Receiver naar PC

Pagina: 1
Acties:
  • 1.484 views

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Hallo,

Heb vandaag mijn nieuwe receiver binnen gekregen, dit is de opstelling

Sharp - 42inch full HD
Marantz SR4002
Mardaunt Short Carnaval 5.1

Draai Vista en heb de geluidskaart van X-fi Extreme music

Nu heb ik de receiver met een digitale coax kabel met mijn pc verbonden.

De kabels is dus goed verbonden. In de software van X-fi heb ik externe decoder geselecteerd.
Bij volume mixer heb ik de luidsprekers uitgeschakeld en spdif aangeklikt maar ik krijg maar geen geluid op me computer.

De receiver staat op aux1 met geluid sdif maar dit werkt ook nog niet.

Ben er al de hele middag druk mee en alles wel zon beetje geluid qua instellingen daarom is got me laatste hoop

Amen

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wacht even..

Wil je nu geluid van je receiver naar je computer, of andersom?

En, wat speel je af op het moment dat je test? Probeer eens een DVD, met digitale geluidsinformatie.

Wise enough to play the fool

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:34
heb je de SPDIF wel als standaart uitgang ingesteld? Dit kan je doen door naar Start -> Control Panel -> Hardware and Sound -> Sound -> Manage audio devices. De rest wijst zich denk ik vanzelf :)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• Wackmack
GoTman schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:53:
heb je de SPDIF wel als standaart uitgang ingesteld? Dit kan je doen door naar Start -> Control Panel -> Hardware and Sound -> Sound -> Manage audio devices. De rest wijst zich denk ik vanzelf :)
Heb ik gedaan maar werkt nog niet.

Heb de receiver ook op sdif ingesteld maar hij zegt dan NO DATA.

I heb allerlei films/muziek op mijn computer die ik wil afspelen via mijn receiver/speakers maar het lukt me maar niet. Heb echt alles geprobeerd

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

IK heb een SR6200 icm een Realtek onboard S/PDIF en Vista en ik hoef juist niets in te stellen. De geluidskaart detecteert dat de digitale uitgang is aangesloten en dus gooit hij daar helt geluid over.

De ingang voor digital coax op mijn receiver wordt direct begrepen (aangesloten op de DVD ingang en als ik die selecteer, dan komt er bij mij geluid uit)

Daarna in mn audiodecoders ingesteld dat AC3 (DD) en DTS via S/PDIF direct worden doorgegeven en de rest moet je gewoon door windows laten decoden. Alleen voor surround heeft het voordeel om het door de externe decoder (je receiver) te laten doen.

• Wackmack
Vraag 2

Heb net een digitale kabel gehaald voor geluid van mijn tv op me receiver maar nu klik ik op de tv knop met mijn marantz en dan staat er analoog? WTF, haal speciaal digitaal en dan zegt marantz analoog, hoe kan dit?

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:34
In de handleiding kijken van je receiver? op mijn receiver kan ik ook per "functie" kiezen of ik hem digitaal of analoog heb aangesloten....

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Versteegrob schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:28:
Vraag 2

Heb net een digitale kabel gehaald
Wat is dat voor kabel?

Sowieso: kabels zijn niet digitaal. Kabels zijn fysiek :P.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 17:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

waar heb je em ingestopt?
Afbeeldingslocatie: http://store.audioholics.com/shopimages/products/extras/SR4002-BACK-VIEW.jpg

• Wackmack
2e lijn rechts boven oranje, dat is nummer 15 in het boekje

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48
Met welk programma speel je af en wat regelt je audio codecs?
In Powerdvd moet je ook nog spdif aanzetten en als je bv mediaplayer classic gebruikt icm ac3filter dan moet je spdif in ac3filter inschakelen.

Systeem Specs

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

mmm ff ruzie met de pagina

[ Voor 86% gewijzigd door Ray op 25-09-2008 23:50 ]

• Ray

Ray

das ook het verkeerde gaatje :) dat is voor marantz remote etc. staat er trouwens ook gewoon bij. Je moet die zwarte er links van hebben (gezien op deze afbeelding nr 3 of 4) staat er trouwens ook allemaal duidelijk bij ... zo moeilijk is het niet...vooral als je de handleiding er al bij hebt

• Wackmack
Sorry iets te veel bier, heb echt de goede aansluiting. Heb het natuurlijk allemaal via boekje gedaan. Ga nu even de drivers opnieuw installeren van mijn onboard audio kaart, hou jullie op de hoogte.

