skype en ubuntu kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik geprobeerd skype te installeren op ubuntu. |:( Niet gelukt en ook nog eens m'n synaptic package mgr om zeep geholpen. Ik krijg de volgende foutmelding:

=====================
" An error occured" The following details are provided:

E: Type '--23:08:25--' is not known on line 1 in source list /etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list
E: The list of sources could not be read.
Go to the repository dialogue to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.
=====================

Helaas ben ik geen pro in ubuntu, wie kan me hierbij helpen? 8)7 Ik heb skype geprobeerd te installeren door eerst de medibuntu repository toe te voegen. Het hielp echter niet zoals ze uitleggen op http://technical-itch.co....-install-skype-on-ubuntu/ en https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu

Wat nu??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
In je sources.list.d/medibuntu.list staat in regel 1
'--23:08:25--'
Dat kent apt niet en hij crasht. Dat haal ik ten minste uit de eerste regel van je foutmelding. Je moet dus even die regel editen zodat apt het niet meer leest bijvoorbeeld door er een # voor te zetten.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:43

r0b

Sallin schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 06:18:
In je sources.list.d/medibuntu.list staat in regel 1
'--23:08:25--'
Dat kent apt niet en hij crasht. Dat haal ik ten minste uit de eerste regel van je foutmelding. Je moet dus even die regel editen zodat apt het niet meer leest bijvoorbeeld door er een # voor te zetten.
Dus: Terminal > sudo gedit /etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list, en een # voor de eerste regel plaatsen.
Alternatief kan je de inhoud even hier kopieren zodat we na kunnen gaan of er nog meer gekke dingen instaan

edit:
Als sudo, natuurlijk :+

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 26-09-2008 08:46 . Reden: O-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

r0b schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 06:50:
[...]

Dus: Terminal > gedit /etc/apt/sources.list.d/medubuntu.list, en een # voor de eerste regel plaatsen.
Alternatief kan je de inhoud even hier kopieren zodat we na kunnen gaan of er nog meer gekke dingen instaan
Doe dat maar als sudo.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok... da's dus de tijd waarop ik de edit gemaakt heb.

Het commando "gedit" zorgt ervoor dat ik de regel kan aanpassen? Ga ik vanavond een poging wagen, zal m'n bevindingen posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 06:48

Sebazzz

3dp

Gedit is gewoon de grafisch Gnome Tekst Editor. Maar je mag ook met nano of vi(m) werken wat mij betreft :+

Daarnaast helpt het ook om de foutmelding te lezen:
Go to the repository dialogue to correct the problem.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:08:
Gedit is gewoon de grafisch Gnome Tekst Editor. Maar je mag ook met nano of vi(m) werken wat mij betreft :+

Daarnaast helpt het ook om de foutmelding te lezen:

[...]
De foutmelding is an sich wel duidelijk, maar ik heb nog geen eerdere ervaring met foutmeldingen in ubuntu. Dacht dat zoiets alleen bij MS voorkwam :X

... bedankt voor de tip dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb via gedit de aanpassingen gedaan en het ziet er nu zo uit:

# --23:08:25-- http://www.medibuntu.org/sources.list.d/hardy.list
# => `hardy.list'
# Resolving www.medibuntu.org... 87.98.242.110
# Connecting to www.medibuntu.org|87.98.242.110|:80... connected.
# HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
# Length: 226 [text/plain]
#
# 0K 100% 22.94 MB/s
#
# 23:08:25 (22.94 MB/s) - `hardy.list' saved [226/226]

Kan de syn pack manager nu ook weer gebruiken. Staat zo beter dus. Ga ik nu weer verder proberen skype te installeren, daar is het allemaal om begonnen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
Heb je nog een speciale reden om die rommel als commentaar te laten staan? :+

Dat kan je weggooien hoor, het is de output van wget zo te zien die eens daarin terecht is gekomen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:14:
Oke, ik heb via gedit de aanpassingen gedaan en het ziet er nu zo uit:

# --23:08:25-- http://www.medibuntu.org/sources.list.d/hardy.list
# => `hardy.list'
# Resolving www.medibuntu.org... 87.98.242.110
# Connecting to www.medibuntu.org|87.98.242.110|:80... connected.
# HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
# Length: 226 [text/plain]
#
# 0K 100% 22.94 MB/s
#
# 23:08:25 (22.94 MB/s) - `hardy.list' saved [226/226]

Kan de syn pack manager nu ook weer gebruiken. Staat zo beter dus. Ga ik nu weer verder proberen skype te installeren, daar is het allemaal om begonnen. :z
Ik hoop niet voor je dat dit je totale inhoud van sources.list is. Zo wel, dan heb je wel een probleempje :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik in de terminal het volgende commando geef:
sudo gedit /etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list

krijg ik niets anders dan wat ik hierboven heb aangegeven met de # ervoor. moet er meer staan?

