Toon posts:

Port forwarding/DynDNS, ik weet het niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit een beetje met een probleem, ik probeer mijn server te bereiken vanaf het internet, maar dit wil niet echt lukken. Ik heb het al eens werkend gehad zonder mijn router tussen mijn modem, maar zodra hij ertussen kwam was het afgelopen.

Situatie:

Telfort>Modem>Router>Webserver

Modem is een ZyXEL 2602H-61
Router is een Linksys WRT54GL (met DD-WRT firmware)

Bij allebei de firewall uitgezet, de poorten geforward en ze gereboot.

Zou iemand me kunnen helpen?

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Waarom heb je er een router tussen? Deze functie kan je ZyXEL ook al en dat doet je ZyXEL behoorlijk goed. Hang er een mooie, simpele switch tussen en het werkt als een tierelier. Ik draai hier deze configuratie en het werkt erg goed.

Luctor et Emergo || specs

Verwijderd

Topicstarter
Dan ben ik simpelweg mijn draadloze signaal kwijt en bovendien is het best krap in de netwerkaansluitingen hier en heb ik plannen om te gaan upgraden naar Gigabit, waarvoor nog weinig modems te vinden zijn.

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:04:
Dan ben ik simpelweg mijn draadloze signaal kwijt en bovendien is het best krap in de netwerkaansluitingen hier en heb ik plannen om te gaan upgraden naar Gigabit, waarvoor nog weinig modems te vinden zijn.
Je modem hoeft niet gigabit geschikt te zijn hoor. Daarvoor gebruik je alleen een gigabit switch. Je signaal van modem naar WAN kan toch nog niet sneller dan 100Mbps.

Probeer in ieder geval even je routerfunctionaliteit uit te zetten. In feite maak je van je WRT54GL een switch met Wireless access point functionaliteit. Test dat even. Anders moet er misschien iemand naar kijken die verstand heeft van DD-WRT.

Succes!

Luctor et Emergo || specs

Verwijderd

Met een dubbele router maak je het jezelf niet makkelijk, maar als je het goed instelt gaat het wel degelijk. Let erop dat je in je Zyxel de port forward maakt naar het IP adres van de van de WRT (WAN poort). In de WRT ,maak je de forward naar het IP adres van de webserver.

De Zyxel alleen als modem laten fungeren is ook een optie maar je kan er dan nog maar één apparaat (de WRT dus) op aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het gedaan zoals je zij, verder nog een beetje geprutst en me hele netwerk lamgelegd, heb alles moeten resetten, maar komt wel weer goed...

Zal eens kijken naar die modem functie.

Het laatste apparaat is laatst op mijn router aangesloten omdat alles ineen nog maar @ 3 MB/s ging zodra mijn modem gepaseerd moest worden...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn modem zover gekregen dat hij bridged, maar dan werkt de telefonie neit meer, hoe ik mijn router als switch laat spelen weet ik niet.

Kan iemand mij ff vertellen waar een switch zijn IP's vandaan haalt, dat is me neit helemaal duidelijk, komen die via DHCP van het modem O.I.D.?

Verwijderd

kijk op een pc eens wie van de apparaten er de DHCP-server is (tip: 2 DHCP-servers is vragen om huilpartijen)

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel allebei (niet op een PC gezien, maar staat gewoon zo ingesteld), maar enkele dagen geleden getest met alleen me router op DHCP.
Pagina: 1