Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Oplossingen tegen traagheid na installeren SP3 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik installeer vaak voor mensen Service Pack 3 als update op hun XP computer. Wat ik vooral merk bij oudere computers is dat de computer heel erg veel trager wordt door de installatie van service packs. Als ik echter een clean install doe met een geslipstreamde SP3 is dezelfde computer weer retesnel. Ik snap dat dit natuurlijk ook komt doordat alle programma's eraf zijn, het register schoon etc etc. Maar als de computer na een jaartje nog vrij rap draait en je gooit er een SP overheen, dan is hij echt heel erg veel trager.
Hoe wordt deze traagheid veroorzaakt? En is hier iets tegen te doen? En is er ook een manier hoe je een Service Pack 'permanent' in je installatie kunt zetten zodat alle $UninstallServicePackFiles$ mapjes verdwijnen en ook de Add/Remove Software entry (buiten het zelf verwijderen van de mapjes en in het register te duiken).

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat voor traagheid? Opstarten van OS, starten van programma's, copieren van files?

[ Voor 85% gewijzigd door Haaglander op 25-09-2008 18:39 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 18:34:
en ook de Add/Remove Software entry (buiten het zelf verwijderen van de mapjes en in het register te duiken).
Dit kan je gemakkelijk doen met CCleaner, zonder het register in te duiken.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Haaglander schreef op donderdag 25 september 2008 @ 18:39:
Wat voor traagheid? Opstarten van OS, starten van programma's, copieren van files?
Met name het starten van files en het opstarten van het OS, maar ik heb het idee dat ik niet de enige ben met dit probleem? Je kan XP op een bestaand systeem maar op 1 manier upgraden voor zover ik weet (via de SP3 Web Install/ Full install of een Upgrade CD maar neem aan dat deze allemaal dezelfde files bevatten uiteindelijk)

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 15:07

wowi

http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_hotfix_backup.htm

Daar staat een programma om oude hotfix backup files te verwijderen
draai dat eens dan ruimt er aardig wat op en dan eens defrag doen en een register cleaner b.v. tuneuputilities 2008 draaien (30 dagen gratis te gebruiken ) Dan werkt het vast sneller weer. ;)

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 16:38

Iska

In case of fire, use stairs!

Ik had het ook op mijn laptop (MSI M655) maar op mijn PC ging het juist weer wat sneller.. beetje vaag idd

-- All science is either physics or stamp collecting

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-11 15:59

Vae Victus

Awesome God

Wat ik vaak doe is Ccleaner installeren, daarmee kan je je pc echt grondig opschonen, het verschil is echt merkbaar.

Ccleaner
Meuktracker

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:21

Acheron

updatepack.nl

Ik denk dat het besturingssysteem gewoon fragmenteerd na installatie van service packs. Ik gebruik zelf UltraDefrag om mijn schijven eens per week te defragmenteren. Vooral games zijn gebaat bij regelmatig defragmenteren. Dit op een moderne computer.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Pagina: 1