Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] laptop doet niets meer lsass.exe fout*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zit met een behoorlijk probleem, Ik heb vorige week bij een collega van me 2 sites bezocht, teweten gmail.com en chartnet.nl Daarna de computer afgesloten en toen zijn we gaan werken. Toen we eenmaal bij hem aankwamen en de laptop aanzette, gaf hij net voordat hij windows op wil starten een error, te weten: lsass.exe systeemfout objectnaam niet gevonden. als je dan op ok klikt begint de hele opstartcyclus opnieuw.
Toen heb ik via recovery cdrom van windows xp pro geprobeerd om de boel te herstellen, ook dat lukte niet. veilige modus komt ie ook niet in.
Dus toen heb ik hem naar een computerzaak om de hoek gebracht, en die hebbene er naar gekeken, maar ook zei konden eigenlijk weinig voor me betekenen.
Heb zelf wel al wat dingen opgezocht, blijkt het om of daadwerkelijk een (waarschijnlijk) beschadigd bestand in windows te zijn, of dat het toch iets met het sasser virus te maken heeft.
Nu is mij niet helemaal duidelijk wat het echt is, maar het grote probleem is; Ik kom windows niet in en krijg de cdrom ook niet aan de praat. heb in de bios al de cdrom op de eerste plaats van boot gezet, maar ook dat lijkt niets te helpen.

Heeft er iemand tips of ideeen? Ik zelf heb eigenlijk geen idee wat er nog mogelijk is, hooguit de harddisk uit de laptop halen, en een converter halen om hem via m'n desktop (hopelijk) uit te kunnen lezen en de boel weer aan de gang te krijgen. Alvast bedankt voor hulp

p.s. het gaat om de volgende laptop;
compaq nx9000
windows xp prof.
cpu: pentium 4 ...
geheugen: 428 mb

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bootable USB-stick maken of boot CD maken. Zijn zat tutorials voor op het web :)

En daarna schoon installeren, goede bescherming regelen en je windows uptodate houden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 01:06:
Bootable USB-stick maken of boot CD maken. Zijn zat tutorials voor op het web :)

En daarna schoon installeren, goede bescherming regelen en je windows uptodate houden.
En regelmatig een back up/ image maken van je systeem (bijv. mbv Norton Ghost of Acronis True Image)

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 01:06:

Uhm had ik ook al aan zitten denken, maar is die cd van windows xp niet al een bootable cd?
Heb er niet zo heel veel verstand van, dus neem me niet kwalijk als ik het verkeerd zie.
Haaglander schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 07:00:
[...]

En regelmatig een back up/ image maken van je systeem (bijv. mbv Norton Ghost of Acronis True Image)
Inderdaad, helemaal mee eens maar dat is voor latere zorg :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:37:
Uhm had ik ook al aan zitten denken, maar is die cd van windows xp niet al een bootable cd?
Dat hangt er vanaf of het een bootable CD is, en of het een recovery CD of een installatie CD is.
Heb er niet zo heel veel verstand van, dus neem me niet kwalijk als ik het verkeerd zie.
Dan zul je er verstand van moeten krijgen ;) . Je zult gewoon verschillende opties moeten gaan proberen, begin eens met een Knoppix DVD en backup van je databestanden op een externe harde schijf. Ga je verder inlezen, want dit is toch redelijk basaal troubleshooten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:28
Kijk eens of hier een oplossing tussen zit:

Search The Knowledge Base

Verwijderd

Topicstarter
jongens en meiden allemaal bedankt voor de reacties,
Maar ben toch bang dat ik de handdoek in de ring ga gooien.
Ik heb ongeveer alle suggesties geprobeerd, maar volgens mij is dat apparaat op sterven na dood!
Ik probeer wel iets via de verzekering te regelen, en als dat niet lukt, dan is het jammer maar helaas. maar zag in de pricewatch dat er voor een 250 euro al aardig wat leuke 2e hands laptops te koop zijn dus dat komt wel goed.

nogmaals bedankt voor jullie reacties
Pagina: 1