Omdat ik al tijden problemen heb met het internetbellen over de Livebox (kortweg dramatisch!) ben ik op zoek naar een oplossing via VOIP met bv Voipbuster/Poivy/etc. We hebben op dit moment DECT (3stuks) telefoons van Philips
als eerst mn setup thuis;
is het mogelijk om het volgende setup te krijgen??
waarbij ik dus nog steeds op mijn huidige telefoonnr gebeld moet kunnen worden (ja ik heb nog steedseen KPN lijn thuis). Dus dat mijn uitgaande gesprekken afgehandeld worden via een VOIP modem.
----------------------
Mijn conclusie was eigenlik dat ik wel klaar zou zijn met een ADSL splitter + VOIP modem (tips???), MAAR de Livebox bevat al een interne splitter.. Gaat dit niet voor problemen zorgen???
Minimale eisen waaraan het bovenstaande setup moet voldoen;
als eerst mn setup thuis;
code:
1
| KPN -----------------> Livebox -----------------> Internet+Bellen |
is het mogelijk om het volgende setup te krijgen??
code:
1
2
| KPN -----------------> VOIP MODEM -----------------> Bellen KPN -----------------> Livebox -----------------> Internet |
waarbij ik dus nog steeds op mijn huidige telefoonnr gebeld moet kunnen worden (ja ik heb nog steedseen KPN lijn thuis). Dus dat mijn uitgaande gesprekken afgehandeld worden via een VOIP modem.
----------------------
Mijn conclusie was eigenlik dat ik wel klaar zou zijn met een ADSL splitter + VOIP modem (tips???), MAAR de Livebox bevat al een interne splitter.. Gaat dit niet voor problemen zorgen???
Minimale eisen waaraan het bovenstaande setup moet voldoen;
- Voip modem meerdere SIP clients kan invullen
- met zogenaamde rules bepalen welke sipclient gebruikt moet worden
- absoluut geen gebruik meer maken van internetbellen via de livebox (bellen of gebeld worden)