Ik installeer vaak voor mensen Service Pack 3 als update op hun XP computer. Wat ik vooral merk bij oudere computers is dat de computer heel erg veel trager wordt door de installatie van service packs. Als ik echter een clean install doe met een geslipstreamde SP3 is dezelfde computer weer retesnel. Ik snap dat dit natuurlijk ook komt doordat alle programma's eraf zijn, het register schoon etc etc. Maar als de computer na een jaartje nog vrij rap draait en je gooit er een SP overheen, dan is hij echt heel erg veel trager.
Hoe wordt deze traagheid veroorzaakt? En is hier iets tegen te doen? En is er ook een manier hoe je een Service Pack 'permanent' in je installatie kunt zetten zodat alle $UninstallServicePackFiles$ mapjes verdwijnen en ook de Add/Remove Software entry (buiten het zelf verwijderen van de mapjes en in het register te duiken).
Hoe wordt deze traagheid veroorzaakt? En is hier iets tegen te doen? En is er ook een manier hoe je een Service Pack 'permanent' in je installatie kunt zetten zodat alle $UninstallServicePackFiles$ mapjes verdwijnen en ook de Add/Remove Software entry (buiten het zelf verwijderen van de mapjes en in het register te duiken).