Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
Graag zou ik voor het soms internetten/email een onbeperkt mobiel internet bij Debitel willen afsluiten.

Volgens de hoofdpagina is het een FUP, niets mis mee lijkt me zo. Maar in de voorwaarden staat een harde limiet van 40 mb (idioot weinig!) met direct de kosten voor extra Mb's.

Nu vroeg ik me af, kan dit? Mag je een FUP hebben welke je direct al wegdoet met een limiet? En zijn er mensen die gebruik maken van debitel en dus weten of het ook echt een harde limiet is?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
Voor de mensen die gaan zoeken:
Informatie
debitel Mobiel Internet biedt u onbeperkt toegang tot het internet.
Deze dienst maakt gebruik van een fair use policy. Klik hier voor vragen en hier voor de voorwaarden.
Als het er op aankomt zou ik van het slechtste uitgaan en dat de voorwaarden meer zeggen dan FUP.
Er wordt namelijk direct naar de voorwaarden verwezen waarin staat FUP van 40 MB blablabbla.
Het feit dat ze zelf niet snappen wat de term FUP inhoud wil niet zeggen dat je aan het eind van de maand niet de rekening voorgeschoteld krijgt.
Als je er vanuit gaat dat je meer dan 40 MB verstookt zou ik mooi een andere provider zoeken. (Vodafone heeft bv een echte FUP, met waarschuwingen etc, T-mobile heeft gewoon keihard geen limiet)

Strava

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
Helaas zit ik al bij debitel. Maar ben bang dat als ik dit internet echt ga gebruiken ik over die 40mb's heen ga. Dus was benieuwd of er hier op tweakers mensen gebruik van deze dienst maken en kunnen stellen of ze echt zo streng/strict zijn. Debitel kennende zal dat wel!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
swtimmer schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:18:
Helaas zit ik al bij debitel. Maar ben bang dat als ik dit internet echt ga gebruiken ik over die 40mb's heen ga. Dus was benieuwd of er hier op tweakers mensen gebruik van deze dienst maken en kunnen stellen of ze echt zo streng/strict zijn. Debitel kennende zal dat wel!
Dit zou ik ook wel graag willen weten..heb juist Debitel genomen om onbeperkt internet radio te luisteren namelijk :')

Verwijderd

dit hoort hier niet maar het is wel dezelfde soort vraag, bij rabomobiel prepaid kun je voor 10 euro de 750mb internet activeren, maar nou komt het , er staat dat als je meer mbs verbruikt dat je dan 2 euro betaalt per mb. Maar daar onder staat weer dat het een FUP is en dat als je eroveen gaat contact met je opnemen, dus wat is het nou ?

• Glacier
  • Niet online
Kick :)
Ik zit er over te denken om eens naar kassa ofzo te mailen over het internet van debitel..aangezien ze op debitel.nl/mobielinternet adverteren met onbeperkt mobiel internet en aangeven dat het juist zo handig is om internet radio mee te luisteren..
Terwijl je na 2 uurtjes luisteren die 40MB al verbruikt hebt :') En ik niet het risico wil lopen op een aso hoge rekening eigenlijk :X

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waar zie je precies staan dat het onbeperkt is? Ik kan alleen het onderstaande vinden:
U heeft geen vaste verplichting maar betaalt per MB

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Ik ben ook heel erg benieuwd naar de ervaringen met Debitel mobiel internet.. is er dan niemand die ons kan helpen?

• td22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05-2024
pven schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:45:
Waar zie je precies staan dat het onbeperkt is? Ik kan alleen het onderstaande vinden:

[...]
Debitel zegt dit:
Steeds meer mensen gebruiken internet voor hun dagelijkse informatievoorziening. Ook als u niet thuis, op school of op het werk achter uw pc zit, wilt u gebruik kunnen maken van bijvoorbeeld e-mail en het www. Met mobiel internet is dit mogelijk.

Mobiel internet

Met mobiel internetten via debitel gaat er een wereld voor u open. Google, Google Maps, Messenger, Hyves, YouTube, wallpapers, ringtones, het laatste nieuws, buienradar, AEX, filenieuws en sportuitslagen: dit alles special voor op uw mobiele telefoon.

