Toon posts:

Raar beeld bij spelen van games(foto bijgevoegd)

Pagina: 1
Acties:
  • 768 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met een raar probleem... Op het moment dat ik games probeer te spelen op mijn pc neemt het beeld na verloop van tijd allerlei rare vormen aan, dit kan zijn in kleur(zie foto) maar ook in zwart wit. Dit gebeurt de ene keer na 5 minuten dan na 20, er zit niet echt een lijn in. Bij zo'n raar beeld helpt het vaak om alt+tab te gebruiken om hierna weer te terug te keren naar het spel dan is het beeld weer hersteld maar na een x aantal minuten/seconden heb ik weer hetzelfde. Het alt+tabben resulteert ook wel eens in crash van de game.

Ik heb de nieuwe drivers voor de videokaart geinstalleerd. Ik heb hieronder even de specificaties en temperaturen van mijn systeem neergezet.

Klik op onderstaande link voor een voorbeeld van het scherm.
http://www.bakker-pham.nl/beeld.jpg

Specs:
Asus p5n-e sli
Intel Dual Core E8200
Asus Geforce 9600 GT
Kingston 2x1 GB DDR2
430 Watt voeding

Idle
proc. 1 56c
proc. 2 54c
proc. 40c
mobo 32c
acpi 40c
gpu 34c
hdd 29c

CPU 1,26 V
+5 4,96 V
+12 12,20 V

In-game
proc. 1 71c
proc. 2 65c

gpu 39c

Kunnen jullie mij vertellen of dit probleem kan komen door bijvoorbeeld te warme temperaturen of door een te zwakke voeding? Of kan de andere hardware ook voor het rare beeld zorgen? Of kan dit alleen door de videokaart komen en is deze dus defect...

Alvast bedankt,

Jeroen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 21:22 ]

Verwijderd

Ziet er toch uit als geheugen van de videokaart dat een beetje kapot gaat / te warm wordt...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 21:28 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:13
Probeer het inderdaad ook eens met een andere videokaart als je die mogelijkheid hebt. Dit om uit te sluiten dat het niet aan de rest van het systeem ligt.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31

M2M

medicijnman

misschien dat er een onderdeel in je pc te warm wordt, waar geen temperatuur van gemeten wordt. Ik heb mijn northbridge vervangen door een actief gekoelde versie omdat ik mijn vingers eraan verbrand had. Testen met een tafelventilator voor je opengeschroefde pc-kast zou in iedergeval hotspots moeten uitsluiten.

Daarnaast, met welk programma heb je je temperatuur van je processor gemeten. Bijna geen enkel windows programma (inclusief de asus monitor) kan fatsoenlijk de processortemperatuur uitlezen. Checken met bijvoorbeeld realtemp of coretemp zou een wat eerlijkere waarde moeten geven.

Je voltages dan, 5 volt is goed, 12 volt ook (binnen 10% zit je altijd snor :)), maar als je voeding af begint te takelen zou het misschien wel als eerste te zien zijn aan je 3.3volt lijn. (ook onwaarschijnlijk maar toch liever even 3 minuten checken dan na een maand en een RMA videokaart met hetzelfde probleem zitten.)

-_-

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:49
Gezien het na alt tab te doen weer even weg is, lijkt het heel erg op overhitting van je VGA.

Verwijderd

Topicstarter
Na de berichten over overhitting heb ik mijn kast open gemaakt en er een grote ventilator in laten blazen, vervolgens ben ik gaan gamen. De frequentie van de rare schermen was zeker een stuk minder maar ze waren er nog steeds. Misschien is het ook nog zinvol te melden dat het lijkt of er bepaalde textures van de games in de rare schermen zitten, het is dus niet zomaar een raar gekleurd beeld. Nu kreeg ik deze keer ook een driver fout van windows. Zou het kunnen dat dit rare beeld ook veroorzaakt kan worden door drivers die niet goed werken?

Overigen heb ik de drivers en directx al volledig verwijderdt en opnieuw geinstalleerd maar ook dit had geen effect.

Klik hier voor de driverfout
http://www.bakker-pham.nl/beeld2.jpg

Om ook nog even terug te komen op een andere reactie hierboven, alle temperaturen komen uit het programma pc wizard.

Jeroen

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:28:
Na de berichten over overhitting heb ik mijn kast open gemaakt en er een grote ventilator in laten blazen, vervolgens ben ik gaan gamen. De frequentie van de rare schermen was zeker een stuk minder maar ze waren er nog steeds. /quote]
Stuk minder dus waarschijnlijk oververhitting.
Misschien is het ook nog zinvol te melden dat het lijkt of er bepaalde textures van de games in de rare schermen zitten, het is dus niet zomaar een raar gekleurd beeld. Nu kreeg ik deze keer ook een driver fout van windows. Zou het kunnen dat dit rare beeld ook veroorzaakt kan worden door drivers die niet goed werken?

