• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-11 18:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Topicstarter
Hallo,
Ik heb hier de game Pure liggen (qaud cross spel) maar deze crashed regelmatig, en de laadtijden zijn echt niet normaal lang.
Laden duurt vooral bij opstarten erg lang. eerst wel min. 5 min. laadtijd voor het stomme filmpje, dan zodra die bezig is kan je m skippen, en dan krijg je nog een keer ±5 min aan laad tijd voor het menu.

Tijdens het crossen hangt de game soms zo maar om niets. en moet ik d.m.v. crtl+del naar taak beheer om de game te killen.

nog wat gegevens:
Windows Vista x64 SP1
Ati catalist 8.8
Nieuwse directX update gedraaid
nieuwste drivers voor nforce chipset

Athlon 6400+ @ 3363 Mhz
6GB DDR2 @ 841 Mz 5.5.5.15
HD 2900XT @ stock
Vista scores Alles 5.9 behalve cpu die is 5.6

Mijn 2 vragen zijn:
wat kan ik aan die vervelende crash doen
hoe kan ik dat opstarten versnellen (misch het voorfilmpje verwijderen)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Verwijderd

Welke geluidskaart heb je?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49
Wat zegt de windows Eventlog?

Computer says no

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-10 00:27
(jarig!)
Laat je cpu eens op de std snelheid lopen.

Verwijderd

Heb ergens gelezen als je een Xi-fi geluidskaart hebt en die van 5.1 naar 2.1 geluid zet het probleem ook opgelost is...
Heb hier hetzelfde probleem trouwens....

Verwijderd

schopje

Dat mag je voortaan gewoon na 24 doen, zals de rest hier.

[ Voor 83% gewijzigd door TheZeroorez op 28-09-2008 17:08 ]

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:45:
Heb ergens gelezen als je een Xi-fi geluidskaart hebt en die van 5.1 naar 2.1 geluid zet het probleem ook opgelost is...
Heb hier hetzelfde probleem trouwens....
Ik heb idd de X-Fi Xtreme Gamer kaart er in.

CPU op stock geeft geen effect.
Hopelijk komt er binnenkort een patch zodat die crash weg is.. is nl erg eritant.

Iemand ook al een oplossing voor die lange laad tijden (zoals bij het voorfilmpje)?

Scientia Potentia Est

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:18:
schopje

[mbr]Dat mag je voortaan gewoon na 24 doen, zals de rest hier.[/]
excuus.... ben hier nog maar net

ontopic:

Heeft het geholpen om het geluid van 5.1 naar 2.1 te zetten bij jou?

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:29:
[...]

excuus.... ben hier nog maar net

ontopic:

Heeft het geholpen om het geluid van 5.1 naar 2.1 te zetten bij jou?
Eerlijk gezecht niet meer geprobeerd, maar was ook niet van plan terug te gaan naar 2.1 omdat ik daarna weer alles opnieuw kan instellen voor 5.1

Scientia Potentia Est

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:11

rCk

Oh ja? Bij mijn X-fi hoef ik enkel die knop om te zetten van 2.1 naar 5.1 hoor. Dus dat is niet bepaald een goed excuus. Ik moest mijn X-fi geluid ook op 2.1 zetten wilde ik goed geluid krijgen. Anders hoorde ik de quads vaak niet. Maar dat ie helemaal hangt, lijkt me niet dat dat aan die x-fi ligt, want ik heb er geen last van.

En laadtijden: Dat is algemeen bekend, niets om zorgen over te maken. En hier kun je dus ook niet over gaan zitten whinen hier want dat heeft geen zin. Daardoor zal het niet minder gaan worden.

