[Home Cinema] Versterker geeft verstoord beeld...defect?

Pagina: 1
Acties:

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 12:14
Hallo beste mede-Tweakers,

Ik heb momenteel de volgende hardware in de huiskamer staan en op elkaar aangesloten via HDMI:
  • Versterker: Onkyo TX-NR905
  • DVD: Onkyo DV-SP504E
  • Plasma TV: Panasonic 42PZ-800
  • Popcornhour A-100
  • Media Center: Asus EAH3650 SILENT MAGIC/HTDP/512M icm Vista 32-bit
Al een paar maanden had ik het vermoeden dat mijn Popcornhour het niet goed deed. Telkens als het aparaat weer aan de stroom gekoppeld werd, dan gaf het een tijdens het opstarten een zwart-wit logo. Na een paar weken na aanschaf werd dit logo ineens helemaal verstoord weergegeven. Omdat het menu en de films e.d. wel gewoon netjes op 1080p werden weergeven na het opstarten, dacht ik dat het wel aan de Popcornhour zou liggen. Het apparaat is immers nog volop in ontwikkeling.

Sinds een paar dagen ben ik nu ook trotse bezitter van een nieuw gebouwd Media Center. Ik heb deze ook op mijn versterker aangesloten met een DVI->HDMI kabel van HQ en tot mijn verbazing krijg ik wederom een compleet verstoord beeld op mijn TV getoverd. Het beeld bestaat nu uit voornamelijk paarse en groene pixels. Dit heb ik bij elke resolutie die ik kies, behalve bij 1080p @ 24Hz :?
Als ik het Media Center via dezelfde kabel direct op de TV aansluit heb ik wel correct beeld en kan ik gewoon alle schermmodi kiezen zoals 1080p @ 50Hz / 60Hz etc. en deze worden dan ook weergeven zoals je het verwacht. Ook bijvoorbeeld 720p functioneert dan prima. De TV herkent dan gewoon elk signaal.

Daarop heb ik de Popcornhour ook eens direct op de TV aangesloten. Het resultaat hier was ook een correct weergegeven logo tijdens het opstarten. Zodra ik het het geheel wederom op de versterker aansluit is het beeld wederom verstoord.

Hieruit concludeer ik dat er iets aan het signaal vanaf versterker naar TV mankeert, of de verwerking daarvan in de versterker. De versterker staat gewoon op doorgeven ingesteld voor beelddoorgave. Ik heb deze instelling ook aangepast gehad naar bijvoorbeeld 1080p upscaling, zonder resultaat helaas. Ook de optie automatisch haalt niets uit. De kabel tussen versterker en TV heb ik ook verwisseld, ook zonder resultaat.

Materiaal vanaf de DVD speler wordt gewoon altijd correct weergegeven...

Ik zou graag mijn vermoedens bevestigd zien of mijn versterker inderdaad iets mankeert. Wellicht dat een van jullie soortgelijke problemen heeft gehad. Of dat een van jullie wellicht weet wat ik nog meer kan testen, zodat ik de werkelijke oorzaak van dit probleem kan aanwijzen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten, Rick

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

RiCkY82 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:36:
Hieruit concludeer ik dat er iets aan het signaal vanaf versterker naar TV mankeert, of de verwerking daarvan in de versterker. De versterker staat gewoon op doorgeven ingesteld voor beelddoorgave. Ik heb deze instelling ook aangepast gehad naar bijvoorbeeld 1080p upscaling, zonder resultaat helaas. Ook de optie automatisch haalt niets uit. De kabel tussen versterker en TV heb ik ook verwisseld, ook zonder resultaat.
Het kan aan je receiver liggen, doordat hij bepaalde formaten gewoon niet ondersteunt.
Het kan ook een defect zijn.
Materiaal vanaf de DVD speler wordt gewoon altijd correct weergegeven...
En als je je mediacenter dan eens aansluit op de DVD HDMI ingang?
Heb je dan wel goed beeld van je media center?
Hoe staat te output van de DVD-speler ingesteld?
Ik zou graag mijn vermoedens bevestigd zien of mijn versterker inderdaad iets mankeert. Wellicht dat een van jullie soortgelijke problemen heeft gehad. Of dat een van jullie wellicht weet wat ik nog meer kan testen, zodat ik de werkelijke oorzaak van dit probleem kan aanwijzen.
Zoals gezegd kan het gewoon iets zijn wat niet wordt ondersteund door je versterker, het kan ook een defect zijn. Je zal daarvoor even de manual moeten bekijken of er specifieke uitzonderingen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 28-09-2008 18:30 ]

Alles kan stuk.