Sommige sites bereikbaar, sommigen niet

Pagina: 1
Acties:

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-11 22:34
Ik ben deze middag begonnen met een clean install te doen van WinXP en tot daarvoor werkte internet perfect. Alles leek in orde na de install en begon met drivers te installeren, instellingen veranderen, ... en dan mijn USB-adapter (ASUS WL-167G USB2.0 WLAN Adapter 802.11g) voor draadloos internet. Alles gaat goed, ik kan www.Tweakers.net bezoeken , Belgische nieuwssites, www.BBC.co.uk,... maar als ik echter naar vb. www.tomshardware.com, www.escapistmagazine.com, www.adobe.com/be, www.halflife2.net, update.microsoft.com dan krijg ik de melding dat het adres niet gevonden wordt . (www.microsoft.com dan weer wel 8)7 )
Ik heb bij internetopties alles veranderd wat er te veranderen valt, ik heb de instellingen van m'n moden nagekeken en vervolgens gereset en daarna de instellingen nagekeken, niets dat dit zou kunnen veroorzaken. Ik heb mijn oude Ralink RT2500 hier geinstalleerd in plaats van de USB-adapter, dat hielp ook niets. Ook heb ik naast Firefox IE7 geprobeerd, maar dat baat ook niet...

Ik ben uiteindelijk wat gaan pingen (aan de hand van deze oude lijst op GOT; http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/684655//) en het blijkt dat vooral de niet-EU servers onbereikbaar zijn. Ik heb uiteindelijk m'n oude PC, die ik normaal niet meer gebruik , ook geprobeerd met de Ralink RT2500 en daar waren dezelfde sites ook onbereikbaar. Het zou dus wel eens eerder aan mijn router of provider kunnen liggen, mijn router is een Netopia Router Cayman 3347W en ik heb ADSL Academic Broadband (http://www.academicbroadband.be/).

Zijn er dus andere mensen hier die ook problemen hebben met vb. update.microsoft.com (die is de site die ik nu het snelste nodig heb, omdat ik heel wat updates moet installeren na de cleaninstall ;) ) of heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met andere sites die ik niet kan bereiken. In mijn geval ign.com, cheathappens.com en waarschijnlijk nog vele andere.

Het probleem doet zich voor op alle PC's in mijn netwerk, dus aan individuele instellingen op PC's ligt het waarschijnlijk niet. Ik heb dit probleem ook al een keer gehad met mijn oude router. Dus waarschijnlijk heeft het daar ook niks mee te maken. Ik denk dat het aan de ISP ligt of de netwerken waar de ISP gebruik van maakt.

Een tijdelijke optie is om een proxy-website (bijv: monsterproxy.net) te gebruiken.

Een oplossing heb ik de vorige keer dat ik het probleem had niet gevonden. Het heeft zich toen van zelf opgelost, maar ik heb wel een paar weken het zonder bepaalde sites moeten doen.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Gebruik je misschien een verkeerde DNS-server. Of heeft de DNS-server (ingesteld op PC en/of Router) die je gebruikt kuren?

alle bovenstaande adressen werken gewoon bij mij

edit:
Als alternatief zou je de DNS van OpenDNS kunnen gebruiken: ;)

208.67.222.222
208.67.220.220

[ Voor 45% gewijzigd door bitshape op 26-09-2008 16:33 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-11 22:34
Het probleem heeft zich deze ochtend zonder verklaarbare reden vanzelf opgelost, mocht het probleem zich nog eens voordoen, dan zal ik sowieso eens een proxy proberen en/of OpenDNS.

Bedankt voor de reasties ;)