark ik had gekregen

voor Graphics 15k
voor 3d iets 13k
CPU 2k

:S is het normaal da CPU zo laag gewaardeerd wordt.

graphiccard 4870X2
CPU E8500
8 gig corsair ram
1TB Samsung sata

de 3dmark06 werd gedraait op 1680x1050, met 4xAA

mijn pc kwam net terug van rma vanwege videokaart, maar ik geloofd 4launch niet dat het gefixed was, aangezien ik 1 maand heb moeten wachten en tijdens rma moesten ze voeding 3x vervangen en videokaart ook nog eens, nu vraag ik mij af is CPU ook kapot?

zijn er andere speciale programma's om je CPU/totale pc testen

sorry voor eventuele noobvraag |:( ik heb namelijk echt geen verstand van 3dmark, maar ik weet wel da mijn systeem zeer hoog moet kunne score :)

[ Voor 8% gewijzigd door Squishie op 26-09-2008 13:10 ]

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
CPU score is volgens mij erg laag.

Ik haal met een Pentium D940@4GHz een CPU score van 1900 en totaal 8k met een Radeon 4850.
Met een Core 2 Duo zou je stukken hoger moeten zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Molybdenum op 26-09-2008 13:08 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik zeg: zoek eens op google wat de gemiddelde cpu score moet zijn voor E8500.
en daarnaast, zet EIST in je bios eens uit, dat vergalt je cpu score en totale 3dmark score

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat nederakker zegt, het zoeken van andere scores voor een E8500 hoort wel bij de minimale inzet die we verwachten in een topic. De scores in een benchmark zeggen niets als je het niet met andere cpu's vergelijkt. Kijk daar dus eerst eens naar.

Verder is het zo dat we de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter hebben waar een heel stappenplan instaat om te achterhalen waar een eventueel probleem vandaan komt.

Dit topic gaat op slot vanwege te weinig inzet. Mocht je verdenken dat je cpu defect is, test dit dan eerst uit, kom je er dan nog niet uit, dan ben je natuurlijk welkom om een nieuw topic te openen.
Vermeld daarin dan wel wat je precies hebt gedaan en ook de volledige specs van je systeem.

Dit topic is gesloten.