Wil dus zeggen dat m'n medibuntu niets doet op het moment...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Copy/paste het maar naar dit toe, dat had het moeten zijn:
code:
1
2
3
4
## Medibuntu - Ubuntu 8.04 LTS "hardy heron"
## Please report any bug on https://bugs.launchpad.net/medibuntu/
deb http://packages.medibuntu.org/ hardy free non-free
#deb-src http://packages.medibuntu.org/ hardy free non-free

Zie ook http://www.medibuntu.org/sources.list.d/hardy.list :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, so far so good. geen foutmeldingen meer en alles lijkt te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke... gaat ie weer. een foutmelding voor de verandering!!! Nu deze:

W: GPG error: http://packages.medibuntu.org hardy Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY 2EBC26B60C5A2783

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik voor deze foutmelding toch wat moois gevonden op een ander forum:

"Hi, I am also a newbie with the same problem, and as I was reading this thread I decided to look up medibuntu in the repo's.. There is a package called medibuntu keyring (search for medibuntu and you will find it). select and install (apply) it and it won't give the error anymore.
What it does is sign the packages digitally."

Heb ik geprobeerd, nog geen resultaat, ben nu aan het herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Leer de betekenis te begrijpen van de foutmeldingen. Met een herinstallatie kom je niet veel verder en zal je niet gaan begrijpen wat er fout ging.

Voor het begin is het handig om te herinstalleren, maar op den duur niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam erachter dat ik wel de package geinstalleerd had, maar het programma zelf niet had aangevinkt. Nu is het wel gelukt. Blijft voor mij echt zoekwerk, weetjewel nieuw en zo. Windhoos is voor mij nog wat makkelijker te doen. Maar het lukt al vrij aardig, alleen de microfoon doet het nog niet. ff zoeken waar die zit, heheh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe uitdaging!

Krijg het dus niet voor mekaar om de mic te laten werken, heb al verschillende audio settings geprobeerd. Aan en uitgevinkt wat ik kan via de alsa mixer. Zie ik ergens een instelling over het hoofd? Op verschillende fora krijg ik alleen de tip de Alsa mixer goed in te stellen, maar dat is voor mij niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:33

BCC

Volgens mij ben je als een kip zonder kop rond aan het rondrennen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Valt wel mee, zit best rustig op m'n stoel. Maar ben wel op zoek naar een oplossing. Ik lees dat de mic vaker voor problemen zorgt bij het gebruik van skype, heb alleen de voor mij werkende oplossing nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:10:
Nieuwe uitdaging!

Krijg het dus niet voor mekaar om de mic te laten werken, heb al verschillende audio settings geprobeerd. Aan en uitgevinkt wat ik kan via de alsa mixer. Zie ik ergens een instelling over het hoofd? Op verschillende fora krijg ik alleen de tip de Alsa mixer goed in te stellen, maar dat is voor mij niet de oplossing.
Werkt het wel in andere programma's? (AudaCity?)

Zo nee: Terminal -> sudo alsamixer; staan hier channels met een M'tje eronder? (let op: bij veel channels kan je met de pijltjestoetsen naar rechts bewegen om meer te zien)

offtopic:
Voor wat betreft die foutmelding over de GPG key, dat had je zo ook op kunnen lossen :) :
(in terminal)
sudo wget http://packages.medibuntu.org/medibuntu-key.gpg
sudo apt-key add medibuntu-key.gpg

[ Voor 13% gewijzigd door r0b op 26-09-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
check ook de Volume Control Switches (speakertje in de notification area (=systray in Windows termen)). Ik moest de Mic Front Input aanvinken voordat mijn mic, die ik voorin de kast gestoken heb, het deed.

Afbeeldingslocatie: http://bayimg.com/image/falelaabc.jpg

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
De front mic doet het gewoon niet...

die aan de achterkant wel. Maar ik kan nergens de optie "mic front input" vinden!
Heb alleen de opties:
mic capture
mic boost
stereo mic
mic1 / mic2

Zou m'n front mic nog geen driver hebben? wel vreemd, want de usb, firewire en koptelefoonuitgang aan de voorkant doen het wel!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Komop dude. Als het installeren van een simpel software programma al een hele uitdaging is, wil je zo'n systeem blijven gebruiken? :X

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Datafeest schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:46:
Komop dude. Als het installeren van een simpel software programma al een hele uitdaging is, wil je zo'n systeem blijven gebruiken? :X
:+

vind het gewoon vreemd dat de front mic het niet doet en ik het ding ook nergens kan vinden. Ben echt wel aan het zoeken en uitproberen, maar hoef zelf het wiel niet uit te vinden... 8)

• r0b

r0b

En waar staan deze op ingesteld? Heb je ook 'sudo alsamixer' nagekeken (via terminal, NIET via de GUI)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niet uit waar de mic op ingesteld staat. De front plug staat niet aan, de achterste doet het bij zowel mic 1 als mic 2.

Standaard staat hij op mic1 in de terminal.
Pagina: 1