[Dell + Cisco vlan trunking - bijna goed]

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi mensen

Ik heb vandaag een Dell Powerconnect 2748 binnengekregen. De bedoeling is om dit ding aan onze Cisco 3750 te hangen. Dat is op zich goed gelukt: een van de Cisco poorten staat in trunking mode, en hangt aan poort 1 van de Dell, die uplink is. Ik kan nu op de Dell individuele poorten configureren voor een bepaald VLAN.

Aangezien de Dell en de Cisco geen protocol spreken om VLAN informatie uit te wisselen moest ik wel met de hand de VLAN's aanmaken op de Dell. Geen probleem aangezien we hier 4 VLAN's hebben die vrijwel nooit veranderen.

Default zitten alle poorten in VLAN 1, en heeft de Dell het netwerkadres 192.168.2.1.

Wij hebben voor beheer een apart VLAN 10,en ik zou de Dell graag hierin willen hangen.
Ik dacht dit te kunnen doen door op de Cisco een native vlan op te geven, en dit default VLAN ook te configureren op de uplink poort van de Dell.

Dit kan ik wel configureren, maar vanuit VLAN 10 is de Dell dan niet te bereiken.

Als ik mijn laptop aansluit op een ongebruikt poortje op de Dell (met default VLAN1) dan kan ik de Dell wel bereiken...

Ik zou natuurlijk ook de Dell met een trunk en met een aparte poort in mijn management VLAN kunnen hangen maar dat is natuurlijk onzin. Ik wil gewoon 1 poort die trunk is en waardoor ik de switch kan beheren.

Iemand ervaring of tips?

Thanks!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:48
Ik neem aan dat je het management ip aan vlan 10 gehangen hebt op de dell?

Op mijn Dell (ander type) gewoon zo:

int vlan 10
ip addr <ip> <netmask>
no shut

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:13
Ik houd deze even in de gaten,
wij kregen het bij ons op kantoor niet voor elkaar met meerdere VLANs op de Cisco switch met een trunk naar de Dell switch.

Deze link is misschien ook nog wel interessant.

http://www.dell.com/downl...s/pwcnt/en/app_note_4.pdf

Mijn Firewizzie

• usr-local-dick
  • Niet online
FatalError schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:41:
Ik neem aan dat je het management ip aan vlan 10 gehangen hebt op de dell?

Op mijn Dell (ander type) gewoon zo:

int vlan 10
ip addr <ip> <netmask>
no shut
Dit ding heeft alleen een web interface voor zover ik weet :(

• usr-local-dick
  • Niet online
Case schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:47:
Ik houd deze even in de gaten,
wij kregen het bij ons op kantoor niet voor elkaar met meerdere VLANs op de Cisco switch met een trunk naar de Dell switch.

Deze link is misschien ook nog wel interessant.

http://www.dell.com/downl...s/pwcnt/en/app_note_4.pdf
Dat heb ik dus wel werkend, alleen ik heb geen zin om een apart poortje te dedicaten aan het beheren van de switch...

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

Duinkonijn

Huh?

usr-local-dick schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:02:
[...]

Dit ding heeft alleen een web interface voor zover ik weet :(
de 3750? ook console hoor :)

ow je bedoelt de Dell, never mind
http://www.webhostingtalk...werconnect-2748-snmp.html
zo te zien niet idd

[ Voor 22% gewijzigd door Duinkonijn op 27-09-2008 15:49 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1