• Wackmack
Occy74 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:48:
Met welk programma speel je af en wat regelt je audio codecs?
In Powerdvd moet je ook nog spdif aanzetten en als je bv mediaplayer classic gebruikt icm ac3filter dan moet je spdif in ac3filter inschakelen.
Gebruik media player classic en alles is aangevinkt, dat is het rare. Maar heb nu me audio onboard opnieuw geherinstalleerd.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Versteegrob schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 00:14:
[...]

Gebruik media player classic en alles is aangevinkt, dat is het rare. Maar heb nu me audio onboard opnieuw geherinstalleerd.
Hoe bedoel je alles aangevinkt? Als je nu eens alles op default zet, komt er dan geluid uit je boxen? (en dan is stereo even genoeg.,,)

• Wackmack
Update

Bij mixerinstellingen staat nu Apparaat
SPDIF - uit, als winamp iets afspeelt zie je in scherm dat de muziek afspeelt

Deze 2 kabels lopen uit mijn onboard geluidskaart en X-fi geluidskaart naar mijn receiver toe.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/TOSLINK.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/images/HQSS3542.JPG + tulp voor mijn computer

Nu heb ik de receiver op aux2 - AT-DIGI ingesteld maar tot op heden nog geen probleem.

Als jullie naar deze info kijken, ligt dan het probleem bij mijn receiver op computer?

Als ik naar de AC3Filter kijk staat er dit, is dit juist ingesteld?
Input format: Unknown - 0
User format: PCM Float 3/2.1 (5.1) 0
Output format: Unknown - 0

Use SPDIF
SPDIF status: No data
SPDIF passthrough for: AC3
Use AC3 encoder (do not encode stereo PCM)
Do not check SPDIF sample rate
Query for SPDIF output support

[ Voor 24% gewijzigd door Wackmack op 26-09-2008 15:21 ]

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:54

Toppe

Oké ✅

Is het die grijze toslink aansluiting of niet? die grijze is uit namelijk, probeer eens de voorzijde van je reciever;)

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 07:15
Even terug naar de basis: de kabels.
De kabels die jij aangeeft gaan volgens mij niet werken. Je Sound Blaster® X-Fi XtremeMusic heeft std. geen optische uitgang, ook geen tulp/cinch/rac als digitale c9oaxiale uitgang. Alleen meer een 3,5mm FlexiJack in/uitgang. Je zult dus een verloopje van mini-jabk (3,5mm) naar coaxiale tulp moeten hebben voor zover ik kan zien.

• Wackmack
Ja zon verloop van 3.5mm heb ik er al op zitten

• kaajee
Ik snap er geen reet van. Er zit helemaal geen optische output op je geluidskaart mi. en toch heb je een toslink, optische kabel. Sterker nog; je hebt 2 (digitale?) kabels, schrijf je; 1 optische en 1 coaxiale/elektrische.
Je hebt maar 1 digitale variant nodig (sowieso fysiek maar 1 kabel nodig van geluidskaart naar receiver).

Breng eerst eens goed je 'infrastructuur' in kaart. Daarna pas naar de software/driver kijken......

• Ray

Ray

heb hier ook nog zo'm extreme music liggen (gebruik zelf de maudio) en inderdaad zit daar alleen een jack digitaal uit op. Dat is trouwens wel een poort die je toe moet wijzen want standaard is dat geen digital out!

• Wackmack
kaajee schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:34:
Ik snap er geen reet van. Er zit helemaal geen optische output op je geluidskaart mi. en toch heb je een toslink, optische kabel. Sterker nog; je hebt 2 (digitale?) kabels, schrijf je; 1 optische en 1 coaxiale/elektrische.
Je hebt maar 1 digitale variant nodig (sowieso fysiek maar 1 kabel nodig van geluidskaart naar receiver).

Breng eerst eens goed je 'infrastructuur' in kaart. Daarna pas naar de software/driver kijken......
Heb even de bon van de kabels erbij gepakt, dit heb ik gekocht

Digital Audio Coax Cable
Audio Coax Converter

De converter zit op de spdif uitgang van mijn Creative kaart.
De andere kant zit zonder verloop op mijn receiver aangesloten

Dan heb ik ook nog een kabel liggen die op mijn onbaord audiokaart is aangesloten, dit is de toshiba link kabel, een klein vierkantje kabeltje. Deze gaat ook naar mijn receiver toe.

Hoop dat alles nu wat duidelijker is

Update:

Heb zo juist iets gehoord uit de voorste 2 speakers. Heb namelijk mijn audiokaart onboard aangezet via de bios.
Nu herkent de receiver het signaal en de software herkent de 2 speakers.

Alleen komt er een soort rattelgeluid uit bij een HD film, zou het kunnen dat de boksen verkeerd zijn aangesloten? Lijkt mij sterk want ik heb een test gedaan en de receiver had de test goed afgesloten.