[ Voor 22% gewijzigd door rCk op 01-10-2008 15:10 ]

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
rCk schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:09:
Oh ja? Bij mijn X-fi hoef ik enkel die knop om te zetten van 2.1 naar 5.1 hoor. Dus dat is niet bepaald een goed excuus. Ik moest mijn X-fi geluid ook op 2.1 zetten wilde ik goed geluid krijgen. Anders hoorde ik de quads vaak niet. Maar dat ie helemaal hangt, lijkt me niet dat dat aan die x-fi ligt, want ik heb er geen last van.

En laadtijden: Dat is algemeen bekend, niets om zorgen over te maken. En hier kun je dus ook niet over gaan zitten whinen hier want dat heeft geen zin. Daardoor zal het niet minder gaan worden.
Heb jij de afstanden naar je speakers ed dan ook aangepast, en je bass crossover ed. want dit moet ik bij mij dan nl weer aanpassen.

En over die laad tijden, als iemand een mannieer weet om dat voorfilmpje er uit te knikkeren dan heeft dat zeker effect met de laadtijden, vandaar dat ik het hier vraag.

Scientia Potentia Est

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HellStorm666 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:48:
En over die laad tijden, als iemand een mannieer weet om dat voorfilmpje er uit te knikkeren dan heeft dat zeker effect met de laadtijden, vandaar dat ik het hier vraag.
Heb je zelf hier naar al gezocht? :)
Check bijvoorbeeld de folder waar je Pure hebt geïnstalleerd op filmpjes die je wellicht kan afspelen.
Als dat het geval is, dan zoek je het juiste filmpje op en maak je een nieuwe, van 1 seconde of zo die je overschrijft met het originele filmpje. En anders is Google er natuurlijk nog.

Verwijderd

Ik heb ook last van extreme loading times: idd minuten en minuten! Los daarvan: ik kan nergens een resolutie instellen. Ik heb een 1680x1050 scherm, maar het lijkt wel alsof 1024x780 wordt uitgerekt nu... Enig idee of daar wat aan te doen is?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:39
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 20:43:
Ik heb ook last van extreme loading times: idd minuten en minuten! Los daarvan: ik kan nergens een resolutie instellen. Ik heb een 1680x1050 scherm, maar het lijkt wel alsof 1024x780 wordt uitgerekt nu... Enig idee of daar wat aan te doen is?
Resolutie is leuk om in te stellen. Ik starte het spel, mocht direct gaan racen na nodige filmpjes en wachten, op esc drukken, en naar quit. Hier kom je vervolgens in het menu, en kun je bij opties nu wel resolutie instellen ;) Werkt hier perfect op 1920X1200

verder, heb het spel nog maar paar rondes gespeeld, ik vindt de laadtijden ook ontzettend lang. Elk spel vliegt der hier zo'n beetje doorheen, zelfs Crysis laad sneller. Ook vindt ik de controls nogal wennen op toetsenbord, maar dat zal wel komen met tijd of wat aanpassingen :)

Verder ziet het er op zich wel netjes uit, en speelt wel lekker als je der 1X door het laden heen bent. Vondt t erg tof om zelf quad te bouwen, hier kun je echt veel onderdelen kiezen, je bouwt echt letterlijk ding zelf in elkaar.

Specs!

Verwijderd

Ik heb trouwens alleen nog maar de demo, en daarin kom je nooit in een menu en kan je dus nooit een resolutie instellen. Als ik dus echt wel zien hoe het spel eruit ziet op alles high, zal ik 'm dus moeten kopen.

OPLOSSING VOOR LANGE LAADTIJDEN OP PC:

Zet/forceer V-sync UIT.

Met V-sync aan had ik laadtijden van 5 minuten (!) PER scherm/menu/volgende ronde (!), maar met V-sync OFF gaat alles razendsnel, zoals het hoort. Het laden van de eigenlijke race duurt dan seconden i.p.v. minuten! ;)

Van die demo is het ook wel jammer dat je elke keer eerst die testrit krijgt. Die kan je gelukkig wel escapen, en daarna kan je de eigenlijke race herhalen met F12, maar een menu is een demo is toch ook wel zo fijn.
Net m'n eerste race gewonnen: het is wel dikke arcade fun! Zitten er in het volledige spel nog moeilijkheidsgraden?