Voor € 9,50 per maand onbeperkt mobiel surfen en e-mailen?
(allemaal van de mijndebitel.nl pagina's af gehaald dit
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:06:
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de ervaringen met Debitel mobiel internet.. is er dan niemand die ons kan helpen?
Ik heb dus sindskort mobiel internet van debitel. Uiteraard niet de voorwaarden gelezen en pas later kwam ik er achter (via mijn debitel, want daar staat een teller waar keihard wordt bijgehouden hoever je door je 40 mb zit) dat t maximaal 40 mb downloaden is.

Ik gebruik op mijn Samsung Omnia niet eens veel internet, ik heb em alleen maar online staan op MSN vaak, radio luisteren, filmpjes bekijken doe ik niet eens... ik vind het gewoon een belachelijke limiet die ook totaal niet "fair" is t.o.v. de andere providers.

Dikke afrader dus. (het ontvangst etc (via KPN) is wel oké, maar dit kon beter een beetje slechter zijn zodat je niet zo snel aan die 40 mb zit ;)

[ Voor 32% gewijzigd door td22 op 14-11-2008 14:53 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Staat er iets over gemeld in de kleine lettertjes van het contract?

Het spreekt voor zich dat onbeperkt iets anders is dan 40MB. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
Helaas is volgens mij debitel ook niet van plan deze melkkoe op te geven.

Vind het echt belachelijk dat ze het onbeperkt noemen op al hun pagina's terwijl het niet eens een FUP is maar gewoon een databundel die je koopt voor 9,50. Nou ik vind het maar een dure bundel dan. Nog een paar maandjes uitzingen en dan is deze jongen weg!

• Glacier
  • Niet online
td22 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:47:
[...]

Debitel zegt dit:

[...]

[...]

Ik heb dus sindskort mobiel internet van debitel. Uiteraard niet de voorwaarden gelezen en pas later kwam ik er achter (via mijn debitel, want daar staat een teller waar keihard wordt bijgehouden hoever je door je 40 mb zit) dat t maximaal 40 mb downloaden is.

Ik gebruik op mijn Samsung Omnia niet eens veel internet, ik heb em alleen maar online staan op MSN vaak, radio luisteren, filmpjes bekijken doe ik niet eens... ik vind het gewoon een belachelijke limiet die ook totaal niet "fair" is t.o.v. de andere providers.

Dikke afrader dus. (het ontvangst etc (via KPN) is wel oké, maar dit kon beter een beetje slechter zijn zodat je niet zo snel aan die 40 mb zit ;)
Oops, was het topic een beetje vergeten...
Is het niet een idee om Kassa hier eens over te mailen met een aantal mensen? Misschien dat debitel dan in beweging komt ofzo :)

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
Tja en het lijkt me ook een beetje misleidende reclame. Heb al meerdere malen mail gehad over hun fantastische onbeperkt online dienst waarmee je onbepert internet radio en filmpjes zou kunnen kijken...

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11 22:40
Ik heb nog 4 maanden abbo bij debitel en dacht nog even 4 maanden het "onbeperkt inet" van deze klojos uit te proberen. Via mijn debitel 2x ergens op geclickt en toegevoegd tot ik ineens de kleine letters zag dat je er 12 maanden aan vast zat. Aangezien ik het nog maar NET besteld had gelijk opzoek naar een annulerings functie maar die bleek er dus mooi niet te zijn. Toen gegoogled naar een email adress oid want op hun site staat NIETS. Gemailed voor annulering van internet bundel.

Krijg ik de volgende dag 2 mails dat de beëindiging van mijn abonnement geannuleerd was (die had ik eerder al geannuleerd). en de 2e email was een bevestiging van de activatie van de internet bundel. Gelijk gebeld met de klanten service waar meneer mij verteld dat ik toch echt vast zat aan de internet bundel 8)7 Hij ging nog wel even contact opnemen met het hoofdkantoor om mijn abonnement alsnog weer te beëindigen en te kijken of mijn internet bundel ook geannuleerd kon worden. Vandaag nog niets over gehoord dus morgen gaan we maar weer aan de telefoon zitten.

Nog even een vraag lijkt mij dat er afkoel periode moet zijn waarin je diensten nog mag annuleren? Kan iemand dit bevestigen?

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Consuwijzer: Bedenktijd bij koop op afstand
Wanneer koopt u wel op afstand, maar hebt u geen bedenktijd?
U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:
- Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.
Je hebt dus geen recht op de zeven dagen bedenktijd... Kwestie van eerst de voorwaarden lezen en dan pas "ergens" op klikken.

Nu ben je dus aangewezen op de coulance van Debitel.
Pagina: 1