Ik ga weer op onderzoek uit

[ Voor 17% gewijzigd door Wackmack op 27-09-2008 10:41 ]

• kaajee
Versteegrob schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 10:16:
[...]

Heb even de bon van de kabels erbij gepakt, dit heb ik gekocht

Digital Audio Coax Cable
Audio Coax Converter

De converter zit op de spdif uitgang van mijn Creative kaart.
De andere kant zit zonder verloop op mijn receiver aangesloten

Dan heb ik ook nog een kabel liggen die op mijn onbaord audiokaart is aangesloten, dit is de toshiba link kabel, een klein vierkantje kabeltje. Deze gaat ook naar mijn receiver toe.

Hoop dat alles nu wat duidelijker is

Update:

Heb zo juist iets gehoord uit de voorste 2 speakers. Heb namelijk mijn audiokaart onboard aangezet via de bios.
Nu herkent de receiver het signaal en de software herkent de 2 speakers.

Alleen komt er een soort rattelgeluid uit bij een HD film, zou het kunnen dat de boksen verkeerd zijn aangesloten? Lijkt mij sterk want ik heb een test gedaan en de receiver had de test goed afgesloten.

Ik ga weer op onderzoek uit
Nou met wat meer info zouden we geholpen zijn. Nu moeten we zelf op zoek.......
Is dit de Coax Converter die je hebt?
Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/Images/Products/m/148371.jpg.image

En je kunt niet 2 geluidskaarten tegelijkertijd gebruiken. Je hebt een X-Fi én blijkbaar een onboard (welke?) Je moet kiezen welke je gaat gebruiken. Maakt het voor het configureren van één en ander ook wel zo overzichtelijk, lijkt je ook niet?

Dus kiezen welke uitgang van welke kaart je wilt gaan gebruiken en je volledige specs even noemen......

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04 09:59
kaajee schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 10:46:
[...]
En je kunt niet 2 geluidskaarten tegelijkertijd gebruiken. .
Vreemd, ik doe dat anders al meer dan een jaar. (WinXP)

Onboard + externe E-MU 0404 werkt hier prima (uiteraard kan er maar 1 kaart wordern gebruikt als 'default device' voor windows bliepjes, maar je kan in de meeste mediaspelers nog steeds wel een andere uitgang kiezen.) Dus windows bliepjes op onboard, en muziek over de E-MU.

Maaruh, @Versteengrob, installeer eens VLC en kies de Onboard optical out.
Waarom wil je trouwens ook je X-FI digitaal aansluiten :? . Digitaal = digitaal, tenminste zolang dat X-Fi mormel er geen rare DSP effecten overheen gooi, en gewoon aan 'passthrough' doet.

Pentaxiaan

• Wackmack
Bedankt voor de hulp.

Ja di oranje convertor had ik maar ik gebruik nu de onboard audio set op mijn moederboard.
De 8-channel HD audio via nForce 570 and Realtek ALC883 codec, hier op gebruik ik deze aansluiting Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/TOSLINK.jpg

Deze gaat naar mijn receiver, nu moet ik nog de juiste poort aanwijzen op mijn receiver.
En de software, ben al aan het klooien met AC3filter en de plugins van winamp.

Open nu VLC is even

• Wackmack
Het werkt!!!!!!!!!!!!

Na 3 lange dagen, heb nu onder het kopje aux2 - digi ingesteld op de reciever
Alleen komt er geluid uit de voorste 2 speakers, er staat ook bij L - R
Maar mis dus nog center/sub en achterspekaers, zou je dit ook in kunnen stellen op de receiver?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04 09:59
Klinkt eerder dat S/PDIF passthrough niet goed werkt, zeker met AC3 filter heb ik snel zulke problemen.

Had je ook alleen maar stereo toen je het via VLC geprobeerd had ?

Pentaxiaan

• Wackmack
Ja maar het probleem ligt 99% bij de reciever dus ik ga daar verder mee.

Want als ik naar het display kijk op mijn receiver dan staat er in een vierkantje alleen L - R
En bij 5.1 staat er normaal sub en LR en RA bij dus het moet goed komen.

Ga even zoeken op marantzforum.nl

Want winamp/vlc/mediaclassic geven nu allemaal geluid

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:04
Versteegrob schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:43:
Ja maar het probleem ligt 99% bij de reciever dus ik ga daar verder mee.

Want als ik naar het display kijk op mijn receiver dan staat er in een vierkantje alleen L - R
En bij 5.1 staat er normaal sub en LR en RA bij dus het moet goed komen.

Ga even zoeken op marantzforum.nl

Want winamp/vlc/mediaclassic geven nu allemaal geluid
99% dat het toch aan je S/PDIF passthrough ligt....

Als je receiver het goede signaal krijgt gaan op het display van je receiver automatisch de symbolen van je andere speakers ook aan.

