Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virtual pc connecteren met host.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer om een vpc met winXP te connecteren met de host machine waarop deze draait. Dit om vanop de vpc een database aan te spreken die op de server staat . Met de server bedoel ik niet de host pc zelf maar een machine die op een andere locatie staat.
Om de vpc te connecteren met het netwerk zou ik een 'looback adapter' moeten installeren als NIC op de vpc. Dit is geen probleem en ik kan de loopback adapter gewoon zien in de device manager.
Het probleem is dat ik deze loopback adapter blijkbaar niet gebind krijg met de virtuele NIC van de vpc. Dit kan je door gewoon in de vpc naar Edit->Settings en dan de onder Networking de juiste adaper te kiezen. Het probleem is dat ik de loopback adapter niet in de lijst te zien krijg hoewel deze wel goed is geinstalleerd onder Windows.
Iemand hier enige ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 11:59 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik zie even nien waarom je die loopback adapeter zou willen gebruiken.
Je kunt toch rechtstreeks aan de NIC van de host binden?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen gevonden dat de loonback adapter niet op de vpc maar op de host moet geinstalleerd worden |:(
Het rechtstreeks aanhangen van de vpc aan de NIC van de host is ook een mogelijkheid, maar omwille van het feit dat wij op het netwerk verschillende vpc's gebruiken met dezelfde naam geeft dit problemen aangezien de naam op het netwerk uniek moet zijn. Het hernoemen van de vpc zou zeer omslachtig zijn aangezien hierop allerlaei processen draaien die van deze naam afhankelijk zijn. Het gebruik van een loopback adapter zou dit mogelijk maken alleen moet ik nog verder uitzoeken hoe. Overigens weet ik niet of dit de beste oplossing is voor dit probleem.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:52:
Ik heb ondertussen gevonden dat de loonback adapter niet op de vpc maar op de host moet geinstalleerd worden |:(
Het rechtstreeks aanhangen van de vpc aan de NIC van de host is ook een mogelijkheid, maar omwille van het feit dat wij op het netwerk verschillende vpc's gebruiken met dezelfde naam geeft dit problemen aangezien de naam op het netwerk uniek moet zijn. Het hernoemen van de vpc zou zeer omslachtig zijn aangezien hierop allerlaei processen draaien die van deze naam afhankelijk zijn. Het gebruik van een loopback adapter zou dit mogelijk maken alleen moet ik nog verder uitzoeken hoe. Overigens weet ik niet of dit de beste oplossing is voor dit probleem.
Dat is natuurlijk prutswerk. Kies gewoon de goede oplossing; rename 1 van de 2 dubbele en klaar...
Gewoon unieke hostnames kiezen dus.

Alles kan stuk.