[TFT] HP vs17 - Artifacts?

Pagina: 1
Acties:

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 11:37
Ik heb op dit moment als 2de monitor een HP vs17. Hij heeft een tijd goed gewerkt daarna ging hij vreemde dingen doen zoals vastlopen en artifacts geven. Na een tijdje loste dit probleem zich zelf op en heeft een weer een tijd goed gewerkt.

Nu loopt hij echt om de zoveel seconde vast, het resetten van het beeldscherm helpt wel en daarna kan ik er soms weer 10 minuten mee werken maar soms ook maar een paar seconden.

Een filmpje om het duidelijk te maken
Wat heb ik al geprobeerd
- Andere computer (laptop)
- Andere power cable
- Andere VGA cable
- Alle drivers geupdate
- Lagere instellingen (800x600 met 32bits en 60 Hz)
- Ge-google'd, meeste zeggen ter reparatie sturen, maar heb geen garantie meer.

Ik denk dat hij nu toch echt dood is, is er een manier om dit nog te fixen of kan ik hem bij de vuilnis zetten?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Als het dan niet aan de computer ligt, dan ligt het dus echt aan de monitor en denk ik zelf dat deze redelijk overleden is ergens door. Dus misschien dan toch tijd voor een nieuwe...

Probeer overigens ook eens een geaard stopcontact uit als je deze nog niet gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door alex3305 op 26-09-2008 00:29 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 15:05

KneoK

Not in a million lightyears

Bedoel je met vastlopers dat de monitor gewoon geen beeld meer gaf of dat je pc echt vastloopt ? In het laatste geval zou ik in ieder geval niet aan de monitor denken.

Verder is het repareren van een TFT a) meestal gewoon niet te doen en b) kost het in veel gevallen meer dan een nieuwe monitor.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 11:37
KneoK schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:18:
Bedoel je met vastlopers dat de monitor gewoon geen beeld meer gaf of dat je pc echt vastloopt ? In het laatste geval zou ik in ieder geval niet aan de monitor denken.

Verder is het repareren van een TFT a) meestal gewoon niet te doen en b) kost het in veel gevallen meer dan een nieuwe monitor.
Nee, zoals je op het filmpje ziet gaat mijn primaire beeldscherm gewoon door dus de PC loopt niet vast. Wanneer ik de monitor uit doe, even wacht en daarna weer aan doe doet hij het weer even.

Ik denk dat ik hem aan de weg zet. Gelijk kijken voor een 22 inch, bedankt!

Schiet tussen de palen en je scoort!