• Briefcase
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
ik probeer een Windows 2008 Server x64 versie te installeren op een HP Proliant DL160G5, maar windows setup herkent geen schijven.

De raid set (RAID 1) is healthy, hij is bootable. De driver (Embedded SATA RAID controller) laadt ik van een flashdrive. Ik moet wel opmerken dat ik een vage melding krijg over WHQL (hij meldt dat hij alleen WHQL drivers kan laden, en zegt dat ik deze drivers via Stuurprogramma laden moet toevoegen, wat ik dan op dat moment al aan het doen ben)

Er zit verder geen Smart Array of optionele SAS HBA in.

Lorem Ipsum Fujitsu

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Briefcase schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:47:
Windows 2008 Server x64 versie
[...]
Ik moet wel opmerken dat ik een vage melding krijg over WHQL
Wat standaard is voor x64, zowel 2008 als Vista pikken alleen nog maar signed drivers (meestal wel het geval bij een WHQL driver).

Waar installeer je het nu dan op, de onboard controller?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Briefcase
alt-92 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:51:
[...]

Wat standaard is voor x64, zowel 2008 als Vista pikken alleen nog maar signed drivers (meestal wel het geval bij een WHQL driver).

Waar installeer je het nu dan op, de onboard controller?
inderdaad op de onboard controller, zit verder niets in (zie bovenstaande).

Mag er toch vanuit gaan dat de driver benodigd voor de Windows installatie WHQL/Signed is? Anders gaat dat toch nooit werken.

Ben bang dat ik de verkeerde driver te pakken heb (foutje op de website van HP), maar zit al een halve dag te bellen met de helpdesk van HP en die snappen het ook niet helemaal.

Lorem Ipsum Fujitsu

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hebben ze van HP niet een kant en klare bootstrap cd zoals bij Dell? Die hebben de OpenManage Installation en Server Management CD, een linux cd'tje die eigenlijk door middel van een wizard een unattended setup klaarzet op schijf, alle drivers erbij doet, en dan reboot en dan gaat windows verder met de installatie..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Probeer de server eens te installeren met de SmartStart CD die je bij de server geleverd krijgt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-02 13:46
Een SmartStart cd gebruiken heeft geen zin, deze werken niet met 1xx serie servers en daarnaast moet er een SmartArray controller in de server zitten. Beide zijn niet van toepassing op zijn server :)

Ik ben zelf niet bekent met de DL160, maar ik weet dat je met de voorgaande 1xx serie servers je de raidcontroller in een Adaptec of 'Native Intel' modus kon zetten. Afhankelijk daarvan moet je natuurlijk de juiste driver gebruiken.

Als je geen Adaptec modus hebt en het is een Intel bord heb ik meestal meer sucses met de drivers die je van de intel site kan downloaden. De drivers voor de integrated SATA controller van de HP site heb ik nog nooid werkend gekregen.

Ik kijk net even op de quickspecs voor de DL160, heb je een Hotplug of een Non Hotplug server?
Storage Controllers:
Non-Hot Plug SATA Models: HP Embedded SATA RAID Controller
Hot Plug SAS/SATA Models : HP SC40Ge 4-Port Internal SAS HBA with RAID 0, 1

Overigens wordt SX40Ge ook niet ondersteund door SmartStart, maar daarvan heb je wel sneller de driver gevonden op de HP site.

• Briefcase
KoeKk schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:59:
Een SmartStart cd gebruiken heeft geen zin, deze werken niet met 1xx serie servers en daarnaast moet er een SmartArray controller in de server zitten. Beide zijn niet van toepassing op zijn server :)

Ik ben zelf niet bekent met de DL160, maar ik weet dat je met de voorgaande 1xx serie servers je de raidcontroller in een Adaptec of 'Native Intel' modus kon zetten. Afhankelijk daarvan moet je natuurlijk de juiste driver gebruiken.

Als je geen Adaptec modus hebt en het is een Intel bord heb ik meestal meer sucses met de drivers die je van de intel site kan downloaden. De drivers voor de integrated SATA controller van de HP site heb ik nog nooid werkend gekregen.

Ik kijk net even op de quickspecs voor de DL160, heb je een Hotplug of een Non Hotplug server?
Storage Controllers:
Non-Hot Plug SATA Models: HP Embedded SATA RAID Controller
Hot Plug SAS/SATA Models : HP SC40Ge 4-Port Internal SAS HBA with RAID 0, 1

Overigens wordt SX40Ge ook niet ondersteund door SmartStart, maar daarvan heb je wel sneller de driver gevonden op de HP site.
het is de el-cheapo uitvoering. Maar het probleem is imiddels opgelost. De driver op de website van HP doet het wel vaker niet hoorde ik van de helpdesk. Andere driver gekregen en die doet het wel.

Zie onderstaande link:

ftp://ftp3.hp.com/ftp1/pu...94271/v45437/cp008698.exe

Lorem Ipsum Fujitsu

Pagina: 1