Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Acer Aspire 7520G geluids probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen van tweakers,

ik heb 2 weken terug een Acer Aspire 7520G gekocht met de volgende specs:

- AMD turion 64 x2 Mobile TL 64 (2.2 Ghz 2x 512KB L2 cache)
- Nvidia geforce 8600 GS turbocache
- 4 Gig DDR 2

Ik kreeg hem alleen origineel met vista.. en dat was net zo snel als dikke stront door een trechter.
oftewel ik wilde hem meteen upgraden naar het oude vertrouwde XP.

Eerst zocht ik alle benodigde drivers op, en dat waren er een stuk of 12.
ik heb toen vista er af gegooid en XP ServicePack III er op gegooid.
Dit was al een Enorme verbetering, en hij liep lekker. ik installeerde al de drivers en alles werkte.

Op 1 na. een onbekend PCI device zit in mn laptop (ik vermoed iets met mn geluid) en hij weet niet wat het is en heeft er ook geen driver voor. zodra ik mn audio driver probeer te starten (een .exe file) geeft hij aan dit is geen geldige Win 32 toepassing. aan de extensie van de driver kan het niet liggen want ik heb o.a. al tal van exe files geinstalleerd. Mijn geluid werkt helaas nog steeds niet en ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd. en ik kom er niet uit.

hopelijk kan iemand me helpen zodat ik weer het heerlijke xp boot geluid kan horen

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:34

-ET-

Phone Home

Melding geen geldige Win 32 toepassing krijg je vaak als de download corrupt is.

Probeer de file eens opnieuw te downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de driver opnieuw gedownload, hij deet het nu wel! helaas doet het geluid het hierdoor nog niet.. er is nog steeds een onbekend PCI device...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:10:
Dag mensen van tweakers,

ik heb 2 weken terug een Acer Aspire 7520G gekocht met de volgende specs:

- AMD turion 64 x2 Mobile TL 64 (2.2 Ghz 2x 512KB L2 cache)
- Nvidia geforce 8600 GS turbocache
- 4 Gig DDR 2

Ik kreeg hem alleen origineel met vista.. en dat was net zo snel als dikke stront door een trechter.
oftewel ik wilde hem meteen upgraden naar het oude vertrouwde XP.

Eerst zocht ik alle benodigde drivers op, en dat waren er een stuk of 12.
ik heb toen vista er af gegooid en XP ServicePack III er op gegooid.
Dit was al een Enorme verbetering, en hij liep lekker. ik installeerde al de drivers en alles werkte.

Op 1 na. een onbekend PCI device zit in mn laptop (ik vermoed iets met mn geluid) en hij weet niet wat het is en heeft er ook geen driver voor. zodra ik mn audio driver probeer te starten (een .exe file) geeft hij aan dit is geen geldige Win 32 toepassing. aan de extensie van de driver kan het niet liggen want ik heb o.a. al tal van exe files geinstalleerd. Mijn geluid werkt helaas nog steeds niet en ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd. en ik kom er niet uit.

hopelijk kan iemand me helpen zodat ik weer het heerlijke xp boot geluid kan horen
De eerste alinea staat me niet zo aan, maar ik heb ook een 7520G laptop waar ik nu op tik en hier hapert het geluid frequent. geluidsdriver laat zich moeiteloos installeren onder Vista.

Ik heb voor goed en wel 2 dagen XP erop gehad en na 2 dagen was XP langzamer als Windows 95 op een 386 met 4 MB. Hoe het kan weet ik niet, maar ik heb wel het een en ander ontdekt wat ik met je wil delen.

-Kijk in je IRQ lijst of je ook IRQ -3, -2 en -1 hebt toegewenzen in XP. Daarmee gaat XP op zijn gat omdat het geen WHEA (Windows Hardware Error Architecture(Arbitter)) kan corrigeren en Vista namelijk wel. Wat Vista kan en dat weten weinigen is het direct remappen van interrups wat XP niet kan. Vaak zijn WHEA fouten in je Vista log een kwestie van de kleinere, maar toch echte hardwarefouten. dat maakt Vista stabiel op een laptop waarin niet het duurste materiaal zit. Die geluidschip bestel ik voor 2,16 euro fabriek af en een Creavtive chil al zo', 13-14 euro.

Verder snap ik niet dat Vista zo langzaam is bij jou, het loopt hier als een trein.
En ja, ik heb WHEA fouten in mijn log staan, zo'n 17 exemplaren in 20 dagen tijd, netjes.
Ik heb nog een laptop en als het mis gaat gaat deze wel naar de reparatiedienst met de logboeken desnoods uitgeprint, maar je kunt met Vista dus een excellente diagnose stellen en de betrouwbaarheidsmonitor is zijn bits in goud waard. We kankeren wel over Vista, maar een geek zoals ik is er erg happy mee. 2 keer naar de reparatiedienst en ik heb Vista terug verdient. Spaart een hoop onderzoekwerk uit als je gerichte diagnoses kunt geven. Snap je?

Ennuhh, ergenis spaart het ook uit ;)

Verwijderd

Topicstarter
nja het klinkt allemaal heel leuk en aardig, maar mijn vista stond er (origineel Zonder alle zooi van acer die ik er af heb geknikkert) zo'n 2 weken op en dat was gewoon dikke ellende. nu draai ik zo'n 2 weken XP en hij is heerlijk snel. alleen doet mn geluid het dus nog niet.

greetz marc, ik hoop dat iemand me kan helpen de upgrade naar XP te voltooien