[Logitech MX3200] Wireless afstand <=50cm -> Waardeloos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik heb gisteren dus een Logitech MX3200 wireless keyboard+mouse setje gekocht voor in de huiskamer.
Er hoeven geen enorme afstanden overbrugd te worden, het gaat om een meter of 2.
Ik sluit het zootje dus aan, probeer de muis - prima, bereik van een meter of 4.
Dan het toetsenbord - doet niks.
Dan maar wat dichterbij.... Doet nog steeds niks.
Batterijen checken - prima, die zitten er goed in.
Nog maar wat dichterbij dan maar.... Ah, op een afstand van ongeveer 30cm van de receiver doet ie het !

Is dat normaal ???
Wat heb je aan een wireless toetsenbord dat je praktisch tegen de ontvanger aan moet zetten ?
Soit, ik had bij nader inzien beter voor bluetooth kunnen gaan, maar dit gaat toch nergens over ?
Dit zou op m'n desktop ook niet werken, immers staat m'n pc aan de andere kant onder m'n bureau dus dat is ook al gauw een meter of anderhalf verderop.
Iemand ervaring/tips/suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:32
Ik heb precies hetzelfde toetsenbord en ik heb nergens last van. Normaal gesproken heb ik het tobo op een afstandje van hoogstens een meter van de receiver, maar ik ben er net even mee naar het andere eind van de kamer gelopen en hij blijft het gewoon prima doen op ongeveer 5 meter afstand. Ik heb de receiver overigens achter in de pc gestoken.
Er kunnen denk ik 3 redenen zijn voor je probleem:
1: ergens dichtbij bevindt zich een ander apparaat dat het signaal verstoort. Misschien een mobiele telefoon of een draadloze headset o.i.d. Kijk eens of je zoiets kunt vinden en zet het uit.
2: de usb aansluiting van je pc werkt niet goed. Probeer eens een andere, bij voorkeur aan de andere kant van je pc.
3: de receiver is kapot. Gevalletje terugbrengen naar de verkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDenninger
PhWolf schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:51:
Ik heb precies hetzelfde toetsenbord en ik heb nergens last van. Normaal gesproken heb ik het tobo op een afstandje van hoogstens een meter van de receiver, maar ik ben er net even mee naar het andere eind van de kamer gelopen en hij blijft het gewoon prima doen op ongeveer 5 meter afstand. Ik heb de receiver overigens achter in de pc gestoken.
Er kunnen denk ik 3 redenen zijn voor je probleem:
1: ergens dichtbij bevindt zich een ander apparaat dat het signaal verstoort. Misschien een mobiele telefoon of een draadloze headset o.i.d. Kijk eens of je zoiets kunt vinden en zet het uit.
2: de usb aansluiting van je pc werkt niet goed. Probeer eens een andere, bij voorkeur aan de andere kant van je pc.
3: de receiver is kapot. Gevalletje terugbrengen naar de verkoper ;)
Dank voor je reply.
2 en 3 kunnen we uitsluiten denk ik aangezien de muis het wel prima doet op dezelfde receiver.

Het enige dat ik kan bedenken voor geval 1 is dat er een paar wifi-netwerken in de buurt zijn inclusief die van mezelf,
maar dat zou toch geen problemen mogen geven lijkt me - je kunt toch geen wireless keyboard verkopen en dan eisen dat er in de buurt niemand wifi heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
Dit lijkt me inderdaad sterk. Ik woon ook in een flat waar tig draadloze netwerken zijn op te pikken.
Je kunt ook proberen de verbinding opnieuw tot stand te brengen met de 'connect' knoppen op tobo en receiver, eventueel met of zonder gebruik van de SetPoint software. Vroeger gebruikte ik deze namelijk wel, maar tegenwoordig niet meer omdat ik het eigenlijk overbodig vind en de verbinding ook met standaard drivers van Windows prima blijft. Alleen de macroknoppen kun je dan niet meer instellen, maar daar kan ik niet wakker van liggen. Overigens kan het wel zijn dat je legacy usb keyboard ondersteuning aan moet zetten in je BIOS om ervoor te zorgen dat het tobo ook werkt buiten Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Ik weet niet hoe dat met de MX3200 zit, maar bij mijn MX700 logitech muisje (met receiver) kan ik een (beperkt) aantal kanalen instellen (oftewel frequenties). Als ik hem bijv op kanaal 1 zet heb ik een parkinson muis maar op 2 of 3 gaat dat al stukken beter. Eventueel zou je kunnen werken met een usb verlengkabel ofzo, zodat je de receiver verderweg van andere componenten kunt zetten. Een beeldscherm of tv (en sommige speaker sets) willen wel eens storen, evenals wifi netwerken. Als ik logitech mag geloven, raden zij aan om elke receiver etc minimaal 20 cm van andere componenten (pc, beeldscherm enzovoort) te zetten.

