Mycom veiling gewonnen: afhandeling

Pagina: 1
Acties:

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:34
Ik heb 13 September een veiling van een laptop gewonnen, ik was er erg blij mee want ik heb er echt een nodig (vriendin zonder laptop = nag nag aan hoofd) Volgens de website wordt na bevestiging het product onder rembours opgestuurd maar het is nu 2 weken later en heb nog steeds niks mogen ontvangen. Ook mailtjes naar de desbetreffende helpdesk levert geen respons op.

Update:
Vandaag maar eens gebeld maar die verwezen me naar het emailadres waar ik voorheen al geprobeerd heb mee contact te zoeken.

Al met al ben ik het wachten zat en wil gewoon ergens anders een laptop halen, maar wat als na verloop het product alsnog binnen komt? Het product wordt onder rembours opgestuurd dus betalen is aan de deur. Kan ik het pakketje gewoon terugsturen? Kan Mycom hier nog rechtsgeldig moeilijk over doen?

Meer info betreft de veilingvoorwaarden:
http://www.mycom.nl/AuctionTerms.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door cojones81 op 26-09-2008 11:50 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien een open deur, maar wat zegt Mycom er over?
(Dan bedoel ik niet hun site, maar aan de telefoon of via mail.)

[ Voor 38% gewijzigd door pven op 26-09-2008 11:24 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kun je ze niet eerst bellen ipv mailtjes sturen? Een beller is sneller ;) Verder mag je een pakket altijd weigeren natuurlijk.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:34

Aapje

Opel-beun
Bel de helpdesk op ipv. Mailen, werkt vaak beter dan mailen.
En in principe is 't nog steeds een aankoop op afstand. Dus je mag binnen 5 7 werkdagen 't product na ontvangst terug sturen als het je niet bevalt lijkt mij?

@onderbuur. Naja was ik niet zeker over

[ Voor 10% gewijzigd door Aapje op 26-09-2008 11:35 ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

beany

Meeheheheheh

Aapje schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:24:
Dus je mag binnen 5 7 werkdagen 't product na ontvangst terug sturen als het je niet bevalt lijkt mij?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• cojones81
Tsja wel al netjes gebeld maar daar wordt je niet veel wijzer van.. Ze verwijzen me door naar de "veilingmeester" (right...) en die is alleen te bereiken via de email volgens de helpdesk medewerker.

Lijkt me gewoon de makkelijkste uitweg om, mocht het product nog aankomen, deze te weigeren. Alleen ik kan me voorstellen dat dit ook nog weleens wat problemen geven....

• cojones81
beany schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:25:
Dus je mag binnen 7 werkdagen 't product na ontvangst terug sturen als het je niet bevalt lijkt mij?
Ik denk dat dat dus bij die veiling van Mycom niet het geval is.. Zitten vast wel wat addertjes onder het gras, aangezien je ook maar 3 maanden garantie krijgt en meestal zelf de garantie moet afhandelen met de fabrikant. Laat staan dat ze je het product laten terugsturen + refund...

[ Voor 11% gewijzigd door cojones81 op 26-09-2008 11:43 ]

• pven
  • Niet online
Ik zie veel aannames, maar weinig concrete zaken. :Y)

Heb je die veilingmeester al gemaild? Dat je al met ze had gebeld, had ook wel in de startpost gemogen. ;)

• beany

beany

Meeheheheheh

cojones81 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:42:
[...]

Ik denk dat dat dus bij die veiling van Mycom niet het geval is.. Zitten vast wel wat addertjes onder het gras, aangezien je ook maar 3 maanden garantie krijgt en meestal zelf de garantie moet afhandelen met de fabrikant. Laat staan dat ze je het product laten terugsturen + refund...
Het is en blijft een koop op afstand.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• pven
  • Niet online
beany schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:47:
[...]

Het is en blijft een koop op afstand.
Dat lijkt zo, misschien heeft Mycom wel een soort marktplaats-constructie bedacht waardoor dat in dit geval niet op gaat. We kunnen blijven speculeren, maar de enige die zekerheid kan geven is die veilingmeester.

• cojones81
pven schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:45:
Ik zie veel aannames, maar weinig concrete zaken. :Y)

Heb je die veilingmeester al gemaild? Dat je al met ze had gebeld, had ook wel in de startpost gemogen. ;)
Het is moeilijk om concrete zaken te noemen als je mail niet wordt beantwoord... Heb even in de startpost gezet dat telefonische contact een doorverwijzing oplevert naar het email adres dus dat is ook een doodlopend spoor....

• beany

beany

Meeheheheheh

pven schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:48:
[...]