Overigen heb ik de drivers en directx al volledig verwijderdt en opnieuw geinstalleerd maar ook dit had geen effect.

Klik hier voor de driverfout
http://www.bakker-pham.nl/beeld2.jpg

Om ook nog even terug te komen op een andere reactie hierboven, alle temperaturen komen uit het programma pc wizard.

Jeroen
Denk niet dat het een driver probleem is aangezien je er minder last van hebt als je de koeling verbeterd. ;)
Fouten van drivers krijg je ook bij een te warme of kapotte videokaart dus dat zegt niks. ;)

Verwijderd

Hey,
Ik zit hier met hetzelfde probleem.
Gisteren een nieuwe ati 5830 ingebouwt. Bij het installeren van mijn drivers kreeg ik de melding dat er iets met mijn windows logo of zo iets??? En ik moest contact opnemen met mijn windows leverancier.
Het werd me afgeraden om de instalatie voort te zetten maar dat heb ik toch gedaan dit is namelijk de enigste windows die ik heb en hij heeft het altijd prima gedaan (windows xp media center 2005) hij is nog van mijn oude dell pc.
Na het installeren van de drivers ben ik gaan gamen (starcraft 2) alles werkte prima tot na een uurtje of 3 mijn game ineens crasht. Nu zet ik vanmorgen mijn pc aan en toen begon het pas echt mijn achtergrond was helemaal vervormt, mijn icoontjes zijn weg en komen pas tevoorschijn als je er met de muis overheen gaat.
En als ik een film kijk zie ik allemaal gekleurde spikkels door het beeld heen, rare strepen over het beeld.
Ik heb geen idee waar het aan ligt.

Kan iemand mij hier mee helpen aub.
Bvd.

Verwijderd

Heb je al een andere driver geprobeerd? Driver cleaner gebruikt? Weet je zeker dat er geen 2e videokaart software aanwezig is? Anders zou ik beginnen met een clean instal van Windows om te kijken of het geen hardware probleem is (de instalatie zal wel minstens 6mnd oud zijn)

Verwijderd

Ik had de drivers van mijn ati 4650 verwijderd daarna met driver sweeper alle restanten verwijderd.
Nu ben ik mij HD aan het leeg maken, zodat ik met een verse instalatie kan beginnen.
Het is inderdaad even geleden dat ik mijn windows erop gezet heb.
Wordt vervolgd.

Verwijderd

Nou het is een drama geworden.
Na dat ik mijn gegevens van mijn HD over gezet had op een externe HD, heb ik mijn windows cd
erin gedaan opnieuw opgestart HD geformateerd vanuit de windows cd en zodra ik windows wil installeren
krijg ik een melding dat ik niet door moest gaan met de instalatie omdat er al een besturingssysteem op deze partitie staat... maar die heb ik net geformateerd??? Ik heb hem vervolgens toch geinstalleert, en wil windows activeren. Dit gaat helaas ook niet want nu heb ik ineens een ongeldige productcode (dat komt natuurlijk omdat windows er nu volgens mij 2 keer op staat). Daarna heb ik de drivers van mijn vga geinstalleert en krijg ik weer dezelfde melding als gisteren. Namelijk de volgende "de software die u installeert, voldoet niet aan de eisen van de windows logo test, die de compatibiliteit met windows xp controleert"
Dus nu werkt mijn videokaart nog steets niet fatsoenlijk en tot overmate van ramp mijn windows ook niet meer.
Heeft iemand misschien een idee hoe ik mijn HD goed kan formatteren en of mijn videokaart wel draait met windows xp media center 2005.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) gelieve niet 2x <24u achter elkaar te posten. Gebruik de edit-knop als je iets nieuws toe te voegen hebt voordat een ander gereageerd heeft.
2) dit topic is jaren oud. Enige reden om te reageren in een oud topic is als je iets toe te voegen hebt dat voor anderen nuttig is, niet met een eigen vraag. "Ik zit met hetzelfde probleem..." is dat dus niet. Het is mooi dat je eerdere topics opzoekt als je probeert jouw probleem te onderzoeken, maar ipv in zo'n oud topic te posten, gewoon het topic citeren in een eigen vraag.
3) Als je een vraag stelt, wees volledig. Zie o.a. Het algemeen beleid #quickstart - exacte foutmeldingen e.d. zijn erg belangrijk om je te helpen, iets als "Bij het installeren van mijn drivers kreeg ik de melding dat er iets met mijn windows logo of zo iets???" zegt erg weinig. Exacte text aub.
4) jouw probleem is sowieso offtopic hier - de TS had het over artefacten onder het gamen, jij hebt ze op desktop en in films. Jij hebt dus last van iets anders.

Gezien de TS sowieso nooit de moeite heeft genomen om de afloop van deze situatie te melden heeft niemand iets aan dit topic, dus sluit ik het nu het ook nog eens offtopic vervulild is.

Als je er zelf niet uitkomt, graag de quickstart goed doorlezen en je eraan houden bij het openen van een eigen topic.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.