Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel to MS SQL] DB bewerken vanuit Excel *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik probeer vanuit een excel workbook een SQL database te benaderen en een bestaande tabel in deze database bij te werken. Na behoorlijk wat zoeken ben ik tot de volgende VBA code gekomen:

Sub DB_con1()

Dim cn As ADODB.Connection
Dim strSQL As String
Dim lngRecsAff As Long
On Error GoTo test_Error

Set cn = New ADODB.Connection
cn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
"Data Source=C:\***\Test.xls;" & _
"Extended Properties=Excel 8.0"

'Import by using Jet Provider.
strSQL = "Insert INTO [odbc;Driver={SQL Server};" & _
"Server=****;Database=****;" & _
"UID=****;PWD=****].HOPSAKEETJE " & _
"Select * FROM [TOTAAL$]"
Debug.Print strSQL
cn.Execute strSQL, lngRecsAff ', adExecuteNoRecords
Debug.Print "Records affected: " & lngRecsAff

cn.Close
Set cn = Nothing

On Error GoTo 0
Exit Sub

test_Error:

MsgBox "Error " & Err.Number & " (" & Err.Description & ") in procedure test of VBA Document ThisWorkbook"

End Sub

Helaas wordt mijn SQL database door het draaien van deze code niet bijgewerkt. :( Vreemd genoeg krijg ik ook geen foutmelding bij het afspelen ervan.
:'(

Ik snap er niets meer van. Iemand die mee hiermee kan helpen?? Graag.

groeten,

Pim

p.s. als ik de VBA met SELECT...INTO als SQL statement draai wordt er wel een nieuwe tabel aangemaakt. Het bijwerken hiervan lukt dus niet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titel even aangevuld, alleen het deel tussen haakjes is wat kort door de bocht :P Code is trouwens beter leesbaar als het tussen code tags staat.

Ik ben niet zo into Access, maar zie ik nu dat je verbinding maakt met Excel ipv. Access?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. De verbinding met SQL wordt vanuit excel VBA tot stand gebracht. Het is de bedoeling dat de SQL database vanuit een excelsheet bijgewerkt wordt.