Mijn hardware:
Voeding: Coolermaster GreenPower 80% Efficiency
Moederbord: Asus P5N-E SLI nF650iSLI
Processor: Intel Core 2 Duo E6600
Geheugen: 2 GB
Videokaart: XFX 8800GTS
Geluidskaart: Creativ 7.1 X-Fi Gamer Music SE RET
Hardeschijf: Samsung 250GB SAT2 SP2504C
DVD-drive: Samsung SH-S182M
Het lukt met geen mogelijkheid om de computer in slaapstand te krijgen.
Enige wat er gebeurt is dat de monitor op standby gaat maar voor de rest blijft alles draaien.
Mijn stroommeter blijft 140Wh aangeven. Wat mijn systeem normaal gebruikt(Windows Desktop).
Ik heb alle chipset drivers van http://www.nvidia.com/object/nforce_vista_15.23.html geinstalleerd.
Op de site van ASUS waren ze nog in beta fase en betrof het oudere drivers.
In de BIOS heb is stand S3 gekozen. Bij dit stand zou alles naar de werkgeheugen weggeschreven moeten worden zodat ie heel snel kan opstarten. Andere optie die ik heb is S1.
Dat heb ik ook geprobeerd maar daarmee werkt het ook niet.
Als Power Plan heb ik Balanced gekozen. Voor de rest heb ik daar geen veranderingen in gemaakt.
Is er een manier om te zien wat voor programma of driver hele computer tegenhoudt om in slaapstand te gaan?
Ik wil dit machine als HTPC gebruiken en dan is het van groot belang dat ie makkelijk en betrouwbaar naar de slaapstand kan.
Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
Nog een vraagje, minder belangrijk vraag maar toch:
Zonder dat mijn computer aanstaat geeft mijn stroommeter een verbruik van 25Wh. Nu weet ik dat voeding ook wat gebruikt, maar is 25Wh normaal of zijn er voedingen die rond 5 a 10 Wh gebruiken? 25 Wh lijkt mij iets te veel aangezien computer helemaal niet aanstaat.
Voeding: Coolermaster GreenPower 80% Efficiency
Moederbord: Asus P5N-E SLI nF650iSLI
Processor: Intel Core 2 Duo E6600
Geheugen: 2 GB
Videokaart: XFX 8800GTS
Geluidskaart: Creativ 7.1 X-Fi Gamer Music SE RET
Hardeschijf: Samsung 250GB SAT2 SP2504C
DVD-drive: Samsung SH-S182M
Het lukt met geen mogelijkheid om de computer in slaapstand te krijgen.
Enige wat er gebeurt is dat de monitor op standby gaat maar voor de rest blijft alles draaien.
Mijn stroommeter blijft 140Wh aangeven. Wat mijn systeem normaal gebruikt(Windows Desktop).
Ik heb alle chipset drivers van http://www.nvidia.com/object/nforce_vista_15.23.html geinstalleerd.
Op de site van ASUS waren ze nog in beta fase en betrof het oudere drivers.
In de BIOS heb is stand S3 gekozen. Bij dit stand zou alles naar de werkgeheugen weggeschreven moeten worden zodat ie heel snel kan opstarten. Andere optie die ik heb is S1.
Dat heb ik ook geprobeerd maar daarmee werkt het ook niet.
Als Power Plan heb ik Balanced gekozen. Voor de rest heb ik daar geen veranderingen in gemaakt.
Is er een manier om te zien wat voor programma of driver hele computer tegenhoudt om in slaapstand te gaan?
Ik wil dit machine als HTPC gebruiken en dan is het van groot belang dat ie makkelijk en betrouwbaar naar de slaapstand kan.
Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
Nog een vraagje, minder belangrijk vraag maar toch:
Zonder dat mijn computer aanstaat geeft mijn stroommeter een verbruik van 25Wh. Nu weet ik dat voeding ook wat gebruikt, maar is 25Wh normaal of zijn er voedingen die rond 5 a 10 Wh gebruiken? 25 Wh lijkt mij iets te veel aangezien computer helemaal niet aanstaat.