Toon posts:

CHD3NET 500GB Tweaken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een poosje een Netwerk hardeschijf, en wel de CHD3NET. Hij doet wat hij moet doen, en ik heb er nog geen problemen mee gehad. Maar het zou wel leuker zijn als hij naast het delen van bestanden ook nog meer kon doen.

Nu heb ik natuurlijk al gezocht op de website van Conceptronic, maar daar is weinig te vinden over andere firmware. Ook kan ik niet vinden wat er voor hardware in zit. Ook Google en Tweakers konden me dat niet vertellen. Ik heb ook al naar de source van dit product gekeken, maar ik kon niet echt een naam van het os vinden.

Nu is mijn vraag, is de CHD3NET wel te tweaken? En hoe zou ik dat kunnen doen? Of heeft iemand er ervaring mee?

Mvg,

Mark

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 20:04 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als die sourcecode inderdaad van die schijf is, draait hij uC/OS-II.

Verwijderd

Misschien ot, maar ik zit met een probleempje omtrent deze schijf ... Blijkbaar kan ie standaard niet als netwerkschijf én usb-schijf tegelijkertijd fungeren (vb als netwerkschijf voor mijn laptop en als usb-schijf voor mijn ps3). Ik moet telkens de kabels van de ene of de andere verwijderen, booten, om tot werkend resultaat te komen.

Bestaat er een manier om beide tegelijkertijd te kunnen gebruiken ?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:59:
Misschien ot, maar ik zit met een probleempje omtrent deze schijf ... Blijkbaar kan ie standaard niet als netwerkschijf én usb-schijf tegelijkertijd fungeren (vb als netwerkschijf voor mijn laptop en als usb-schijf voor mijn ps3). Ik moet telkens de kabels van de ene of de andere verwijderen, booten, om tot werkend resultaat te komen.

Bestaat er een manier om beide tegelijkertijd te kunnen gebruiken ?
Hang hem via een netwerkhub aan zowel PS3 als aan je PC?

Overigens... wat wil je eraan tweaken? Ik vind het een beetje een vaag topic op deze manier.

[ Voor 7% gewijzigd door 0rbit op 01-10-2008 13:40 ]

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Mr_Atheist schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:40:
[...]

Hang hem via een netwerkhub aan zowel PS3 als aan je PC?

Overigens... wat wil je eraan tweaken? Ik vind het een beetje een vaag topic op deze manier.
Hij hangt aan mijn router ...

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik zit met een probleempje omtrent deze schijf ... Blijkbaar kan ie standaard niet als netwerkschijf én usb-schijf tegelijkertijd fungeren (...) Bestaat er een manier om beide tegelijkertijd te kunnen gebruiken ?
Nee. Het probleem is dat wanneer je de schijf als USB schijf gebruikt, je hem op sectorniveau gebruikt, in dat geval is je PC verantwoordelijk voor het filesysteem. Wanneer je hem als netwerkschijf gebruikt gebruik je hem op filesysteem niveau, en is de firmware verantwoordelijk. Er kan maar 1 OS tegelijk de sectoren beheren.
Pagina: 1