Toon posts:

Gigabyte GA-EP45-DS3 - 8pins connector ipv 4 pins

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Ik heb gisteren een upgrade uitgevoerd van moederbord en processor, namelijk een Gigabyte GA-EP45-DS3 met een Intel E8400 CPU.

Nu zag ik echter dat er in plaats van de gebruikelijke 12Volt 4pins connector een 8pins op het moederbord zit.
Nu heb ik al nagevraagd en het zou voldoende moeten zijn om enkel de 4 pins te plaatsen.
Mijn pc wil dan echter niet werken, hij start wel op, maar valt vanzelf terug uit en start iets later vanzelf terug op, zonder beeld, dit blijft constant zwart.

Nu ben ik al enkele shops afgegaan, en ze hebben daar dit kabeltje niet direct in voorraad, ik vind er ook bitter weinig info over, kunnen jullie mij wat meer info geven?

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
weet je zeker dat alles goed is aangesloten?
in principe zou 4 pins ook gewoon moeten werken namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik veronderstel van wel, de 24 pins is correct aangesloten en voor de rest zou alles moeten kloppen, de 4 pins zit in het rechtergedeelte: http://carspotting.be/allerlei/stroom.JPG

Zou de cpu stuk kunnen zijn? Ik vind het vooral vreemd dat ik totaal niets op het scherm kreeg, toen ik de cpu in mn vorig mobo deed ook al niet (een abit ab9), maar deze ondersteunde wel deze cpu niet, maar zou je daar dan geen melding van moeten krijgen?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 11:10 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt een P45 bordje prima met een 4 pins 12V stekker gebruiken. Daar zal het probleem niet liggen.

Mocht je systeem niet starten, neem dan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Mocht je er dan niet uitkomen, pots dan volledige specs en het punt waarop je vastloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds alle mogelijk zaken geprobeerd hoor, maar ik krijg gewoonweg niet eens beeld.
Mijn specs zijn:

Intel Core 2 Duo E8400
Moederbord: Gigabyte GA-EP45-DS3
Geheugen: Corsair Twin2X 4GB DDR2-800 CL4 DHX kit
Beeldkaart : Asus EN8800GTX
Voeding: OCZ Modstream 520W
Opslag: 2x Western Digital Caviar SE 160GB (waarvan 1 aangesloten om OS op te gooien)

Zou het kunnen dat de cpu stuk is en ik daarom helemaal geen beeld krijg? Of zou je dan evengoed toch iets moeten zien?
Ik heb niet echt een andere cpu meer ter beschikking om te testen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:15:
Ik heb reeds alle mogelijk zaken geprobeerd hoor, maar ik krijg gewoonweg niet eens beeld.
Als je alles al hebt geprobeerd en niks helpt moet je maar een andere PC kopen. ;)
Maar even serieus als je alles hebt geprobeerd weet je ook waar het probleem zit, maar dat weet je zo te zien niet. Dus wat heb je wel gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gedaan buiten dus een andere cpu/ram te testen omdat ik daar geen mogelijkheid toe heb, cpu mogelijk wel tegen vanavond, heb mss iets kunnen regelen.

Wat ik dus geprobeerd heb is om alles opnieuw aan te sluiten, stroom te overlopen of deze overal goed is aangesloten, bios gereset, beeldscherm gecontroleerd,...

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
heb reeds een core 2 duo kunnen bemachtigen (een E6600), daarmee kreeg ik wel beeld op mn scherm (bios startscherm met logo van gigabyte).

Vervolgens viel hij toch weer uit na een 20 seconden op het starscherm vastgehangen te hebben.

Nu heb ik reeds gevonden waar het waarschijnlijke probleem ligt, toen ik er een latje ram uithaalde bootte mn pc namelijk weer terug gewoon, toen ik daarna mijn E8400 terugplaatste in plaats van de E6600 ging hij ook nog.

ALs ik mijn tweede latje terugsteek wilt hij echter weer niet booten.

Een voltageprobleem dus? Ik ken echt zeer weinig van overclocken en voltages dus ik durf dit niet zomaar hoger in te stellen (of lager?)

Verwijderd

Kan een volateg probleem zijn naar je geheugen toe.
Ddr2 kan gewoon lekker op 2volt draaien in plaats van 1,8volt .

Ik denk eerder dat jouw geheugen kapot is waardoor je deze reboots krijgt.
Tenslotte de bios heeft ook geheugen nodig om te starten.

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Product sheet van je geheugen:
http://www.corsair.com/pr...x?pn=TWIN2X4096-6400C4DHX

Dus stel eens 2,1 volt in of zet je timings minder strak en zie of het dan wel werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door SR8 op 27-09-2008 20:35 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier kan ik best pissig om worden :o

Eerst schrijf je:
Maar een paar posts later komt de aap uit de mouw:
Ik heb alles gedaan buiten dus een andere cpu/ram te testen omdat ik daar geen mogelijkheid toe heb
Ik weet niet wie je voor de gek denkt de houden, maar onwaarheden posten is een van de snelste manieren om je topic op slot te krijgen :(

Als je bepaalde zaken mist om volledig te testen heeft een topic openen geen enkele zin. Zorg liever dat je die zaken geregeld krijgt. Wij zijn niet helderziend, als jij niet met een andere CPU of moederbord (of willekeurig welk onderdeel trouwens) kunnen wij niet ruiken of dat onderdeel nu oorzaak is van je probleem of niet. Ook niet als je beweert "alles" gedaan te hebben.

Sowieso stellen we in het GoT (en PMG) Beleid de eis dat je volledig en uitgebreid bent. Geef exact aan wat je opgezocht hebt, wat je vervolgens geprobeerd hebt, wat er toen gebeurde en hoe je verder ging als dat niet het gewenste antwoord gaf. Het mag erg duidelijk zijn dat "Ik heb reeds alle mogelijk zaken geprobeerd hoor" veel te kort, onduidelijk en inzetloos is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.