• Wackmack
Had surround auto aan staan, dat nu verandert en alles werkt, voila!

Bedankt iedereen

• Wackmack
klaasvs31 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:25:
[...]

99% dat het toch aan je S/PDIF passthrough ligt....

Als je receiver het goede signaal krijgt gaan op het display van je receiver automatisch de symbolen van je andere speakers ook aan.
Ja je hebt helaas gelijk.
Heb het net ondervonden, heb net deze video http://nl.youtube.com/wat...eYGP8Xo3A&feature=related bekeken maar er komt dus geen dolby digital uit en de surround is ook niet echt surround.

Het signaal staat nu op AUX2 - Digi1 en met de instelling - SR= PL2 MV

Maar wat ik raar vind, rechts op de receiver staat een vierkant, hier staat L - R aangegeven.
Ik denk ook dat hier het probleem zit maar waar ligt het probleem dat de andere boxen niet zijn aangegeven?

• Wackmack
Heb net gekeken bij instellingen van het geluid.

Onder het kopje ondersteuningde indelingen

Kan je 3 dingen testen:

DTS Audio
Dolby Digital - Als ik deze aan klik voor een test lichten alle speakers op de receiver op dus de L/R/Center/RA/LA en zelfs de subwoofer. Er komt ook een rood licht op de receiver met dolby te staan.

Na de test komt de melding, heb je het geluid uit je receiver gehoord?
Ik klik dan op ja maar hierna gaan de speakers weer weg op mijn receiver.

Er is dus een goed signaal bij de test, ik ga weer even verder kijken

Update:

Bij PCM geluid zullen alleen de voorste 2 speakers worden gebruikt en aangegeven op de receiver, L en R

Bij Dolby Digital of DTS 5.1 zullen alle speakers worden gebruikt en aangegeven op de receiver.

[ Voor 16% gewijzigd door Wackmack op 28-09-2008 12:36 ]

• Wackmack
Om het wat makkelijker te maken heb ik wat screensshots gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/28/1222601267-110.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/28/1222601326-860.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/28/1222601349-940.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/28/1222601370-190.jpg
Bij dit programma van Realteak kan ik de test van de speakers niet horen terwijl dit wel kan als ik test in plaatje 2.

• Wackmack
Hann1BaL schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:03:
IK heb een SR6200 icm een Realtek onboard S/PDIF en Vista en ik hoef juist niets in te stellen. De geluidskaart detecteert dat de digitale uitgang is aangesloten en dus gooit hij daar helt geluid over.

De ingang voor digital coax op mijn receiver wordt direct begrepen (aangesloten op de DVD ingang en als ik die selecteer, dan komt er bij mij geluid uit)

Daarna in mn audiodecoders ingesteld dat AC3 (DD) en DTS via S/PDIF direct worden doorgegeven en de rest moet je gewoon door windows laten decoden. Alleen voor surround heeft het voordeel om het door de externe decoder (je receiver) te laten doen.
Hoi,

Heb jij in het begin toen je alles aansloot er PCM op je receiver stond?
Want ik krijg maar geen DD/DTS. Marantz zegt ook als PCM ingesteld is er maar 2 boxen het doen.

Dit zijn de instellingen van mijn AC3, is dit goed?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/28/1222602125-170.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/28/1222602145-030.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/28/1222602165-560.jpg

• Wackmack
Als ik test in de Realtek audio software wordt het geluid weergegeven bij de luidsprekers ipv de spdig out?

winamp/vlc/mediaclassi speelt wel alles af via spdig out

• Wackmack
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/28/1222612089-770.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/28/1222612121-130.jpg

• Wackmack
Heb net de DVD There Will Be Blood gehuurd en deze speel ik af met PowerDVD.

Audio Output op SPDIF gezet en de receiver herkent DTS!!

• Wackmack
Heb net dus de film gezien met 5.1 geluid, echt geweldig!
De dvd was natuurlijk een .vob bestand maar hoe zit het met avi en mpeg?

Want de series die ik heb gedownload in HD geven geen DTS? DD, komt dit door de programma's vlc/mediaclassis?

Heb de film net met powerDVD gekeken en daar kon je kiezen voor audio - spdif

Edit: net een speciale DTS.avi bestand gekeken en 5.1 werkt heerlijk.
Alleen waarom is een HD film zoals planet earth niet in DTS?

ps: Mensen nog tips voor mooie DTS Films/voorbeelden/muziek dvd's?
Zodat je je audo systeem is goed kan testen

[ Voor 27% gewijzigd door Wackmack op 29-09-2008 00:55 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hmm.. ik denk dat ik aan dit dagboek maar eens een eind maak.

:+

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.