Dat lijkt zo, misschien heeft Mycom wel een soort marktplaats-constructie bedacht waardoor dat in dit geval niet op gaat. We kunnen blijven speculeren, maar de enige die zekerheid kan geven is die veilingmeester.
In de algemene voorwaarden van Mycom wordt er voor het retourneren binnen 8 dagen geen uitzondering gemaakt voor veiling artikelen. Dit terwijl bij garantie zaken er wel een uitzondering voor veiling artikelen wordt gemaakt.

Tevens is er in de spelregels van de veiling ook niks over te vinden. Dus geld de koop op afstand gewoon. Als Mycom achteraf anders stelt hebben ze onjuiste en/of onvolledige informatie verstrekt en is Mycom alsnog verplicht om het product retour te nemen. Probleem, zoals zovaak, is het afdwingen hiervan :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hmmm wat denk je ervan om te bellen en wat duidelijker te zijn hoe het er voor staat. Je niet laten afschepen met "Blabla veiligmeester". Zeg dat je de aankoop laat ontbinden als je niet direct wordt geholpen en/of vraag naar de meerdere van de betreffende persoon.

🌞🍃

• cojones81
Datafeest schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:57:
Hmmm wat denk je ervan om te bellen en wat duidelijker te zijn hoe het er voor staat. Je niet laten afschepen met "Blabla veiligmeester". Zeg dat je de aankoop laat ontbinden als je niet direct wordt geholpen en/of vraag naar de meerdere van de betreffende persoon.
Hmm you got a point.. Ga zo maar weer eens bellen!!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als ie toch nog bezorgd wordt aan de deur kun je gewoon het pakket weigeren. Het gaat dan retour naar Mycom en zij behoren dan het betaalde bedrag te retourneren. Vanaf het moment dat je het pakket namelijk in handen hebt heb je 7 dagen bedenktijd om al dan niet van de koop af te zien. Maar hier weet je all dat je er vanaf wilt zien, dus weiger je bij bezorging aan de deur meteen.

Ik heb een keer iets besteld bij cameranu, wat ook op zich liet wachten, ondertussen ergens anders hetzelfde opgehaald en toen het aan de deur werd bezorgd door TNT heb ik het geweigerd en retour laten sturen. Ik had er zelfs al middels vooruitbetalen betaald. En ik kreeg netjes nadat het pakket weer binnen kwam het bedrag op mijn rekening gestort. Wel zou ik Mycom inlichten dat je het pakket zult weigeren en dat het retour komt. Dan zijn zij er van op de hoogte. Kleine moeite om te doen en het is wel zo netjes.

Zeker wanneer je hen van te voren erover inlicht zul je niet te maken hebben met een bedrijf dat medewerking weigert te verlenen. Sommige bedrijven gaan snel op die tour wanneer je gewoon volgens de regels alles netjes terugdraaid. Tis immers het meest simpele voor bedrijven om klanten te hebben die ja en amen zeggen, pakketje aannemen. En niet gaan zitten "zeuren" dat ze iets willen retourneren en zodoende van de koop af te zien nadat de bestelling geplaatst is.

• cojones81
Zowaar zowaar!! Heb net respons gekregen van Mycom op mijn email:

Beste Bas

Ik zie dat uw order geannuleerd is omdat mijn collega het niet meer op voorraad had.

Ik ben teruggekomen van vakantie en ben de hele week al aan het “puinruimen” er zijn tijdens mijn vakantie heel veel dingen verkeerd gegaan dat is natuurlijk geen excuses maar misschien heeft u hierdoor wat meer begrip voor de situatie.

Wat voor ons en voor u het makkelijkst/snelst is , is dat u gewoon opnieuw een bod doet op soortgelijke of dezelfde producten (inmiddels gaat alles weer op rolletjes).

Nogmaals onze excuses voor de “puinhoop” en bedankt voor het begrip.

Jammer dat het zo moest aflopen maar ik ben nu wel blij dat ik eindelijk weet waar ik aan toe ben....

* Gaat weer verder op jacht naar een laptop :Y)

• beany

beany

Meeheheheheh

Natuurlijk is dat voor hun het makkelijkst.

Maar toch snap ik het niet helemaal. Ik dacht dat die veiling producten bevatte die kleine probleempjes hadden of niet meer geschikt waren voor in de winkel. Maar 'niet meer op voorraad' klinkt meer alsof de veiling bedoelt is als lokkertje, en een manier om producten te verkopen met beperkte garantie ???

• cojones81
beany schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:59:
Natuurlijk is dat voor hun het makkelijkst.