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:29:
Ik heb trouwens alleen nog maar de demo, en daarin kom je nooit in een menu en kan je dus nooit een resolutie instellen. Als ik dus echt wel zien hoe het spel eruit ziet op alles high, zal ik 'm dus moeten kopen.

OPLOSSING VOOR LANGE LAADTIJDEN OP PC:

Zet/forceer V-sync UIT.

Met V-sync aan had ik laadtijden van 5 minuten (!) PER scherm/menu/volgende ronde (!), maar met V-sync OFF gaat alles razendsnel, zoals het hoort. Het laden van de eigenlijke race duurt dan seconden i.p.v. minuten! ;)

Van die demo is het ook wel jammer dat je elke keer eerst die testrit krijgt. Die kan je gelukkig wel escapen, en daarna kan je de eigenlijke race herhalen met F12, maar een menu is een demo is toch ook wel zo fijn.
Net m'n eerste race gewonnen: het is wel dikke arcade fun! Zitten er in het volledige spel nog moeilijkheidsgraden?
Vsync maakt voor mij niets uit de tijden blijven het zelfde.
Filmpjes weghalen heeft ook geen zin, dan blijft t beeld de zelfde tijd zwart.

Scientia Potentia Est

Verwijderd

HellStorm666 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:39:
[...]

Vsync maakt voor mij niets uit de tijden blijven het zelfde.
Filmpjes weghalen heeft ook geen zin, dan blijft t beeld de zelfde tijd zwart.
En wat als je alt-tabbed naar Windows en dan weer terug, elke keer als je een laadscherm ziet?

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik weet hoe je het probleem met de laadtijden kan oplossen elke keer als hij laadt moet je minimaliseren en gewoon op het bureaublad klikken totdat je geluid hoort dit duurt meestal een paar esconden

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
jortjuh schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:43:
Ik weet hoe je het probleem met de laadtijden kan oplossen elke keer als hij laadt moet je minimaliseren en gewoon op het bureaublad klikken totdat je geluid hoort dit duurt meestal een paar esconden
Dat is natuurlijk geen oplossing voor de lange laad tijden, dit maakt het alleen mogelijk de tijd nuttiger te gebruiken.

Als ik alt-tab en weer terug ga gaat het niets sneller dan anders.

Scientia Potentia Est

Verwijderd

HellStorm666 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:19:
[...]

Dat is natuurlijk geen oplossing voor de lange laad tijden, dit maakt het alleen mogelijk de tijd nuttiger te gebruiken.

Nou, voor sommigen is het wél een oplossing. Het spel heeft namelijk gewoon een bug dat het laadscherm blijft hangen: en bij de meesten helpt het om vsync uit te zetten en als je dat niet wil dan helpt alt-tabben: dat triggert het spel dan om naar het volgende scherm te gaan. Bij jou dus niet en da's jammer. Maar dat betekent niet dat deze oplossing voor anderen niet zouden werken.
Zoals ik al eerder zei: ik had laadtijden van dikke 5 minuten (duurde al met al zo'n 13 minuten voordat ik aan een race kon beginnen!!!) en beide oplossingen werken bij mij. Ik ben vsync uitgezet want da's handiger dan alt-tabben en de menu's staan er nu direct: het laden van een race duurt iets van 10 seconden of zo. En da's een heeeeeeeele verbetering. Maar goed, daar ben jij niet mee geholpen...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 11:47 ]

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

HellStorm666 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:19:
[...]

Jawel want als je naar je desktop Alt-Tabt dan gaat het laden veel sneller. Bij mij meestal 5 tot 10 seconde. (Zonder Alt-tab 5 tot 10 minuten!)

Edit: spuit 11 :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Pagina: 1