Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

KVM Extender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou eens weten of het mogelijk is om KVM extenders te vinden die een afstand van ettelijke meters kunnen afleggen. Het zou de bedoeling zijn om mijn case in de kamer hiernaast te zetten en mijn scherm, toetsebord en muis in deze kamer te laten.
Ik zie alleen nog een probleem en dat is mijn geluidsinstallatie. Ik heb nu een logitech 5.1 set maar de voorste drie boxen zijn met kabels verbonden aan de pc. Is er een mogelijkheid om dit eveneens te overbruggen?

Alvast bedankt

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een KVM extender, kan dat niet gewoon door verlengkabels voor de VGA en PS/2 aansluiting te gebruiken? Of beter nog, gewoon langere kabels?

Wat je geluid betreft, hoe krijg je het geluid binnen in je speakersetje? Via een standaard hoofdtelefoon-stekkertje of via optisch/coax?

edit: Waar haal jij een KVM vandaan? Uit je post maak ik op dat je maar 1 systeem hebt en dan dus geen kvm nodig hebt :)

[ Voor 18% gewijzigd door spone op 26-09-2008 13:04 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:32:
Ik wou eens weten of het mogelijk is om KVM extenders te vinden die een afstand van ettelijke meters kunnen afleggen. Het zou de bedoeling zijn om mijn case in de kamer hiernaast te zetten en mijn scherm, toetsebord en muis in deze kamer te laten.
Ik zie alleen nog een probleem en dat is mijn geluidsinstallatie. Ik heb nu een logitech 5.1 set maar de voorste drie boxen zijn met kabels verbonden aan de pc. Is er een mogelijkheid om dit eveneens te overbruggen?

Alvast bedankt
Er zijn KVM extenders die tot 150 meter (ofzoiets) over een CAT5 netwerkkabel je VGA,Keyboard en muis kunnen extenden, je moet wel even sparen. Tot een paar meter kan je gewoon standaard verlengkabels gebruiken ipv een extender.
Voor je 5.1 set haal je gewoon bijpassende verlengkabels.
Voor audio bestaan ook extenders die over CAT5 netwerkkabel kunnen: http://www.globalmediapro.com/do/product/2949/
Maar daar moet je er dan wel 12 van kopen om 5.1 signaal door te zetten. En dan heb je 2x een CAT5 kabel nodig.
spone schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:02:
edit: Waar haal jij een KVM vandaan? Uit je post maak ik op dat je maar 1 systeem hebt en dan dus geen kvm nodig hebt :)
KVM = Keyboard, Video, Mouse
En heeft als zodanig niets te maken met het aantal computers die men heeft.
Hij heeft het over een KVM extender, niet over een KVM switch.
Een extender is een 'verlengkabel', en dus bij uitstek voor 1 computer geschikt.
Een switch is een schakelbox, die koop je inderdaad niet voor 1 computer.

[ Voor 37% gewijzigd door remco_k op 26-09-2008 13:14 ]

Alles kan stuk.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ja, ik heb er hier op het werk zelf een staan (Eminent) die het signaal naar een verdieping lager doorgeeft via een UTP kabel. Let wel: niet via IP, maar gewoon via een paar aders van de kabel. Of er IP versies zijn weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn audio is simpel, gewoon drie kabels die van men pc naar men woofer/versterker lopen.
De afstand die ik zou moeten overbruggen is toch wel een dikke 15 a 20 meter.
Bestaan er zo'n lange kabels dan?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:38:
Mijn audio is simpel, gewoon drie kabels die van men pc naar men woofer/versterker lopen.
De afstand die ik zou moeten overbruggen is toch wel een dikke 15 a 20 meter.
Bestaan er zo'n lange kabels dan?
Nooit naar gekeken, ik denk van wel en anders knoop je meerdere lengtes achter elkaar tot je aan de juiste lengte zit. Of je pakt de soldeerbout en maakt ze zelf.
Maar verwacht geen wonderen, zulke lange lengtes willen nog weleens voor probleempjes zorgen in de vorm van storingen van buitenaf.

Alles kan stuk.

Pagina: 1