Toon posts:

[OSX] Unison draaien zonder GUI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Unison gebruiken om de files van mijn MacBook te syncen met mijn Debian server. Maar als ik het commando unison -auto -silent <profile> geeft start toch de GUI op die om input vraagt.
Hoe krijg ik het voor elkaar om die GUI achterwege te laten en alles automatisch te laten gaan.

(Daarnaast terzijde: Waar staan eigenlijk de profiles?? Een aantal daarvan wil ik wissen en dat kan niet via de GUI. Dus waar vind ik ze in mijn shell?)

alvast mijn dank

Verwijderd

Topicstarter
En zo kom je er zelf even later toch nog achter....... Handmatig een andere binary plaatsen helpt!

Alleen de locatie van de profiles nog......

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
de profielen staan in de directory .unison in je home directory, zoals te verwachten. Op mijn (ubuntu) systeem zijn er twee unison binaries: unison-2.x.y en unison-2.x.y-gtk. Unison is een link naar de gtk (gui) versie. Je kunt dus regelrecht de text-only versie aanroepen, of de unison symlink aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Tof. Helaas gebruik ik, zoals gezegd, OSX en daar is geen .unison directory. Maar na nog even doorzoeken weet ik nu wel dat ze in Library > Application Support > Unison staan.

(Zo zit je drie uur te zoken, zo vind je alles wat je zocht in 10 minuten.....)

En in OSX is de binary geen symlink naar een gtk versie, maar een echte binary. Zoals gezegd helpt het deze binary te vervangen.

Desondanks bedankt voor je hulpvaardigheid.