één is geen, twee is één

• PhWolf
Als ik logitech mag geloven, raden zij aan om elke receiver etc minimaal 20 cm van andere componenten (pc, beeldscherm enzovoort) te zetten.
20cm van je pc af lijkt me toch vrij lastig aangezien het een usb dongle is, en die steek je meestal gewoon voor- of achterin je pc. Tenzij je inderdaad een verlengkabel hebt, maar dan mogen ze die er ook wel bij leveren want heel normaal zijn die dingen niet. Bovendien heb ik die receiver ook gewoon achterin m'n pc zitten en ik heb nergens last van. Hij zit bovendien een cm of 5 van de wifi-antenne van mijn WLAN kaart af, en daar heeft ie ook totaal geen last van.
Ik denk dat LDenninger òf de pech heeft dat hij wèl een apparaat heeft dat toevallig op ongeveer dezelfde frequentie zit als de receiver, òf gewoon een slecht functionerend exemplaar heeft gekregen. Aangezien de muis het naar zijn zeggen wel goed doet kan het ook zijn dat het toetsenbord zelf defect is.

• Wackoz
PhWolf schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:43:
[...]

20cm van je pc af lijkt me toch vrij lastig aangezien het een usb dongle is, en die steek je meestal gewoon voor- of achterin je pc.
Bij een receiver versta ik zo'n soort ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/logitechmx/mx700base480.jpg

Deze heb ik zelf en die heeft een kabel van ongeveer 1.5 meter.

één is geen, twee is één

• PhWolf
Wackoz schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:07:
[...]

Bij een receiver versta ik zo'n soort ding:

[afbeelding]

Deze heb ik zelf en die heeft een kabel van ongeveer 1.5 meter.
Leuk, maar de MX3200 heeft dus een receiver van dit type:

Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/xyzimages/stories/reviewimages/logitech_g7/g7_004.jpg

• Wackoz
Ah oke, dan is het inderdaad wel erg vreemd. Zo'n usb dongle zou, zeker omdat hij vaak aan de achterkant van een pc zit, een veel sterker signaal/ontvangst moeten hebben. Zet voor de gein jouw wifi netwerk eens hoger en lager, maakt dat verschil? Wat kun je nog meer doen met de instellingen van het (ongetwijfeld meegeleverde) programmatje?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ook al geprobeerd met nieuwe batterijen? Kan natuurlijk altijd zijn dat de meegeleverde batterijen niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDenninger
Alles geprobeerd, ding blijft ruk.
Inmiddels een MX5500 BlueTooth gekocht, die doet het uiteraard wel prima.

Mijn tip : blijf weg van wireless keyboards die geen bluetooth gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
LDenninger schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:12:
Mijn tip : blijf weg van wireless keyboards die geen bluetooth gebruiken.
Grappig dat je dit zegt, want iemand die een product review heeft geschreven van de MX3200 kwam juist tot de tegenovergestelde conclusie:
http://tweakers.net/produ...desktop-mx3200-laser.html

Als ik jou was zou ik twee dingen doen: kijken of het tobo op een andere pc wel naar behoren werkt, en als dat ook niet zo blijkt te zijn gewoon RMA sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die conclusie is idd wel erg kort door de bocht. Mijn ervaring met draadloze keyboards is dat ze het meestal wel op een meter of 2-3 doen. Het is juist de muis die er sneller mee ophoudt. Denk dat die van jou gewoon een productiefoutje had (losse antenne ofzo).

Bluetooth is ook niet alles, maar daar kom je nog wel achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dan wel benieuwd of het toestenbordmx3200 en een mx620 muis van logitech probleem loos zullen gaan samenwerken. Mijn mx600 muis (vd desktop zet) is naar de knopen en wil nu graag de vervanger gaan kopen de 620. Maar de genoemde communicatie storingen lijken wel vaker voor te komen bij meerdere draadloze verbindingen naast elkaar, zoals al gesteld werd als mogelijke oplossing voor het probleem van dit topic. Dus het gebruik van 2 usb dongels, iemand ervaringen of suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 19:28 ]

Pagina: 1