Printer delen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
Hallo...

Ik heb een vraag,

ik heb 4 pc's (win xp) in huis. 3 direct op een modem/router en mijn pc op een apparte wlan router (linksys N wlan) via modem aan gesloten.

Ik wil een printer hebben waarmee ik met 4 pc's kan printen.

Welke printer kan ik het beste aanschaffen, en hoe moet ik hem instellen eventueel?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:10
www.printer.com

Kijk eens naar een printer welke je via wifi kunt aansluiten op je router.
Dan ben je niet gebonden aan een kabel / locatie en kan je de printer gebruiken op alle pc's die op je router zijn aangesloten.

Verder is het verstandig om onderzoek te doen en daarna een goed topic te openen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Hoyden op 26-09-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
een printer nemen met een UTP aansluiting en die dan aansluiten op je modem/router.
Mocht je N router toch een dhcp server draaien kan je vanuit beiden netwerken printen.
Of je moet je routing tables/AP mode gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je er geen bezwaar tegen hebt dat er 1 pc moet aanstaan waar de printer aan zit verbonden, kun je elke willekeurige printer kopen. Anders idd een netwerkprinter die je kan aansluiten op de router. Zijn wel wat duurder volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
Noork schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:45:
Als je er geen bezwaar tegen hebt dat er 1 pc moet aanstaan waar de printer aan zit verbonden, kun je elke willekeurige printer kopen. Anders idd een netwerkprinter die je kan aansluiten op de router. Zijn wel wat duurder volgens mij.
ja dat had ik eerst maar dat is soms lastig omdat ik dan eerst die pc moet aanzetten om te kunnen printen.. maar ja ik zoek wel ff naar een netwerk printer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
ok ik heb een canon mp150 aangesloten op pc 1 daarop de drivers geinstaleerd, alleen pc2/3 krijgen er connectie mee ( win vista) alleen mijn pc niet pc4 die aangesloten is op een Linksys wlan N router...

zie bij bestanden delen en computer in netwerk alleen MSHOME verder niet de andere pc's vind hij.... hoe moet ik dit oplossen..

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/9188/voorbeeldwl2.jpg

zie hier boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DonDee schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:14:
zie bij bestanden delen en computer in netwerk alleen MSHOME verder niet de andere pc's vind hij.... hoe moet ik dit oplossen..
Dat ligt eraan hoe je je tweede router hebt aangesloten. Als de netwerk verbinding van je 'vaste' netwerk in de WAN poort (de internet poort) van je Linksys router zit, en je ook in een ander subnet zit dan dat van de rest wordt bestand-en printer deling geblokkeerd door je router.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
ze die 2e router heeft gewoon sub net 255.255.255.0 alleen is het wel een ipadres van 192.168.2.1

en die zyxel 192.168.1.254 en die kabel zit als goed is wel in de wan in me linksys...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, precies wat ik zeg dus.

[ Voor 184% gewijzigd door alt-92 op 09-10-2008 22:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
ja maar ik moet die kabel van me 1e router naar me 2e router tog wel in de wan doen anders heb ik geen i-net...

en mijn zyxel modem (1e router) heeft ook gewoon zelfde subnet

[ Voor 22% gewijzigd door DonDee op 09-10-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Overigens: er staat in de Netwerken FAQ een stuk over subnetting, misschien is dat wel even verstandig door te nemen zodat je niet nog een keer de vergissing maakt om 255.255.255.0 een subnet te noemen terwijl het een subnetmask is ;)
Je echte subnet is een 192.168.2.0/24, wat via NAT je andere subnet 192.168.1.0/24 en daarachter je internet beschikbaar maakt.

Alleen zit je met je WAN poort, waardoor automatisch allerlei zaken geblokkeerd worden.
Als je nu de DHCP server van je Linksys uitzet, en het apparaat in hetzelfde subnet zet van de rest van je PC's (192.168.1.0/24 dus) en aangesloten op een van de LAN poorten kun je je Linksys Wireless Router als een Access Point gebruiken, en dan zul je wél gewoon je printer kunnen zien (en de rest van de PC's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
DonDee schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:18:
ja maar ik moet die kabel van me 1e router naar me 2e router tog wel in de wan doen anders heb ik geen i-net...

en mijn zyxel modem (1e router) heeft ook gewoon zelfde subnet
Als je zelf even rondkijkt zie je dat een router achter router voor dit soort 'problemen' kan zorgen.

Advies is dan ook om je N-router als switch/accespoint te gebruiken, dan heb je niet meer de ellende van verschillende ip ranges enz.

Lees eens [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point of gebruik eens de search hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
bedankt boys het werkt .. was simpel maar ja nu weet ik dat ook weer ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DonDee schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:59:
bedankt boys het werkt .. was simpel maar ja nu weet ik dat ook weer ....
Als je je oplossing dan ook nog ff post (kort samengevat) heeft de volgende bezoeker die dit probleem tegenkomt, ook nog wat aan je topic ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
Nou goed.. ik had dus een zyxel modem/router (2602H-D1A)
Daarop 3 pc''s ( via eth) en op 1 van de 3 zat een usb printer ( canon)

Vanaf de zyxel ging een 1 kabel naar een Linksys N router, en daarop zat weer 1 pc.

echter om geen problemen te krijgen deed ik dus de kabel van Zyxel in de eth poort van de Linksys ( dus niet de WAN )

Ging inloggen in Linksys router, zette DHCP UIT . en reboot en hij deed het...

Internet en bestand en printer delen..

zag meteen alle computers in thuis netwerk.
Pagina: 1