Toon posts:

Accu in laptop geen contact??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijd een compaq pressario 2100 laptop, een vrij oud dingetje dus. Tot voor kort deed ie het prima, de accu was natuurlijk niet meer als nieuw maar deed het wel.

Sinds kort heb ik echter het probleem dat de accu totaal niets meer doet. Dat wil zeggen als ik de voeding eruit haal, valt de laptop onmiddelijk uit! Omdat het contact van de voeding niet altijd goed is, houdt dit dus in dat de laptop op onverwachte momenten ineens wegvalt...

Ik heb de accu al meerdere keren opnieuw erin geschoven maar niks helpt.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Bedankt,
Michiel

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

misschien interne zekering van het laadcircuit kapot, ofwel is het laadcircuit voor het laden van je laptopaccu gewoon volledig kapot.

als je de accu eruithaalt is het metertje van je accu dan vol ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 12:23
of je accu is nu echt stuk, en niet meer in staat om stroom langer dan 1ms vast te houden. ;) Kun je de accuspanning meten met een multimeter, of kun je een accu van iemand lenen om te testen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen spanningsmeter, maar als ik de accu eruit haal geeft ie aan dat ie leeg is...Wil dat zeggen dat de zekering van het laadcircuit kapot is??

Als de accu inderdaad kapot is, is het dan mogelijk om een nieuwe accu te kopen, of kan je beter een nieuwe laptop kopen? Specificaties zijn:

hp Li-ion f4809a/f4812a
14,8V 4400mAH

Bedankt!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Geeft de accu zelf aan dat deze leeg is dan? Want dan is deze waarschijnlijk kapot ja.

Of je een nieuwe systeem moet kopen of bij deze moet blijven is eigenlijk geheel aan jou, ligt ook een beetje aan de verwachtingen die je hebt bij een laptop.