Een domme vraag jonges! Wat is het stock voltage waar het moederbord op staat voor deze DDR2 bankjes? 1.8v of 1.85v. Deze vraag stel ik hier i.v.m. het volgende: Mijn GeIL 1066MHz geheugen is rated voor 2.2v-2.4v nu wou ik mijn voltage op 2.3volt zetten aangezien ik de bankjies iets heb over geclockt(1121mhz) en heb in mijn bios de bankjes een overvoltage van +0.5v gegeven. Dit resulteerd in een voltage van 2.34volt in idle en 2.32volt in load, betekend dat dan dat mijn stock moederbord voltage op 1.85v staat?
Domme vragen bestaan niet, wel vragen waar je zelf makkelijk het antwoord op kan vinden.
Een query op google op "DDR2 Voltage" levert je al snel op dat 1.8V het standaard voltage is van DDR2. Daarbij kun je ook in de bios kijken wat het voltage is als je dit op stock hebt staan. Een afwijking kun je natuurlijk altijd hebben, maar dat kun je makkelijk op deze manier terugvinden.
Let overigens ook op je terminologie. Bankjes zijn niet een fysiek iets. De geheugenmodules heten 'DIMMs' en de sloten waar je ze insteekt heten simpelweg 'DIMMsloten' of geheugensloten.
Dit topic gaat op slot.
Een query op google op "DDR2 Voltage" levert je al snel op dat 1.8V het standaard voltage is van DDR2. Daarbij kun je ook in de bios kijken wat het voltage is als je dit op stock hebt staan. Een afwijking kun je natuurlijk altijd hebben, maar dat kun je makkelijk op deze manier terugvinden.
Let overigens ook op je terminologie. Bankjes zijn niet een fysiek iets. De geheugenmodules heten 'DIMMs' en de sloten waar je ze insteekt heten simpelweg 'DIMMsloten' of geheugensloten.
Dit topic gaat op slot.
Dit topic is gesloten.
![]()