Maar toch snap ik het niet helemaal. Ik dacht dat die veiling producten bevatte die kleine probleempjes hadden of niet meer geschikt waren voor in de winkel. Maar 'niet meer op voorraad' klinkt meer alsof de veiling bedoelt is als lokkertje, en een manier om producten te verkopen met beperkte garantie ???
Heb de veiling een tijdje in de gaten gehouden en volgens mij zijn het niet producten die een klein probleembje hadden maar meer producten uit een restpartij, terug wegens niet tevreden (doos open) etc etc.

Je ziet ook vaak iets van 6 of 7 maal hetzelfde product voorbij komen dus misschien gewoon partijen van producten waar ze vanaf moeten?

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hoe kun je nu iets veilen, dat je niet op voorraad hebt? Of je hebt het apparaat verkocht, nadat je het op de veiling hebt geplaatst, of je hebt het product nooit gehad. Ergo, hele dikke smoes van Mycom.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• pven
  • Niet online
FirePuma142 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:47:
Hoe kun je nu iets veilen, dat je niet op voorraad hebt? Of je hebt het apparaat verkocht, nadat je het op de veiling hebt geplaatst, of je hebt het product nooit gehad. Ergo, hele dikke smoes van Mycom.
Hij zegt natuurlijk niet-voor-niets dat het een 'puinhoop' is geworden/geweest tijdens zijn vakantie. :Y)

Verwijderd

In reactie op de 2 bovenburen: mij is meerdere keren overkomen dat een toegekend bod niet kon worden geleverd wegens dit soort [vul maar in] redenen.
Voor mij is dat DE reden om die heel veiling niet meer serieus te nemen.
Of laat me het anders stellen, als het om grotere bedragen of goederen zou gaan, had Mycom waarschijnlijk allang een niet nader te noemen TV programma gehaald.

• pven
  • Niet online
Er wordt toch niemand opgelicht?

Ok, er wordt niets geleverd maar er wordt ook niets betaald. (Toch? :?)

• beany

beany

Meeheheheheh

pven schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:19:

Klopt, maar echt zuivere koffie is het ook niet.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:33 ]

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wat een raar antwoord. Mycom zit gewoon vast aan de overeenkomst. Waarom dwing je niet een soortgelijke laptop af, met een overeenkomstige korting?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

pven schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:19:

Je sluit een koop en zij onttrekken zich daar stelselmatig aan.
Verder is spul op die veiling door allerlei bots (gok ik) vaak net zo duur als in de winkel (die ook al duur is).
Niet meer voor mij (in 2002 ofzo wel wat gekocht :P).

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22
pven schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:51:
[...]

Hij zegt natuurlijk niet-voor-niets dat het een 'puinhoop' is geworden/geweest tijdens zijn vakantie. :Y)
Wat heeft de klant ermee te maken dat het een puinhoop is geweest? Als ik iets gekocht heb en stuur het na de afkoelperiode terug en zeg dat dat niet eerder kon omdat 'het een puinhoop was', dan zegt een winkel toch ook 'en wat verwacht je nu van ons'?

De TS heeft die laptop gewonnen en de MyCom veilingregels stellen niet voor niets:
Onthoud echter dat bieden op kavels gelijk staat aan aankoop van het product, biedt dus alleen wanneer je er zeker van bent dat het product is wat je zoekt!
Kortom, ze hebben deze (of een betere) laptop te leveren voor de geboden prijs. Tenzij de TS hem niet meer hoeft natuurlijk, dan is de kous uiteraard ook af.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• cojones81
Was er eigenlijk in zijn geheel al helemaal klaar mee... Mede door dit verhaal zijn ze bij Mycom niet alleen een veiling kandidaat kwijt maar mijn spullen haal ik daar dus ook niet meer in de toekomst.

Offtopic:
Van de week een mooie Lenovo 3000 n200 gehaald bij de Mediamarkt voor de absurd lage prijs van 366 euro. Daar kon dat hele veiling product never tegenop!

Verwijderd

cojones81 schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:15:
... Mede door dit verhaal zijn ze bij Mycom niet alleen een veiling kandidaat kwijt maar mijn spullen haal ik daar dus ook niet meer in de toekomst.
Same here.
<wellicht beetje naiëf> Maar je zou toch ook ergens verwachten, dat het bedrijf dit soort berichten volgt, kent én er wat aan doet. Zo moeilijk kan het toch niet zijn op dit soort aspecten een betere (potentiële-) klanttevredenheid te scoren door je [xyz uitroep] gewoon aan de regels te houden ? </wellicht beetje naiëf>

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik gok dat de gemiddelde tweaker niet de gemiddelde mycom klant is.
Daarbij optellend dat het aantal tweakers vrij klein is, denk ik dat het ze idd geen moer uit zal maken.

Jammer.
Pagina: 1